Jump to content
Juoksufoorumi.fi

puujalka (2020: 1500m 4.59 ja 5000m 18.39)

Recommended Posts

Samaa paskaahan väittävät koskien hihattomia paitoja. Niitä ei muka mene. No ei mene kun ei ole tarjolla tai jos on, niin ne ovat mustia ja kokoa xl. Inter sporteissa on muuten käsittämättömän heterogeenista porukkaa duunissa. Osa tietää kengistäkin ja osa ei yhtään mitään. 

Helsinkiin shortsiongelma tuli jo 2000-luvun alussa. Onneksi verkkokauppa on auttanut. 

Harmi, ettei näitä Rabbitin 2" split shortseja saa täältä mistään 

https://www.runinrabbit.com/collections/mens/products/best-in-show-2

• Replies 1,8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kauden avauksena positiivinen yllätys: 4.45.9 (oma käsiaika).   Kisa oli vähän liian nopea minun kuntotasooni nähden, mutta oli siinä pari selkää jo n. viiden sekunnin päässä, joten ehkä seu

Terve! Olen tänne kirjoitellut joskus aikaisemminkin, vuosina 2006-2010. Sen jälkeen tuli muuta tekemistä ja juoksutkin jäi vähitellen kokonaan. Nyt lähes kymmenen vuoden (ja kahdenkymmenen kilon)

Kävin juoksemassa! 3.22km, 5.41/km, keskisyke 111. Tästä se lähtee!   Yllättävän vähän kunto on laskenut. Ajattelin että syke karkaa paljon korkeammaksi, mutta tuntemuksiin nähden se oli tod

Posted Images

20 minuuttia sitten, GrigoriSoiros kirjoitti:

Ihmisten kokoa. Sinulle voi olla haasteita löytää kun Xs ei miestenosastolla ole niin yleinen 😂

Kyllä mulla hihattomissa on S. Lihavat ei yleensä osta hihattomia, joten nettikaupoissakin yleensä S ja M loppuvat hihattomissa ja L sekä XL jäävät jäljelle. Niitä pienempiä kokoja kantsisi ehkä tilata enemmän, sillä mitä solakampi ja nopeampi juoksija, sitä todennäköisemmin hän haluaa hihattoman paidan ja tanakat henkilöt puolestaan eivät. 

1 tunti sitten, Baltsu kirjoitti:

Kyllä mulla hihattomissa on S. Lihavat ei yleensä osta hihattomia, joten nettikaupoissakin yleensä S ja M loppuvat hihattomissa ja L sekä XL jäävät jäljelle. Niitä pienempiä kokoja kantsisi ehkä tilata enemmän, sillä mitä solakampi ja nopeampi juoksija, sitä todennäköisemmin hän haluaa hihattoman paidan ja tanakat henkilöt puolestaan eivät. 

tänään esim XL koon paidassa hölkkäsin, laardi vaan löllysi ja allit paukku

Ja kuvassa alla huomattavasti tyylikkäämmin hihaton kuin esim 28" "miehillä"

image.png.58253a3d577d5fe3b3ea5861abdd49ca.png

Tässä housumuotia minun makuuni vuodelta 1985: 

Oi niitä aikoja! Pääjoukko (vain yksi puuttuu) kirmaa ekan kilsan 2.48.

Oma lenkkini ei mennyt tänään aivan yhtä lennokkaasti, mutta meni kuitenkin.

Koko viikon saldo n. 3h 15min ja 30km. Ensi viikolla sitten jatketaan.

6 tuntia sitten, Kuntoliikkuja kirjoitti:

Aika karsee hamonen tuokin on.

Kävin muuten tänään ohi ajaessa Jumbon Inter Sportissa, josta olen faktuaalisesti ostanut kunnon juoksuhousuja. Vaan eipä ollut enää. Pelkästään polviin asti ulottuvia hameita ja säkkejä oli tarjolla. Myyjä ei ymmärtänyt alkuunkaan kun tiedustelin pienempiä shortseja. No sama se, tilasin jo netistä. Hullu maailma.

Tuli sitten kokeiltu ensimmäinen testilenkki uusilla Adizero Bostoneilla. Tuntuma erittäin kevyt ja ilmava. Vaimennusta melko vähän, joten en näillä juokse ainakaan vähään aikaan yhtään pidempiä pätkiä. Lyhyttä totuttelua vain aluksi. En ennusta näille kengille kovinkaan pitkää käyttöikää. Mutta mukavan tuntuiset ne on.

11 tuntia sitten, puujalka kirjoitti:

Tuli sitten kokeiltu ensimmäinen testilenkki uusilla Adizero Bostoneilla. Tuntuma erittäin kevyt ja ilmava. Vaimennusta melko vähän, joten en näillä juokse ainakaan vähään aikaan yhtään pidempiä pätkiä. Lyhyttä totuttelua vain aluksi. En ennusta näille kengille kovinkaan pitkää käyttöikää. Mutta mukavan tuntuiset ne on.

Mulla on Bostoneissa 886,5 kilsaa nyt, eivätkä ne varsinaisesti ole kuluneet mistään. Vaimennusta ei ole kauheasti, mutta eivät ne pehmeät olleet uutenakaan. Mä juoksin niillä alussa vain reippaita lenkkejä, tempoa ja intervalleja. Myöhemmin tullut myös kevyempiä lenkkejä. Jotain pitkiäkin olen juossut. Vaimennus ei ihan riitä siihen, että niillä voisi kovin usein juosta, mutta eivät ne toisaalta mielestäni kovatkaan ole. Esimerkiksi ylämäkijuoksuun asfaltilla ne ovat erinomaiset. Sen verran hyvä tuntuma ja pitävä pohja. Kyllä Bostoneilla sen tonnin juoksee. Ellei revittele. 

No nyt on taas saatu reissun aikana kerätyt löysät pois ja päästy kiinni päivärutiiniin. Aikataulu näyttää edelleen sellaiselta, että joskus Heinäkuussa oltaisiin tavoitepainossa ja treenit toden teolla alkaa. Tosin saattaa venähtää Elokuullekin, kokemukseni mukaan laihdutus vaikeutuu koko ajan.

Sellaisen hieman masentavan huomion tein taas kerran, että juoksuvauhti on pääasiassa kiinni painosta, tai oikeammin sanottuna painoindeksistä. Toisin sanoen, ei tarvita kovinkaan kummoista treeniä ja kaikki saatavilla oleva ylimääräinen paino pois, niin ollaan jo aika lähellä parasta vauhtia. Kaikki treeni siihen päälle tietysti parantaa vauhtia, mutta suurin hyöty tulee painonpudotuksesta. Veikkaan, että jos nyt painaisin saman verran kun parhaassa kunnossani, peruslenkkien vahdit olisivat melko lailla samat, vaikka treenit alla ovat olemattomat.

Miksi näin? Ainakin minulla leposyke reagoi hyvin vomakkaasti vähäiseenkin treeniin, ja se on nyt parin kuukauden tapailun jälkeen jo melkein sama kuin joskus parhaassa kunnossa. Tietysti hapenotto on paljon muutakin kuin veren pumppaamista. Myös lihasten ja taloudellisuuden täytyy olla kunnossa, ja siihen se treeni sitten puree.

Olipa tänään käsittämättömän väsynyttä menoa aamulenkillä. Mitään selitystä en keksi, mutta ehkä se siitä. Tuntuu siltä, että en ole vieläkään täysin hereillä.

Nukuin 8,5h ja sekään ei olisi mukamas riittänyt. Olen joskus aikaisemminkin huomannut, että jos nukkuu liikaa, tai oikeammin liian myöhään, koko aamupäivä menee persiilleen. Joku unisykli tms. ufojuttu menee väärin.

Osallistu keskusteluun

Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Ketjua lukevat   0 members

Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä

• Tästä mainospaikka alkaen 30e+alv/kk. 

Yli 10 000 kävijää/kk

n. 350 000 sivulatausta/kk

• Sivulataukset 13.11.2020 alkaen: Web Hits

Yksittäiset kävijät 13.11.2020 alkaen: Web Hits
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy