Jump to content
Juoksufoorumi.fi



puujalka (2020: 1500m 4.59 ja 5000m 18.39)


Recommended Posts

Aika mehevän oloinen pöytä. Tulisi ihan nälkä, ellen olisi juuri syönyt large-kokoista pitsaa! Itselläkin menee helposti joku liki 1.5 litraa vettä buffetissa, plus kotona toinen mokoma päälle. Tosin aika paljon vaihtelua on noissa, kastikkeet tosi suolaisia ja sushissa monesti taas ei juuri laisinkaan suolaa. En itse tykkää käyttää soijaa...

Link to post
Share on other sites
  • Replies 1,8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Kauden avauksena positiivinen yllätys: 4.45.9 (oma käsiaika).   Kisa oli vähän liian nopea minun kuntotasooni nähden, mutta oli siinä pari selkää jo n. viiden sekunnin päässä, joten ehkä seu

Terve! Olen tänne kirjoitellut joskus aikaisemminkin, vuosina 2006-2010. Sen jälkeen tuli muuta tekemistä ja juoksutkin jäi vähitellen kokonaan. Nyt lähes kymmenen vuoden (ja kahdenkymmenen kilon)

Kävin juoksemassa! 3.22km, 5.41/km, keskisyke 111. Tästä se lähtee!   Yllättävän vähän kunto on laskenut. Ajattelin että syke karkaa paljon korkeammaksi, mutta tuntemuksiin nähden se oli tod

Posted Images

9 tuntia sitten, AnttiSn kirjoitti:

Aika mehevän oloinen pöytä. Tulisi ihan nälkä, ellen olisi juuri syönyt large-kokoista pitsaa! Itselläkin menee helposti joku liki 1.5 litraa vettä buffetissa, plus kotona toinen mokoma päälle. Tosin aika paljon vaihtelua on noissa, kastikkeet tosi suolaisia ja sushissa monesti taas ei juuri laisinkaan suolaa. En itse tykkää käyttää soijaa...

 

Oli kyllä aivan älyttömän hyvää.

 

Painonlisäys tulee tietysti siitä, että se juotu neste ei tule ulos samalla tavalla, vaan jää lillumaan kudoksiin koska elimistö yrittää päästä epätoivoisesti eroon siitä lähes myrkyllisestä suolamäärästä. No tänä aamuna vain 1,2 kiloa ylimääräistä, joten aika maltilla tuli syötyä. En vetänyt edes ähkyyn.

 

Normaalisti mun paino heittelee max. 0,5 kiloa suuntaansa koska syön ja juon ja liikun aika tasaisella tahdilla.

 

Ja sushi pitää tietysti dipata soijaan johon no sekoitettu wasabit. Muita tapoja ei laissa tunneta.

 

Link to post
Share on other sites

Viikon yhteenveto:

  • 10h 25min sisäpyöräilyä, n. 265 kpl pyöräergometrikilometreja
  • Yksi pihapunttis
  • 7 kpl 12 min Livestrong-jumppaa
  • Yhteensä n. 12h sekalaista jumppaa

Viikon viimeinen treeni n. 2h pyöräily (145W) alkoi jo tuntumaan ihan hyvältä, eli alkaisikohan jalat vihdoin jo tottumaan tähän hommaan? Uusi satula oli aluksi vähän arvelluttavan kova, mutta lopulta se vaikuttaisi olevan parempi kuin tuo Concept2:n default istuin. Ainakin se on kapeampana ja kovempana "tarkempi", eli siitä löytyy paremmin hyvä asento. Toisaalta kokeilin nyt sellaista temppua että n. 15 min välein pistin 8-vaihteen silmään ja nousin polkemaan n. minuutin "ylämäkeen" (about 320W). Sen jälkeen perse oli taas kuin uusi n. vartin ajan!

 

satula.thumb.jpg.c69d3bc54671740171827e8fa6bd3945.jpg

  • Like 7
Link to post
Share on other sites

Tänä aamuna oli jo melko hankala vastustaa juoksumattokiusausta. Olen nyt ollut juoksematta melko tarkasti neljä viikkoa ja vielä pitäisi pari viikkoa jaksaa. Polvi on nyt ollut täysin kivuton arjessa. Kyllä siihen saa kipua jos vääntää sopivasti, joten ei kai se täysin vielä ole toipunut.

 

Pyörään piti vaihtaa takaisin vanha satula, ainakin hetkeksi. Tuo uusi on niin kova, että ei mun herkkä takalisto sitä nyt tunnu oikein sulattavan. Kaikki tämä säätäminen ja kikkailu on todella rasittavaa touhua. No rutiineista on pidettävä kiinni, eli se on kaksi treeniä päivässä ja oheisjumpat päälle, huvitti tai ei. Pakko uskoa siihen, että kun pääsee jossakin vaiheessa syksyllä täysin taas juoksun pariin, tämä nykyinen touhu on tuonut ainakin henkistä vahvuutta tekemiseen.

 

Korvaavien aloittamisesta kunnon otteella olen kuitenkin ollut todella tyytyväinen, vaikka perseestähän tämä touhu usein on. Sitä voisi kuvitella, että vammautumisen hetkellä kannattaisi ottaa vähän etäisyyttä ja lepäillä ja muuta lässynläätä, mutta minulle sellainen ei sovi. Olen sillä tavalla ääripäiden persoonallisuus, että jos jättäisin pois ohjelmoidun treenin, muutamassa viikossa lopettaisin treenaamisen kokonaan. Keep the ball rolling!

 

Tänään voisin taas yrittää vähän kovempia vetoja, mutta nyt en tuijota watteja, yritän vain saada sopivan tuntuman jossa syke nousee ja happi liikkuu.

  • Like 7
Link to post
Share on other sites

Tänään irtosi jo aika hyvin fillarilla, vaikka ei siltä tuntunutkaan. Numerot eivät kuitenkaan valehtele. Vedin siis taas 2x10 minuuttia, tehot 223W ja 231W. Nämä alkavat siis sujua samalla teholla kuin 5min vedot aikaisemmin. Lisäksi tehokäyrältä voi lukea mm. 20min/201W ja 5min/246W. 

 

Sain sykevyönkin toimimaan joten kuten ja kellotin niinkin kovat lukemat kuin 166 bpm. Tämähän on hyvä merkki, sillä juostessakaan en pääse kuin 171, joten lihat todellakin ovat alkaneet taipumaan. Tuli myös kokeiltua Concept2:n tasapainotusta ja kellotin maksimit 134 rpm. Ihan hyvin tuo vielä surrasi siinäkin tahdissa.

 

Nyt on sellainen olo kuin olisi käynyt reippaahkolla 10km juoksulenkillä, eli hyvä 😄.

  • Like 5
Link to post
Share on other sites

Tänään kaikenlaista sekalaista touhua: aamusta pieni 30 min pörräys pyörällä, ja päälle normisetit (12min jumppa + lonkankoukistajien venyttelyä). Pari tuntia töitä ja sitten vajaat 50 minuuttia kevyttä veivaamista. Sitten taas muutama tunti töitä ja pihapunttikset.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Viikon yhteenvetona mainittakoon, että tuli tehtyä vajaa 9h monipuolista kuntoilua, eli sitä samaa viime viikot: fillaria, punttista, pihajumppaa.

 

Tänään oli sellainen meiniki, että veivaan 2,5h tuota fillaria, mutta eipä napannut. Eiköhän sitä ehdi vielä kiusata itseään tässä tulevien kausien aikana ihan tarpeeksi. Huomasin tuossa viikon loppupuolella nimittäin, että punttikseen löytyy ihan eri tavalla tehoja jos pyöräilee vähemmän. Vielä tosiaan viikko niin pääsen jo kokeilemaan vähän juoksentelua näiden jumppien lomassa.

  • Like 4
Link to post
Share on other sites

En ole paljon päiväkirjaa ehtinyt päivittelemään, mutta on tässä jotakin jumppaa koko ajan touhuiltu. Tosin vain oikeastaan aamuisin viime päivinä, koska on ollut niin paljon työjuttuja. Ehkä se on ihan hyvä, tulee ainakin lepäiltyä (fyysisesti).

 

Ensi viikolla sitten muutama juoksulenkki jo aamusta! Toivottavasti homma lähtisivät rullaamaan tästä eteenpäin.

  • Like 6
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Ketjua lukevat   0 members

    Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä




×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy