Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Harjoittelun vältteleminen vuonna 2007

Dorcas G
 Share

Recommended Posts

Vuosi on lähtenyt mukavasti käyntiin. En ole treenannut säännöllisesti aikoihin. Lenkki per viikko on kutkuttanut endorfiinielimistöä houkuttelevasti, mutta onneksi on aina tullut esteitä, jonka vuoksi säännöllisyys on muuttunut epäsäännöllisyydeksi.

Toissapäivänä nostin viime vuodelta vielä uudenkarheat sukset kellarista sisälle ja ostin kaupasta voidetta. Onneksi tuli pakkasta niin paljon, että 10 minuutin ulkoilu saa silmämunat jäätymään jääkokkareiksi päähän ja sormet on kuin nippu jäätyneitä kikkeleitä.

Paino on varmaan noussut, mutta en ole käynyt puntarilla. Ajatuskin korpeaa sen verran, että tyydyn mittailemaan läskikertymää alati kiristyvillä housunvyötäröillä. Tällä hetkellä tunnen ahmimisvimmaa, mutta olen päättänyt pitää sisäisen petoni aisoissa. Se tekisi selvää kaupungin kahviloiden pecanpähkinäpiirakoista, mud cakeista, croissanteista ja juustokakuista aivan helpolla. Työn puolestahan minulle kannetaan täytekakkua, pullaa, voileipäkakkua ja leipäjuustoa lasteittain. Olen kehittänyt erilaisia tekniikoita välttää näitä suututtamatta mummoja: yksi leipäjuustopala riittää yllättävän pitkälle, kun jyrsii sitä pikkurillinkynnen kokoisen palan kerrallaan. Täytekakkua voi ottaa lyhyen ja kapean siivun, jota levittelee ympäri lautasta, niin se näyttää enemmältä. Jos kieltäytyy kakuista, mutta ottaa lisää kahvia, kiitos, niin saa hyväksyviä mulkaisuja osakseen.

En kuitenkaan ole luopunut Terwamaraton-ajatuksesta. Ja HCM on elokuussa.

Ai, kukaan muu ei osaa niin hyvin välttää harjoittelua kuin mä. :cool0010:

Tänään oli loistavat apajat välttää harjoittelua: Pakkasta aamulla mittarissa -32 ja autosta nuupahti akku lopullisesti, ettei tarvinnut edes miettiä lähtisikö salille. Tämä päivä pulkassa. Huh. Huomenna on sen verran hommaa aamusta iltaan et se menee siinä. Viikonloppuna on paha tilanne. Ilma lauhtuu sääennustusten mukaan, joten voi joutua lähtemään etsimään jotain latua. Ehkä sitä ei löydy ja säästyn taas...

Ai, kukaan muu ei osaa niin hyvin välttää harjoittelua kuin mä. :cool0010:

Tänään oli loistavat apajat välttää harjoittelua: Pakkasta aamulla mittarissa -32 ja autosta nuupahti akku lopullisesti, ettei tarvinnut edes miettiä lähtisikö salille. Tämä päivä pulkassa. Huh. Huomenna on sen verran hommaa aamusta iltaan et se menee siinä. Viikonloppuna on paha tilanne. Ilma lauhtuu sääennustusten mukaan, joten voi joutua lähtemään etsimään jotain latua. Ehkä sitä ei löydy ja säästyn taas...

Ei muuta kuin kunnon ryyppäjäiset päälle, niin ei tartte miettiä treenaamista muutamaan päivään.

Osataan täälläkin vältellä itsensä rasittamista....koska se on niin rasittavaa.

Viikko taitaa mennä viintä lipitellessä. Ihan vain pari ulkoilutuokiota ehkä tulee tällä viikolla, mutta muuten tuntuu että mm. työ rasittaa nyt ihan riittävästi.

Viikonloppuna tulee kairattua muutama reikä jäähän ja juotua lisää mielialalääkettä, mutta muuten tulee kyllä aika vähän aktiviteettia.

Juoksu on kuitenkin intohimoni, joten eiköhän se tästä pian taas irtoa.

^ Tervetuloa joukkoon!

Ei muuta kuin kunnon ryyppäjäiset päälle, niin ei tartte miettiä treenaamista muutamaan päivään.

Kiitos tästä neuvosta!! Perjantaina työpäivän päätteeksi tuli vietettyä erittäin viihteellinen ilta karaokeineen päivineen. Lisäksi plakkariin tuli taas se kuuluisa viimeinen virhe: Yökerhoon sen jälkeen, kun baari menee kiinni. Mikähän tarkoittaa sitä, että kenelläkään ei ole enää kivaa, musiikki soi liian lujalla ja silti kello on aivan sekunnissa jo 04.00 ja aamulla pitäis herätä.

Tänään voitelin sukset oikeen suurella rakkaudella. Poistin vanhat pitoteipit, laitoin uudet, luistoa luistoalueelle ja kiillotusta ja hinkkausta. Ehkäpä lähden ladulle ennen kuin lumet sulaa. Sitä ei voi tietää.

Eilen laitoin päälleni viimekesänä ihan hyvin sopineen blazerin, joka ei enää mennyt kiinni, missä vika :conf: Onkohan se kutistunut kaapissa?

Pieleen meni tänään. Yritin köllötellä sohvalla ja lukea kirjallisuutta (Rakkauden pedagogiikka - älkääkä innostuko, urokset; ei sisällä mitään härskiä, vaan yleviä ajatuksia kasvatuksesta) aina kahdeksaan saakka, mutta koska olin jo aiemmin vetänyt lenkkivaatteet niskaan, niin peli oli jo menetetty. En ole koskaan missannut lenkkiä sen jälkeen, kun olen vaihtanut lenkkivaatteet päälle. Piru ja enkeli pomppii olkapäillä ennen sitä. Kun vaatteet on vaihdettu, päätös on tehty, eikä sille voi enää kukaan mitään.

Olen onnistunut välttelemään treenaamista 3 päivänä tänä vuonna. Muuten olen repsahtanu tähän heikkolahjaisten kikkaan.

Ei voi mitään, olen heikko ja sorrun liian helposti treenaamiseen.

Lepohan tosin kuuluu tärkeänä osana treenaamiseen. Eli senkin laiminlyöminen voidaan katsoa harjoittelun välttämiseksi. Kantaa en ota siihen, miten itse olen tämän rytmittämisen onnistunut toteuttamaan.

Lepohan tosin kuuluu tärkeänä osana treenaamiseen. Eli senkin laiminlyöminen voidaan katsoa harjoittelun välttämiseksi. Kantaa en ota siihen, miten itse olen tämän rytmittämisen onnistunut toteuttamaan.

Lepo on tärkeää kyllä toki, mutta sitäkin voi tehdä monella tapaa. Talvella en välttämättä pidä kauheasti lepopäiviä, mutta suoritan palautumisen ja levon esimerkiksi keventämällä 2-3 päivää treeniä tuntuvasti. Ei toimi aina ja silloin täytyy pitää totaalilepopäiviä. Kilpailukaudella lepopäivien pitäminen onkin sitten paljon tärkeämpää.