Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Pexrun

Päivän hyvä työ

Recommended Posts

Muutama päivä sitten rixuun citymarketin parkkipaikalla autoin jonkun raksaukon joka oli jo nukkunut yön autossa apuvirralla käyntiin. 

Oli auto lainassa ja siinä on aina hinaus köysi ja akkukaapelit mukana. 

Se ei ollut ihan simppeliä vaati mun vanhaa ammattitaitoa, kun siinä oli startti jumissa. Eli kolmonen silmään ja työnnettiin pari metriä jolloin hammasratas irtosi vauhtipyörältä. 

Se oli jo akkunsa tyhjentänyt startaillessa. 

Huom! Kaikilla nykyautoilla ei saa antaa apuvirtaa voi jotain hajota. 

Tuo oli sen verran vanha, että valmistaja sallii sen. 

Olen ennenkin auttanut ja hakenut työkalujakin jos on tarvinnut.

Hyvän mielen siitä saa ja muutaman kerran pari kymppiäkin, mutta ei sitä tietenkään sen takia tee. 

Jotkut vaan kiittää rahalla. 

On ‎11‎.‎2‎.‎2019 at 16.40, kimmoke kirjoitti:

Hyvän mielen siitä saa ja muutaman kerran pari kymppiäkin, mutta ei sitä tietenkään sen takia tee. 

Jotkut vaan kiittää rahalla. 

Muistan yhden hyvän työn vuosia vuosia sitten. Kovin kauaa en asuinpaikkakunnallani ollut asunut, joten paikalliset kuuluisuudet ei olleet tiedossa.

Olin pitkällä lenkillä ja mäen pielessä oli pariskunta vanhan volvon kanssa joka oli  jättänyt kesken taipaleen, ei ollut akussa virtaa vaan kyselivät minua työntökaveriksi. Vähän ihmettelin että kun ylämäkeen koittivat työntää autoa, sanoin että alamäki on tuossa suunnassa. No ei kai siinä, auto ympäri ja rivakasti työnnettiin pariskunnan naisen kanssa vauhtia ja hörähtihän se käyntiin.

Kyllä tuli hyvä mieli, kun pariskunta sai autonsa toimimaan keskellä metsää, oli vielä sunnuntai päivä. Mukava oli läpytellä viimeiset kilometrin kotiin.

No ei mennyt kuin pari vuotta kunnes tajusin että kyseessä oli paikkakunnan vakiojuopot ja varmaan tuolloinkin oltiin alkoholin vaikutuksen alaisia. 🤔

• Like 2
  • Haha 3

9 tuntia sitten, second kirjoitti:

No ei mennyt kuin pari vuotta kunnes tajusin että kyseessä oli paikkakunnan vakiojuopot ja varmaan tuolloinkin oltiin alkoholin vaikutuksen alaisia. 🤔

Oliko tuo nyt sitten rikolliseen toimintaan osallistumista tai rikokseen yllyttämistä? 😉

eilen autettiin yhtä tuttua kun sen auto oli hyytynyt..hinattiin pihaan annettiin -apuvirtaa ...sen verran vanha kosla et pysty antaa..ei i ihantanutkaan..ja työnnettiin sivuun et päästiin lähtee.. kyl sitä voi jeesaa jos on lähellä... ainakin jos autoihin liittyvää jeesii joku tarttee..muissa 

tapauksissa toimin asia kohtaisesti...

Muutama vuosi sitten vanhempi rouvashenkilö oli kassalla (rollaattorilla liikkui) oli lastaamassa jo hihnalta laukkuunsa tavaroitaan kun koitti maksun aika. No eipä ollut mummelilla kukkaroa sattunut mukaan, olin siinä seuraavana takana ja kun oli jo tovi mennyt ja jonoakin syntynyt kysyin "mikä teillä on ongelmana" rouva sanoi että lompakkoni jäi kotiin enkä nyt pysty maksmaan. Tulin lähemmäksi ja katsoin summaa joka oli noin 50e, niin sanoin että minä maksan tämän kuntoon. Mummelilta ja myyjältä leuka tiskiin ja kun olin omanikin maksanut pyysi mummeli tilinumeroani. No annoin mutta sanoin että maksat jos haluat, sillä minunkin pitää varmistaa taivaaseen pääsy leikkisästi, mummokin repes nauramaan ja tiemme erosivat. Noin viikko myöhemmin tililleni oli tullut 60e

Että sellasta...