Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Kylmää terästä

Matti Nykänen kuollut

Recommended Posts

Hieno mäkihyppääjä, mutta sen jälkeen oli hieman levotonta menoa. Liian aikaisin kuitenkin lähti. Ei voi kyllä sanoa, että olis eläny tylsän elämän puolivaloilla...

RIP

"Sovitaanko että sinä olet vahtimestari ja minä olen maailmanmestari"

🙂

• Like 1

Joo, moni ei voi käsittää kuinka tunnettu ja suosittu Matti oli ulkomaillakin. Monesti ulkomailla ollessani Nykäsestä kysytään ja moni tuntuu tietävän senkin, että Matti oli ollut linnassa jne. Formulakuskien jälkeen varmaan tunnetuin suomalainen Keski-Euroopassa. Äärettömän lahjakas ja kova harjoittelemaan, mutta yksityiselämän puolella aika repaleinen kulku. Häntä ei oltu lainkaan valmennettu kohtaamaan se tähteys nuorena ja lisäksi joutui ihan väärään kaveripiiriin. Siihen kun lisätään liiton ja median härski toiminta, niin kyllähän miehen elämä meni vähän vääriä latuja. Seppo on oikeassa siinä, että tylsä tuo elämä ei ollut, mutta liian aikaisin lähti. Itselleni Masa on kyllä kaikkien aikojen talviurheilija.

• Like 2

10 minuuttia sitten, GrigoriSoiros kirjoitti:

Yhtä juttua en vaan tajua, miksi kukaan ei puhunut Matille niin kauniisti kuin nyt puhutaan. Se vituttaa että pitää kuolla ennenkuin saa arvostuksen mikä kuuluu.

noinhan se menee. Huvittavaa oli eilinen Tulosruutu. Siinä sanottiin, että ehkä Suomen mäkihyppykin saadaan nyt kuntoon, kun lajista puhutaan Nykäsen kuoleman vuoksi. Kuulemma tiedetään mitä pitää tehdä ja ottaa Matin harjoittelusta oppia, mutta asia nousee nyt vasta esille, kun mies kuoli. Miksei ole tehty mitään esim. viimeiseen 20 vuoteen?

Joka porukassa on yksi tollainen Matin kaltainen henkilö. Ketään ei kiinnosta miten sillä menee, mutta kaikki haluavat nähdä, kun se hölmöilee humalassa. Sille tarjotaan sitten viinaa ja kerrotaan jälkeenpäin, miten se sekoili. Monesti se tarina päättyy siihen, että henkilö kuolee ennenaikaisesti. Ja jos ei kuole, yrittää saada elämänsä kuntoon ja vähentää juopottelua, niin ihmiset ihmettelevät, mikä siihen on mennyt, kun se ei ole enää hauska.

• Like 1

Minun ikäluokkani, 60-luvulla syntyneet, muistavat Nykäsen varmasti kaikkien aikojen parhaana mäkihyppääjänä, mutta ihmisenä varsin vaikeana tyyppinä.

Miten pitkälle pitkälle hyppääminen kantaa ? Saako puukon kanssa heilua jos on moninkertainen olympiavoittaja ?

Itse pidän/pidin Nykästä varsin yksinkertaisena ihmisenä....ja kaksinkertaisena linnakundina. Ei niin kovin hyvät meriitit.

Melkoisen tragikoominen legenda, jollaista ei taida toista tulla, eikä tarvitsekaan.

En halua mollata ketään, varsinkaan kuolleita, mutta ihmettelen ihmisten tapaa unohtaa hyvin tärkeitä elämänhallinnan asioita, ja arvostaa ihmisenä olemisen kannalta hyvin epäoleellisia, varsin viihteellisiä tekoja.

Tällaiset rikkinäiset ihmiskohtalot, hyvän ja pahan rajan molemmin puolin uiskentelevat ihmetekoja tekevät supermiehet ovat sankareita vain elokuvissa. Tosielämän sankarit ovat ihan toisenlaisia.

13 minuuttia sitten, Prefontane kirjoitti:

Minun ikäluokkani, 60-luvulla syntyneet, muistavat Nykäsen varmasti kaikkien aikojen parhaana mäkihyppääjänä, mutta ihmisenä varsin vaikeana tyyppinä.

Aika toisenlaisia lausuntoja olen kuullut monen ihmisen suusta, jotka ovat Matin tunteneet henkilökohtaisesti. 

• Like 2

aikasin lähti Matti joo..eksy väärille poluille mäkihypyn jälkeen..tais monet ihmiset - liitot kohdella Mattia aikas huonosti..alko tais olla mukana jo pitkään..en tuntenu niin en osaa

sillain sanoo et minkalainen oli ihmisenä..mut sain sellasen kuvan et sano asiat suoraan.....kaverit ois voinu jotain 

tehdä..ehkä..mut 55 iäs nekin voi olla melko vähis...mut tälläsii fundeerauksia