Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Millainen on kisakalenterisi 2007?

Sisu-susi
 Share

Recommended Posts

• Replies 37
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kunnioitettava ohjelma Sisu-Sudella. Mun mielestä sun nimesi kyllä jo oli Trollhättaniin ilmoittautuneiden listalla, mutta tottakai Spartathlon vie siitä voiton.

Itse osallistun näihin, jos taivas ei putoa niskaan:

1) Lohja 12 tuntia

2) Karhu-viesti Raumalta Poriin

3) Tukholman maraton

4) Masokistin unelma

5) Vaajakosken maastoultra

- Helmikuun kotirataultraan luultavasti osallistun minäkin, mutta en pidä sitä kisana.

- Vaajakosken jälkeen ohjelma auki, ehkäpä ainakin yksi maraton mahtuu mukaan. Periaatteessa Masokistin ja Vaajakosken välissäkin voisi olla jotakin, mutta aika epätodennäköiseltä se näyttää.

- Muutama lyhempi hölkkä ja 1-2 kymppiä tai puolimaratonia saattaa myös mahtua ohjelmaan. Ehdottomasti myös (epävirallinen) kasi, terveisiä vaan Vuosaaren himoharjoittelijalle.

LISÄYS: Tuota Epun halkijuoksua olen itsekin miettinyt. Jos vaan logistisesti onnistuu, niin pitäisihän ainakin pariksi päiväksi päästä mukaan.

LISÄYS 2: Jep X-Caliber, Karhu-viesti kiinnostaa ja nyt lisätty. Unohdin vain.

Tällä hetkellä suunnitelmissa:

Lohja 12h

Suomi-juoksu

Masokistin Unelma

Endurance 24h

ehkä Hiekkaharjun 6h treeninä

+ 1-2 sprinttikisaa (eli maratonia) johonkin väliin jos suinkin mahdollista

On se hyvä että Endurance 24h järjestetään, ei jää pahasti harmittamaan ettei päässyt Bornholmiin. Tulevaisuuteen siis jää Bornholm, miksei myös Trollhättan, ja tietty Spartathlon toivelistalle.

Itseäni vähän harmittaa kun täälläpäin maailmaa ei juosta 100 mailin kisoja. Lueskeltuani Running Through the Wall -kirjaa jäi tunne, että tuo olisi kiva matka juosta, varsinkin metsäpolkuja ja mieluummin yhtenä reittinä kuin useampana kierroksena. Joskus voisi lähteä jenkkilään juoksemaan jos on aikaa ja rahaa.

Mun mielestä sun nimesi kyllä jo oli Trollhättanin ilmoittautuneiden listalla

Todennäköisesti juoksen sen koska luultavasti en kelpaa Spartathlonille. Mulla ei ole rahaa osallistua kumpaankin. Jos pääsen Spartathlonille, niin juoksen Trollhättanin sijasta Pielavesi city maratonin ja osallistun Trollhättanille ens vuonna, koska sillon taas olen töissä syksyllä.

Jos en pääse Spartathlonille tänä vuonna, niin otan syksyllä -08 sairaslomaa ja juoksen sen silloin.

kisakalenterin suunnittelu tammikuussa antaa samanlaisia kicksejä kuin talvivaelluksen reitinsuunnittelu. Sen, mitä todella tehdään, näkee vasta paikanpäällä.

....

Lohja 12h

Bornholm 24h

Suomijuoksu

Tallinna 12h

MasU ilman aikatavoitetta

Ossin Unelma 12h

Endurance 24h

....

ja muutama maraton

Mikään ei ole varmaa, mutta tällainen olisi hahmotelma.

Ponnejärvellä 24 h juoksussa pitäisi testimielessä tunnustella mitä jalat ja kunto tykkäävät 12 h juoksusta. Siitä sitten pari viikkoa palauttelua ja kesäkuussa alkaa kovin juoksujakso 24 h juoksuun, jonka juoksen elokuussa, jossain. Elo-syyskuun vaihteessa olemme luvanneet ottaa lapset ensimmäistä kertaa mukaan lomamatkalle Kreikkaan, tosin sillä edelytyksellä, että kumpikin jaksavat uida vähintään 2 km altaassa sitä ennen. Ihan varmasti ne jaksaa, kunhan vaan vähän patistellaan lastenaltasta välillä isoonkin altaaseen. Nuorempi ui 1300 m jo 5-vuotiaana.

Jos 24 h juoksu menee tavoitteeseen, niin se on siinä. Jos jään tavoitteesta, niin uusi yritys olisi mahdollista Espoossa joulukuussa. Tähän vaikuttaa kyllä sekin, miksi jäin tavoitteesta. Jos esim. sattui 28 C helle tai olin kipeä juuri ennen starttia, niin se juoksu on pakko uusia, mutta jos kunto loppuu selvästi ennen maalia, tai jos paikat hajoaa keskeytyskuntoon jo puolivälissä, niin turhaa sitä enää lähteä uudelleen baanalle näillä kilometreillä.

Vuodesta 2008 en sitten osaa vielä sanoa mitään. Toisaalta olisi hienoa, että harjoittelu söisi aivoja niin, että voisin maalissa todeta, että tää on tosi kivaa. Mutta toisaalta kun kilpailen matkan lisäksi myös kelloa vastaan, niin voi olla, että seuraavan vuoden vaan ulkoilutan koiraa ja keskityn laskettelu, tennis ja surffauslehden lukemiseen.

Ponnejärvellä 24 h juoksussa pitäisi testimielessä tunnustella mitä jalat ja kunto tykkäävät 12 h juoksusta. Siitä sitten pari viikkoa palauttelua ja kesäkuussa alkaa kovin juoksujakso 24 h juoksuun, jonka juoksen elokuussa, jossain.

Miten olisi kuitenkin kesäkuussa Suomi-juoksussa asfalttisatanen ja joulukuussa 24h mondolla? Jos jalat ei kestä juosta satasta kovaa asfaltilla niin mielestäni on turha lähteä edes yrittämään 24h juoksua millään alustalla, ainakaan tulostavoittein. Toisaalta taas satasen ja 12h välillä ei ole kovin suurta eroa, jos jalat kestää satasen asfaltilla niin ne varmasti kestävät 12 tuntisenkin.

Voin lähteä Suomi-juoksussa alkumatkan jänikseksi noin 8h vauhtiin, mutta viittäkymppiä pidemmälle en ainakaan sillä vauhdilla vedä, sillä mulla häämöttää kolme viikkoa myöhemmin 24h Trollhättanissa.

Näihin olen todennäköisesti menossa:

1) Lohja 12 tuntia (ilmoittautunut)

2) Merenjäämaraton (juoksu, hiihto tai luistelu)

3) Karhu-viesti (jos työpaikkajoukkue saadaan kasaan)

4) Wienin maraton (ilmoittautunut)

5) Yyteri puolikas tai HCR

6) Tukholman maraton (ilmoittautunut)

7) Varsovan maraton (ehkä)

8) Ã…land marathon

Lisäksi joitain hölkkäkisoja, jos sattuu sopimaan muihin aikatauluihin. Joku massahiihtotapahtuma myös ehkä... Niin ja joku lyhyen matkan triathlon, ehkä...

X-Caliberille.

Asfaltti 100 km voisi olla ihan OK, mutta toisaalta olen jo kerran 100 km juossut ja siinä mielessä 12 h juoksu kiinnostaa enemmän. 100 km juoksussa olisin ehkä suunnilleen samassa kunnossa kuin viimeksi, joten mitään riemun kiljaisuja se tuskin toisi, kylläkin varmaan mieleenpainuvan elämyksen kuten kaikki ultrat. Jos harjoittelisin 100 km uutta henkilökohtaista ennätystä varten, niin tehoja olisi enemmän. Nyt kun harjoittelu tähtää 24 h juoksuun, niin harjoittelun pääpaino on juosta niin paljon kilometrejä kun jalat kestävät, toki myös maratonin pitäisi mennä 2.40 - 2.45 haarukkaan.

Henkisesti minun on helpompi tähdätä suurimmat kilometrit kesään ja käyttää myös lomapäiviä avuksi pitkillä viikoilla. Minulle kuitenkin sopii se, että painetaan vielä kovaa treeniä 2 vko ennen kisaa. Eli mieluummin yöttömässä yössä, kuin marraskuun loskassa. Espoon juoksussa myös hieman pelottaa se miten kaarre vaikuttaa, kuten jo aikaisemmin sanottu, minun prinsessa jalkoihini.

Siinä mielessä Ponnejärvi on hyvä testi, että jos kilometrejä tulee noin 140 km, ja jos mitään pahempaa vammaa ei tule, niin elokuussa on realistiset mahdollisuudet lähteä jahtaamaan tavoitetta 240 km juoksua pehmeällä alustalla.