Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Umpimähkä

Tipaton vuosi 2019

Recommended Posts

49 minuuttia sitten, hatapa kirjoitti:

Eilen yritin toimitsijahommien jälkeen houkutella kaveriani yksille, mutta ei lähtenyt. Oli tipattomalla. Kaikenlaisia kavereita mullakin on.

Olishan hän voinut lähteä seuraksi ja juoda vaikka vichyä tai alkoholitonta olutta? Tylsää, jos tipattomuus meinaa, ettei voi sitten sosialisoitua normaalisti.

• Like 1

2 minuuttia sitten, Muusa kirjoitti:

Olishan hän voinut lähteä seuraksi ja juoda vaikka vichyä tai alkoholitonta olutta? Tylsää, jos tipattomuus meinaa, ettei voi sitten sosialisoitua normaalisti.

Hyvä pointti!! Ite en anna tuon häiritä, toki kun menee ihan örvellykseksi, haihdun takavasemmalle.

Ja sitäpaitti kun on selvinpäin baarissa voi olla ihan oma ittensä kun kaikki luuloo että ompa hauska känniukko 😂😂

• Haha 3

Viime vuosi meni tipattomalla, ja sitäkin edellisestä melkoinen siivu. Katsotaan menisikö tämäkin samaan syssyyn. 

Pidän oluen mausta jos janoisena juo, tai ruokajuomana jonkun suolaisen ruuan kanssa esim pizza, hampurilainen jne. Alkoholittomia oluita tulee särvittyä janoon lenkin päälle (mm Bavaria, San Miguel)

Viinistä ruuan kanssa en pidä, ja mielestäni se pilaa kaikki ruuat. Olen yrittänyt opetella, ja ei toimi minun suuhun. 

Valmennusohjelmia laatiessa taas viini on erittäin hyvä apuväline. Pullo viiniä naamaan, niin tulee suoraviivaista ja erittäin luovaa harjoitusohjelmaa, eikä mihinkään joutaviin lillukanvarsiin tule käytyä puuttumaan. Toisen pullon puolen välin kohdalla kannattaa ohjelmien laatiminen lopettaa, sillä tulee niin korkealentoista matskua, ettei sitten seuraavilla viikoilla ole niiden nerous ainakaan mulle auennut.

Tässä kun ei ole tullut viiniäkään otettua, niin tuntuu jotta harjoitusohjelmat menee sellaiseksi liian pikkunätiksi piiperrykseksi - yrittää tehdä liian hienoa ja miettii liian monimutkaisesti. 

Ei kyllä viiti särpiä viiniä pelkästään siksi, että ohjelmat olisi jiirissä...

• Like 1
  • Thanks 1

1 tunti sitten, m-52 kirjoitti:

" Luulen, että ihmisten, jotka viettävät tipattomia vuosia 2016, 2017 tai 2019 todella tarvitseekin viettää tipattomia vuosia, ehkä jopa luopua kokonaan alkoholien juomisesta. Juominen todennäköisesti on ahdistanut, aiheuttanut huolta läheisissä tai itsessä." Luulo ei ole aina tiedon väärti, itse vain lopetin, ei siihen sen suurempia syitä tarvittu. Toki myönnän, että varmaan usein noin onkin. Mutta myös osalla niistä, jotka juovat, on todennäköisesti joitain henkilökohtaisia ongelmia.

Minua hieman häiritsee tämä yleinen uskomus, ettei tässä ole kuin kaksi asentoa: tipattomuus tai alkoholi-ongelma tai että tipattomuus johtuu ahdistuksesta tms.  Itsellä määrät on olleet selvästi alle terveyssuositusten enkä koe että alkoholi olisi koskaan aiheuttanut ongelmia tms.  Siitä huolimatta päätin vaan kokeilla miten helppo on olla ottamatta sitä yhtä saunaolutta tai lasia viiniä.

• Like 2

16 minuuttia sitten, Odster kirjoitti:

Donald Trump ei juo alkoholia.

Miehen itsensä suusta: 

"I'm not a drinker. I can honestly say I never had a beer in my life. It's one of my only good traits... "  (Tässä hän kyllä taitaa olla harvinaisen oikeassa)

"I never had a glass of alcohol. I never had alcohol, for whatever reason," he added. "Can you imagine if I had? What a mess I would be. I would be the world's worst."   (Eipä tuohon ole alkoholia edes tarvittu...)

Mutta tässä yksi näkökulma alkoholin asemaan kulttuurissamme: https://yle.fi/uutiset/3-10576514   

Ai niin, se oma tipattomuus. Ei tule kauppoja. Näin vanhemmiten krapulapeikko pitää huolen siitä, että määrät pysyvät pienenä. Mulla ei ole  mitään syytä olla huppelissa eikä oikein haluakaan. Kerran vuodessa on aina tosin tapahtuma, jolloin tulee myös nautittua sen verran, ettei ole ajokunnossa. Se tapahtuma sattuu olemaan tammikuussa. Siinä menee niin tipaton tammikuu kuin vuosikin heti kättelyssä. Nyt tosin sovittiin vaimon kanssa, että kotitissuttelut voisi minimoida ennen tuota tapahtumaa. Tänään tuli nautittua yksi ruokaolut ja samalla vuoden eka olut, mutta eipä siitäkään mitään syyllisyyden tunnetta saanut aikaiseksi.

Kerran kokeilin tipatonta tammikuuta vajaat 15 vuotta sitten. Silloinkin annoin itselleni luvan olla nopottamatta, jos oikein hyvä syy ilmenee. Helppoa oli pitää viimeiseen viikonloppuun asti, mutta sitten tuli sovittua treffit uuden tuttavuuden kanssa ja paria päivää vaille jäi.

On niin vähän paheita, että olkoot sitten olut mulle se sallittu pahe.