Jump to content
Juoksufoorumi.fi

r
Umpimähkä

Tipaton vuosi 2019

Recommended Posts

Luulen, että ihmisten, jotka viettävät tipattomia vuosia 2016, 2017 tai 2019 todella tarvitseekin viettää tipattomia vuosia, ehkä jopa luopua kokonaan alkoholien juomisesta. Juominen todennäköisesti on ahdistanut, aiheuttanut huolta läheisissä tai itsessä.

Minulle alkoholi on tuottanut hyvää elämää. Juon lähinnä olutta, viinejä ja väkevistä vain jaloviinaa, brandya ja calvadosta. Vanhemmiten vältän olen vältellyt juomista, joka tuntuu vielä aamulla.

Parhaita juomahetkiä ovat baarien hiljaiset iltapäivät, lenkinjälkeiset oluet ja se lievä humaltumisen tuntemus (tätä on kuvannut hienosti ranskalainen kirjailija Philppe Delerm novellikokoelmassaan Ensimmäinen siemaus olutta ja muita pieniä iloja. Ruokailu ravintolassa tai muussa yhteydessä ja viinilasillistenjälkeinen yhteisyydentunne. Näitä on monia.

Konserteissa tai urheilutapahtumissa en enää nykyään juo alkoholia, koska silloin tarkaavaisuus saattaa livetä.

En usko, että voisin milloinkaan luopua alkoholista, joka tuottaa minulle iloa.

• Like 8

kohtuu käyttö..nikä se on itse kullekkin..muutama whiski paukku - 5.5 lonkeroo- siideriä-

tapsaa glögillä joulun aikaan..muutama likööri paukku..iv kaljaa...tuttujen kanssa ..bubiin..tai vaikka yksin..rentouttaa - hyvä vetää vaikka vetoja  -nukuttaa hyvin- vk settii aamulla...ei krapulaa - yleensä...

täs iäs pysyy jo lapases yleensä...vaik menis vähän yli..kevyttä voi vetää pienes krapulas...

• Like 1

1 tunti sitten, olmi kirjoitti:

Luulen, että ihmisten, jotka viettävät tipattomia vuosia 2016, 2017 tai 2019 todella tarvitseekin viettää tipattomia vuosia, ehkä jopa luopua kokonaan alkoholien juomisesta. Juominen todennäköisesti on ahdistanut, aiheuttanut huolta läheisissä tai itsessä.

Minulle alkoholi on tuottanut hyvää elämää. Juon lähinnä olutta, viinejä ja väkevistä vain jaloviinaa, brandya ja calvadosta. Vanhemmiten vältän olen vältellyt juomista, joka tuntuu vielä aamulla.

Parhaita juomahetkiä ovat baarien hiljaiset iltapäivät, lenkinjälkeiset oluet ja se lievä humaltumisen tuntemus (tätä on kuvannut hienosti ranskalainen kirjailija Philppe Delerm novellikokoelmassaan Ensimmäinen siemaus olutta ja muita pieniä iloja. Ruokailu ravintolassa tai muussa yhteydessä ja viinilasillistenjälkeinen yhteisyydentunne. Näitä on monia.

Konserteissa tai urheilutapahtumissa en enää nykyään juo alkoholia, koska silloin tarkaavaisuus saattaa livetä.

En usko, että voisin milloinkaan luopua alkoholista, joka tuottaa minulle iloa.

Eli voidaanko puhua tapajuomisesta?

Ittelläni on vähän samaa, saunaa ei voi sytyttää ilman olutta tms.

Monia muitakin tilanteita johon olut tai snapsi/ huikka/ tujaus kuuluu. Mukavia hetkiä, toki olen huomannut omilla kuivilla jaksoillani että hyvin syttyy sauna ilman että juo vettäkään.

Tupakoinnissani oli samaa, oli tilanteita jossa on saatava rööki.

Mutta hyvä kuulla että on kivaa kun on mukavaa.

Edelleen totean että mikään noista mainitsemistasi syistä ei ole oman tipattomuuteni seuraus. Minä en vaan halua juoda. Ja kun haluan juon. Ei mitään sen vaikeampaa matematiikkaa. Voihan se juovasta tuntua mahdottomalta ajatus että ei vaan tee mieli. Tämä on tätä vääristymää kuninkaan edessä

Hyvää Uutta Vuotta!!

Välillä kun on vetänyt kovemman blokkijakson, on käynyt niin että hermostollisen juntturan on saanut nopeasti avattua blokin päätteeksi yhdellä kevyellä "ryypiskelyillalla", kun harjoitusohjelmassa on seuraavana päivänä kahtena hyvin kevyt palauttava. Siis ei mitään oluita tai viinejä. Sopiva määrä puhdasta vodkaa maun mukaan laimennettuna.

Lisäys:

Kahden kovan suorituksen välissä on myös alkoholin avulla palauduttu... R.I.P Hannu Mäkirinta

• Like 2
  • Haha 1
  • Thanks 1

En oo ite näistä erilaisista "kuukausi/vuosi sitä tai tätä" oikein innostunut. Olen kyllä ollut juomatta pitkiäkin pätkiä, mutta lähinnä sen takia, ettei ole kiinnostanut juoda. Jo tuossa parikymppisenä kun juomingit omissa kaveripiireissä oli kovimmillaan tuli vedettyä about vuoden kuiva jakso, joka sitten päättyi siihen, että teki mieli juoda olut ja join sen. Ei mitään dramaattista "nytkö se meni putki poikki" vaan ostin kaupasta oluen kun ensimmäisen kerran teki mieli. Nykyisellään tulee juotua olutta harvemmin, yleensä silloinkin lähinnä maun vuoksi. Lähinnä sosiaalisen paineen alla muserrun juomaan yli yhden oluen viikossa (joskus saattaa mennä liian monta ihan yhdessä illassakin). Viiniä juon myös harvemmin ja yleensä aina kalan kanssa valkoista (ja yleensä riesslingiä). Esim risottoa tehdessä on mielestäni luontevaa tuntea ruoanlaittoon käytettävä viini ja myös se maku yleensä sopii todella hyvin ruuan kanssa. Yksi lemppari onkin savustettu kala, sienirisotto ja puolikas lasi riesslingiä. Tiukempaa viinaa tulee juotua todella harvakseltaan.

Eli ei, en ole tipattomalla, mutta saas nähdä milloin vuoden ensimmäisen oluen korkkaan - itse heitän villin arvion maaliskuussa tahi jopa huhtikuussa! Joulun aikaan tuli muutamia oluita juotua ja kaikki meni ihan hukkaan - ei maistunut. Tuoretta kalaa saa varmaan vasta pilkkireissulta ja silloin ehkä saattanee joutua valkkarin korkkaamaan...

• Like 1

22 tuntia sitten, Baltsu kirjoitti:

Tässä on teidän maanmiehiä. 

Katso Yle Areenassa:

http://areena.yle.fi/1-4600744

Millä tavalla me olemme maanmiehiä? Itse kannatan kaiken alkon myymistä normikaupoissa, mutta minun ostopäätökseen ei vaikuta tippaakaan. 

Enkä usko että vaikuttaa monen muunkaan. Jos viinaa haluaa sitä kyllä saa

Mutta kiva tietää minkälaista ohjelmaa katselet töllöstä 😀

" Luulen, että ihmisten, jotka viettävät tipattomia vuosia 2016, 2017 tai 2019 todella tarvitseekin viettää tipattomia vuosia, ehkä jopa luopua kokonaan alkoholien juomisesta. Juominen todennäköisesti on ahdistanut, aiheuttanut huolta läheisissä tai itsessä." Luulo ei ole aina tiedon väärti, itse vain lopetin, ei siihen sen suurempia syitä tarvittu. Toki myönnän, että varmaan usein noin onkin. Mutta myös osalla niistä, jotka juovat, on todennäköisesti joitain henkilökohtaisia ongelmia.

• Like 1