Jump to content
Juoksufoorumi.fi

joukor

Eduskuntavaalit 14/4 2019

Recommended Posts

tunti sitten, GrigoriSoiros kirjoitti:

Mutta minäpä olen sellanen epeli että olen saanut Pottosen kepuun :)

Jää luultavasti elämäni ainoaksi hyväksi työksi jos lapsieni tekoa ei lasketa

Suurin ongelmahan on se, ettei Kepusta pääse pois!

Niille, jotka eivät tätä tarinaa tiedä tai muista, niin kyse oli huoltajan uhrautumisesta huollettavan puolesta E24:lla. Olin saanut Grigorin jatkamaan kisaa kehumalla, vittuilemalla ja valehtelemalla. 2,5 tuntia ennen loppua ilmoittaa, ettei enää pysty. Kun lupasin liittyä vuodeksi Kepuun, jos hän pysyy radalla loppuun asti, niin ihmeellisesti hän pystyi sittenkin.

• Like 1

10 minuuttia sitten, m-52 kirjoitti:

. Olemmeko valmiit tinkimään omasta elintasostamme, että myös kehitysmaissa elintaso voisi nousta? Yhtä iso ongelma on kehitysmaiden väestönkasvu. Millä se saadaan kuriin? Nehän sikiävät siellä kuin hiiret konsanaan. Tällekin tulisi voida tehdä jotakin.

Ilman "rasistikortin" nostamista. 

Screenshot_20190108-145413.jpg

• Like 1

11 minuuttia sitten, KooTee kirjoitti:

No luonto kyllä hoitaa itsensä. Se järjestää jonkun kulkutaudin, niin väkimäärä vähenee, niin kuin historia osoittaa. Ihminen hukkuu omaan paskaansa ja luonto jatkaa kiertokulkuaan. Kuinkahan monta kertaa tämä pallo on tuhoutunut meitä ennen viimeisimpänä dinosaurusten tuho. Jos ja, kun joitain ihmisiä säästyy, niin kiertokulku alkaa taas alusta. 

Viisaita puhut. Sen verran lisäisin, että seuraava tuho on kyllä ensimmäisen kerran historiassa ihmisen aiheuttama. Minä jätän nyt tämän aiheen tähän, olen sanottavani sanonut. Toivottavasti vaalikeskusteluissa on vahvasti esillä ilmastonmuutoksen torjuminen ja luonnonsuojelu, jotta katsojat saavat ajateltavaa. Itse en noita juurikaan  seuraa. Vaalien jälkeen ilmeisesti suurinpiirtein nykymeno jatkuu, enkä katso aiheelliseksi käydä nytkään äänestämässä, kun ei ole itselleni sopivaa puoluetta. Kiinnostavaa näin lopuksi olisi tietää, ovatko keskustelijat enimmäkseen eläkeläisiä kuten minä, vai onko nykyisin töissä aikaa seurata foorumia.

Pakko vielä yksi kommentti KooTee:lle. Miten sait tekstin " Olemmeko valmiit tinkimään omasta elintasostamme, että myös kehitysmaissa elintaso voisi nousta? Yhtä iso ongelma on kehitysmaiden väestönkasvu. Millä se saadaan kuriin? Nehän sikiävät siellä kuin hiiret konsanaan. Tällekin tulisi voida tehdä jotakin. " näyttämään minun kirjoittamaksi?

29 minuuttia sitten, Pottonen kirjoitti:

Niille, jotka eivät tätä tarinaa tiedä tai muista, niin kyse oli huoltajan uhrautumisesta huollettavan puolesta E24:lla. Olin saanut Grigorin jatkamaan kisaa kehumalla, vittuilemalla ja valehtelemalla. 2,5 tuntia ennen loppua ilmoittaa, ettei enää pysty. Kun lupasin liittyä vuodeksi Kepuun, jos hän pysyy radalla loppuun asti, niin ihmeellisesti hän pystyi sittenkin.

Ei pääse tai voit yrittää. Suatat löytyä mehtäautotien piästä.... 

• Haha 1

47 minuuttia sitten, m-52 kirjoitti:

Ei ole ainoastaan minun näkemykseni, vaan yleisesti tiedossa. Miten niin yleistäminen aiheen ohi? Tiesitkö, että suomalaisen keskimääräinen hiilijalanjälki on suurempi kuin esimerkiksi kiinalaisen tai intialaisen. Aihe liittyy tuleviin eduskuntavaaleihin, halusitpa tai ei.

Voivoi, sellaista se on. Kovaa, mutta rankkaa. Hiilijalanjäki ei tule todellakaan olemaan vaalien avainkysymys, veikkaan ydinkeskustelun pyörivän ihan muissa aiheissa, vaikka poliitikot median kanssa sinnikkäästi sumuttaa yrittävätkin, saadakseen ympäristöverotuksella lisäfyrkkaa omaan touhustamiseensa. 

Tuossa hiukan statistiikkaa hiilijalanjäljestä / capita. Piskuinen ja arktisella vyöhykkeellä majaileva urhea  Suomi se siellä rimpuilee talvisten kausilämmityskulujensa kanssa.  Ja ihan totta puhut ! Mm ssa Afrikan mailla on pojilla ja tytöillä kova kiire kiriä samalle tasolle. Mutta älä huoli, Kyllä ne sinne vielä pääsevätkin, kunhan Kiinan poika saa vaan investointinsa rullamaan.   

Ilmasto-ongelmakin Suomessa  kyllä on. Nykyään ihan liian pitkät ja kylmät ja vittumaiset talvet. Olishan se vaan paljon mukavampaa, jos olis vielä lauhkea ilmasto, kuten oli Suomessa mm ssa keskiajalla. vois kesävehkeissä lenkkeillä melekein ympäri vuoden. Ei huono.

Hiilijanjäljen koko on pääosin teollisuuden aikaansaannos.  71 % päästöistä tulee n. sadan globaalin yrityksen tuottamana. No can do. ( Lähde Teollisuus&Talous lehti 13.7.2017 ) Luvuissa mukana myös hiilivoimalla tuotettava energia.

Hiilivoimalla tuotetun energian näärä on kasvussa, mm ssa Saksassa. Pitää saada energiaa niihn ympäristöystävällisiin sähköautoihin, jotta se ympäristö säästyisi. 

Pakko vielä yksi kommentti KooTee:lle. Miten sait tekstin " Olemmeko valmiit tinkimään omasta elintasostamme, että myös kehitysmaissa elintaso voisi nousta? Yhtä iso ongelma on kehitysmaiden väestönkasvu. Millä se saadaan kuriin? Nehän sikiävät siellä kuin hiiret konsanaan. Tällekin tulisi voida tehdä jotakin. " näyttämään minun kirjoittamaksi?

Joo sori.. Kännykällä kirjoittelin, niin lainaukset meni metsään, enkä saanut poistettua... Älähän lopeta kirjoittelua, sulla hyvin perusteltuja repliikkejä. 

37 minuuttia sitten, joukor kirjoitti:

Voivoi, sellaista se on. Kovaa, mutta rankkaa. Hiilijalanjäki ei tule todellakaan olemaan vaalien avainkysymys, veikkaan ydinkeskustelun pyörivän ihan muissa aiheissa, vaikka poliitikot median kanssa sinnikkäästi sumuttaa yrittävätkin, saadakseen ympäristöverotuksella lisäfyrkkaa omaan touhustamiseensa. 

Tuossa hiukan statistiikkaa hiilijalanjäljestä / capita. 

Hiilivoimalla tuotetun energian näärä on kasvussa, mm ssa Saksassa. Pitää saada energiaa niihn ympäristöystävällisiin sähköautoihin, jotta se ympäristö säästyisi. 

aika karuja tilastoja....

tunti sitten, Pottonen kirjoitti:

Tämä on jäänyt hämärästi muistiin. 

1v määräaikainen jäsenyys onkin elinikäinen jäsenyys? 

Kepu vie sielunkin ja säännöt avioliittoakin sitovammat? 

Väyrysestä vaan ei eroon pääse millään? 

Ikuinen pyrkyri. Onkos väykkä ehdokkaana taitaa olla tyhmä kysymys? 

Vaimo taitaa olla huonossa kunnossa. 

Mielenkiintoista. Sossujen Lipposen taannoin läpiajama eläkkeiden indeksien leikkauksen poistamista ehdotetaan seuraavalle hallitukselle. Ehdottajana Ville Tavio.

En ota kantaa, onko kyseessä Tavion äänten kalastelu, vai ei. Sen kuitenkin voin sanoa, kun olen mutsin asioita hoitanut, että ei ne mummon eläkepennit vaan enää riitä oikein mihinkään. Näinhän sen ei pitäisi olla. 

Kumma juttu muuten, ei ne eläkevarat sitten loppuneetkaan, vaikka ne pelottavat isot ikäluokat siityivät eläkkeille ja osa jo sinne eläkkeiden jälkeiseen aikaan. 

https://www.salkunrakentaja.fi/2018/08/elakevarat-nousu/

Hmmm... Ilmastonmuutos ei toki ole suomalaisten käsissä, olipa EU tai ei ja hallituspohja mikä hyvänsä. 

Suomessa on pimeät ja kylmät pitkät talvet, olipa se ilmasto tällainen tai 5 astetta lämpimämpi. Ei täällä shortseissa lenkkeillä sittenkään tammikuussa ja toppatakille sekä villasukille on käyttöä. Tulee olemaan pimeämpää lumen puutteen takia, masennus lisääntyy sekä turistit kaikkoavat craplandiasta. 

Aion eläkepäivinäni muuttaa Lapin perukoille. Siellä on kesäisin valoisaa ja varmaan vielä tulevaisuudessakin lumi heijastaa talvisin valoa ympäristöön. 

2 tuntia sitten, kimmoke kirjoitti:

1v määräaikainen jäsenyys onkin elinikäinen jäsenyys? 

Kepu vie sielunkin ja säännöt avioliittoakin sitovammat?

Vuosia takaperin Kepun jäsenrekisterin pito taisi olla hyvin luovaa toimintaa eli puolueen jäsen kuoltuaan jäi jäsenrekisteriin ja perilliset perivät myös varmuuden vuoksi jäsenyyden - ei taidettu heiltä paljon kysellä.