Jump to content
Juoksufoorumi.fi

joukor

Eduskuntavaalit 14/4 2019

Recommended Posts

Kyllähän Otso K. on siinä oikeassa, ettei pyöräilykypärä estä onnettomuuksia. Kickbike- ja potkukelkkamies Markku Levänen teki hyvää työtä kypärän käytön lisäämiseksi koululaisten keskuudessa Varkauden suunnalla. Vetäisi itse ensiksi nurin asfalttiin + 50 km/h nopeudessa ja kiersi sitten vähän parannuttuaan kouluissa kypärän ja kuvien kanssa. Kypärä halkesi kaatumisessa kolmeen osaan, mutta lääkärien mielestä pelasti todennäköisesti hengen. 

Minä löydän perinteisesti aina ehdokkaan, joka ei pääse läpi. Ei ole siis ainakaan kaikkien kaveri, vaan todellinen vaihtoehto. Paitsi pressanvaaleissa äänestämäni henkilö on kyllä valittu useamman kerran.

9 tuntia sitten, Pottonen kirjoitti:

Kyllähän Otso K. on siinä oikeassa, ettei pyöräilykypärä estä onnettomuuksia. Kickbike- ja potkukelkkamies Markku Levänen teki hyvää työtä kypärän käytön lisäämiseksi koululaisten keskuudessa Varkauden suunnalla. Vetäisi itse ensiksi nurin asfalttiin + 50 km/h nopeudessa ja kiersi sitten vähän parannuttuaan kouluissa kypärän ja kuvien kanssa. Kypärä halkesi kaatumisessa kolmeen osaan, mutta lääkärien mielestä pelasti todennäköisesti hengen. 

Minä löydän perinteisesti aina ehdokkaan, joka ei pääse läpi. Ei ole siis ainakaan kaikkien kaveri, vaan todellinen vaihtoehto. Paitsi pressanvaaleissa äänestämäni henkilö on kyllä valittu useamman kerran.

Eli kypärästä tottakai on hyötyä.

Mulla on lähes aina mennyt Kansanedustaja ehdokaskin läpi. Kuntavaaleissa viimeksi pääsi yhden äänen päähän varapaikalle.

Yritän siis löytää pätevän ja realistisen kaverin puolueesta jolla mahdollisuus mennä läpi. Aina miestä äänestän, syytä en tiedä.

Ensin puolue sitten ihminen ja mielellään joku jonka kanssa on tullut turistua. Eli käyn vaalitapahtumissa.

edit.makkaran tai hernekeiton tarjoajat on aina korkealla.

Galluppia pukkaa. Yleltä tällä kertaa. 

Näyttäis Kokoomus kirivän ja Keskustan osuus edelleen kutistuvan. Perussuomalaisilla nousua. Vihreiden nousu on kääntynyt. Vasemmistolla taas kasvua.

Saas nähdä tosiaan, mitkä asiat muodostuvat kulmakysymyksiksi.

Sote , maakuntauudistuslimbo, ja maahanmuutto ? Veikkaan, että noiden kysymysten parissa  askarellaan. 

076533FE-567C-4104-81D8-B75CDF39F451.png

• Like 1

Maahanmuutto, ihan omana osa-alueenaan, tuo valitettavasti myös ei niin toivottuja lieveilmiöitä. 

Naapurimaassa valitetaan opetustoiminnan kärsineen koulujen kasvaneesta väkivallasta ja rauhattomuudesta johtuen. Botkyrkassa paikallinen koulu on jo otettu opetushallituksen toimesta erityisvalvontaan opettamisen laadun ja oppilaiden sekä opettajien koulurauhan säilyttämiseksi. Suurin osa Botkyrkanin oppilaista on maahanmuuttajataustaisia. Ts. Ensimmäisen t. toisen polven tulokkaita. 

Tämän aamun SVT n uutinen

Suomessakin olisi syytä jo miettiä, minkälaista panostusta opetustoimintaan on jatkossa lisättävä vastaavanlaisten ongelmien ennaltaehkäisemiseksi. Takamatkalla kun on, niin on helppo varautua tulevaan.

Ongelmana Ruotsin kouluissa koetaan pääsääntöisesti oppilaiden kielitaidottomuus, integraatiokyvyttömyys ja länsimaisen kristillisen kulttuurin arvomaailman vieraus ja kodin tiukat sidokset. 

Lisäpanostus myös Suomessakin tarkoittaa ; lisää luokkakohtaisia tulkkeja, lisää sosiaalikuraattoreita, lisää yksilöityä opetustoimintaa. 

No näin kentältä havaintoja tehneenä, on totta että maahanmuuttajat kuormittavat erityisopetusta ja vaativat ylimääräistä resurssia esim. tukiopetuksen muodossa, lähinnä kielellisten vaikeuksien takia. Sen sijaan rauhattomuutta ja väkivaltaa maahanmuuttajat eivät ole ainakaan oleellisesti tuoneet lisää siellä missä itse olen toiminut. 

Pikemminkin yksittäiset maahanmuuttajat käytöksen osalta erottuvat edukseen muusta, melko rauhattomasta kouluympäristöstä. Poikkeuksiakin toki on. 

No niin Vaalikarjaa taas Gallupeilla ohjaillaan. Hyvää tossa oli, että Juudas Siniset Puolue hyvä, jos saa edes yhtä paikkaa Eduskuntaan.

Mestarin puolue on aika hyvässä nosteessa. Ketkä oikein luulee, että SDP on joku pelastus mihinkään nykytilanteessa ? Ottaa päähän, kun näkeekin tuon Rinteen 4v uhmaikäisen kakaran näköisen naaman. Tuota jos joutuu katteleen seuraavat 4v niin maastamuutto on ihan hyvä vaihtoehto.

• Haha 1

Olikos se niin, että matotkin ulkoilevat enemmän kuin dementikko-vanhukset? Taas vain vähän ketjun aiheesta sivuun eräs tarina...

Aikoinaan vapaaehtoishommissa tuli ulkoilutettua erästä dementoitunutta Juho-herraa säänöllisesti. Kyllä sillä tuntui olevan vaikutusta, herran vireystila ei ainakaan heikentynyt vaan päinvastoin. Tuohan oli Helsingin sosiaaliviraston kontrolloimaa toimintaa, josta sai korvaukseksi 2 x bussilipun hinnan. Paikka oli vajaan kilometrin päässä sijaitseva Antinkoti, joten tietenkin kävelin sinne aina - hirveää hanketta!

No sitten kävi niin, että sosiaalivirastossa joku virkamies totesi, että tuossahan toimitaan sääntöjen vastaisesti. Nimittäin en olisi saanut ulkoilla herran kanssa, kun vakuutus ei ollut voimassa silloin. Minulle soitettiin Koillis-Helsingin vapaaehtoisvälitys -yhdistyksestä (taisi olla itse puh.joht.) ja todettiin, että kaupunki kieltää. Ilmoitin sitten, että olen ymmärtänyt viestin. Puheenjohtajaa nauratti ja hän totesi, että hän ymmärtää minun ymmärtävän. Eli koodikielellä sain luvan jatkaa, Juhon vaimo ja Antinkodin henkilökunta olivat ainakin ihan tyytyväisiä. 

• Like 2
  • Thanks 1

Lähiomaiseni on hiljan onnellisesti päässyt muistisairaiden hoitokotiin. Hyvä palvelu, ja koko eläke meneekin nyt  tuon palvelun kattamiseen. Kallista ehkä, mutta hintansa väärti. Lisäksi tieto siitä, että vanhus ei löydy kadulta vähissä vaateissa on arvokas.

Aiheeseen liittyen, juoksin taannoin Marjaniemen kautta ja huomasin menomatkalla vanhan papan seisomassa tien vieressä, rivarin portin kohdalla. Reinot jalassa ja villatakki päällä. Mieleen tuli, että taitaa pappa odottaa sukulaisia kylään. No, tulin sitten vartin päästä kääntöpaikalta samaa tietä takaisin.

Pappa oli edelleen samassa paikassa. Ei hitto, tuumasin ja kysyin, mitäs kuuluu jne. Oli mukava pappa, juteltiin tovi Marjaniemen historiasta jne., mutta Papan kotiosoite vaan oli hukassa.

Löytyi se osoitekin, kun hiukan kyseltiin. Onneksi ei ollut kuin aste pakkasta..

• Like 3

52 minuuttia sitten, KooTee kirjoitti:

Joo Mestari pärjäsi hyvin ensimmäisessä Vaalitentissäkin. 10v sitten jo kertoi mitä Suomessa tulee tapahtumaan  maahanmuuttopolitiikan seurauksena.Taisi olla ainoa Suomessa ja nytkin joka ei kaunistele vaan kertoo miten asiat on ja mitä

mistäkin seuraa. Suomalaiset vaan tuntuu olevan joko pirun huonoja kuuntelijoita tai sitten ihan perustyhmiä.

Siitä taas Hallituksen "hyviä tekoja" suomen köyhimmille ja paljon sairastaville eläkeläisille: https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/69b2b77c-1099-4503-985e-adc9796904e0

Eli vaikka niin silti: " Suomessa terveydenhoidosta maksetaan isompi osuus itse kuin useimmissa EU-maissa".

Vieläkö joku luulee ettei Suomea hyvinvointivaltiona pureta pala palalta ?

20 minuuttia sitten, kimmoke kirjoitti:

Siitä taas Hallituksen "hyviä tekoja" suomen köyhimmille ja paljon sairastaville eläkeläisille: https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/69b2b77c-1099-4503-985e-adc9796904e0

Eli vaikka niin silti: " Suomessa terveydenhoidosta maksetaan isompi osuus itse kuin useimmissa EU-maissa".

Vieläkö joku luulee ettei Suomea hyvinvointivaltiona pureta pala palalta ?

eikö se "purkaminen "" alkanu jo aikapäiviä sitten ..eu hun  liittyminen oli viimeinen niitti ..nyrkkeily termein...tyrmäys ...

34 minuuttia sitten, Reenaaja kirjoitti:

eikö se "purkaminen "" alkanu jo aikapäiviä sitten ..eu hun  liittyminen oli viimeinen niitti ..nyrkkeily termein...tyrmäys ...

Joo se on Globaali ilmiö, mutta Suomessa se alkoi aika tarkkaan 1990-luvulla. Usassa jo jopa 1970-luvulta lähtien.

Vaaleihin sopiva viisaus tähän väliin: “It’s easier to fool people than to convince them that they have been fooled.” – Mark Twain

• Like 1