Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Rural fitness

Mistä reitit pitkille lenkeille ja kysymys sykkeestä

Recommended Posts

On 21.12.2018 at 17.23, Alex kirjoitti:

Varmasti jonkun mielestä. Itselle se on toissijaista, mutta vieraissa pitäjissä juostessa olen kyllä löytänyt ihan siistejä reittejä ko. menetelmällä. 

Toisijainen asia miltä reitti näyttää. Mutta jos sattuu olemaan ok niin sit se on on

• Like 1

Kun kilometreja tulee kerattya, olen kokeillut kaikenlaista taktiikkaa lenkkien suunitteluun.

- Tietysti himan lahella olen kolunnut melkein kaikki kadut ja mahdolliset lenkit. Siita muodostuu aika nopeasti kuva siita, minne kannattaa menna jos haluaa X-kilometrisen lenkin. Voihan siita kehittaa moduuleita, joita sitten liitetaan yhteen etta tulee mitta tayteen.

- Jos olen (vaikka tyomatkalla) jossain uudessa kaupungissa, Stravasta loytyy isoihin kaupunkeihin valmiita reitteija, joita kannattaa kokeilla (https://www.strava.com/local)

- Myos urheiluvalmistajien nettisivuilta voi loytaa lenkkeja joita kayttajat ovat vetaneet, ja niita seurata. Eli vaikka Garminin Connectista (ja Movescountista, seka outdooractive.com palvelusta) saa kartalle nakyviin kaikki juoksureitit jossain kaupungissa, joita kayttajat ovat juosseet ja sinne tallentaneet. Siita vaan sitten valkkaa sopivan pituuden, ja tallentaa GPX:n puhelimeen.

- Jos polkujuoksua harrastaa, vaellus ja patikointireitit loytyy myos erilaisista nettipalveluista, ja niita voi hyodyntaa.

- Olen myos harrastanut jonkinlaista "teemajuoksua". Eli taalla on eri kokoisia jarvia, ja niitten ympari olen juossut. Jotkut ovat suht pienia, lenkin mittaa on sitten tullut n. 20km, isoin johti 60km lenkkiin. Mutta ideana oli mielestani hyva, se motivoi ja helpottaa reitin valikoimista (voihan se teema olla vaikka juokset metro/bussi-linjan pysakilta seuraavalle, ja paluu julkisilla takaisin), se jotenkin helpottaa sopivan reitin loytamista. Toinen teema mulla oli joen varsien pitkin juoksu. Ai niin, ja oli sekin etta "tutki uusi kaupunginosa".

Minusta uuden reitin tutkiminen on tosi mielekasta. Vaihtelu virkistaa ja motivoi. Reitin suunnittelu on kivaa, siina iloitsee jo siita etta paasee taas ulos. Ainoa miinus on joskus se kartalta seuraaminen, kaytan siihen puhelinta ja GPX reitteja. Joskus myos juoksen ihan vaan summan mutikassa, eika silla sitten hirveasti valia ole, tuleeko juostua 25km vai 30km, aina siita jotenkin takaisin kotiin paasee, vaikka bussilla.

• Like 1