Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Rottefella Move Switch

Recommended Posts

Tammosen huomasin iltalehdessa. Hirveaa hypetysta, mutta onko jollain kaytannon kokemusta:

https://www.iltalehti.fi/talviurheilu/a/52c2048f-e760-467d-a708-cd32572106d5

Mun hiihdot on usein makisia, kun vuorien lahella asun. Valilla on niin, etta ensimaiset 15km on suurimmaksi osaksi loivaa (tai vahemman loivaa) nousua, ja sitten samat lasketaan taas alas. Kuulostaa siis mielenkiintoiselta keksinnolta. Mutta, toimiiko kaytannossa ?

Itse odotan että isoin hypetys on ohi ja hinnat pudonneet tai ostan käytettynä. Se on ainakin selvä, että siteen siirto eteenpäin esim 1-2 cm tuo jonkin verran pitoa lisää ja taaksepäin antaa vähän luistoa lisää, mutta jos pitovoide on vääränlainen, siirrosta ei ole hyötyä. 

Joka tapauksessa kiinnostava systeemi. Minäkin odottelen raportteja käyttäjiltä. 

• 2 weeks later...
On 6.12.2018 at 11.00, Kylmää terästä kirjoitti:

Itse odotan että isoin hypetys on ohi ja hinnat pudonneet tai ostan käytettynä. Se on ainakin selvä, että siteen siirto eteenpäin esim 1-2 cm tuo jonkin verran pitoa lisää ja taaksepäin antaa vähän luistoa lisää, mutta jos pitovoide on vääränlainen, siirrosta ei ole hyötyä. 

Joka tapauksessa kiinnostava systeemi. Minäkin odottelen raportteja käyttäjiltä. 

Kävin juuri paikallisessa asiantuntijaliikkeessä. Tuttu myyjä (tietää kyllä suksista ja voitelusta varmaan lähes kaiken) oli vähän epäilevällä kannalla tuon siteen suhteen, myisi toki, mutta oli sitä mieltä, että kannatta odotella ja kuulostella.

Hiihtolenkillä tulee joskus siirrettyä sidettä jos ei ole kunnolla pitoa tai jos pito kahnaa. Tai luikkareissa jos kantti ei kunnolla pure. Näin tapahtuu vajaa 10 kertaa talvessa. Nis-systeemissä sukset pitää ottaa jalasta tätä varten mutta se ei yleensä ole ongelma. Tosin uuden lumen kelissä lumi voi tunkea monon ja siteen kiinnityskohtaan. 

Skineissä voi siirto olla tarpeellisempaa, kuulemma. 

• 1 month later...
  • 1 year later...
6 tuntia sitten, Juha Tuomola kirjoitti:

Minulla on Salomonin karvapohjasukset joissa on SNS Profil siteet ja niihin monot. 

Mitä mun pitää hankkia että saisin suksiini tällaiset siirrettävät siteet?

Netistä löytyy monenlaista puhetta NIS levyistä, osasarjoista, NNN:stä, turnamiceista ja muista mutten saa niistä tolkkua.

Saa noita vähän juu selvitellä, käytännössä tarvitset uudet siteet ja monot, mahdollisesti uuden aluslevynkin. Puu- tai muovitulppia vanhojen reikien täyttämiseen, ja liimaa.

Yksi vinkkivideo ja selityksiä:

Siteiden yhteensopivuus maastohiihto- ja rullasuksiin (skatepro.fi)

Tätä ketjun Movea saa eri aluslevyille:

Rottefellan Move-side sopii nyt kaikkiin suksiin - Hiihto (hiihto-lehti.fi)

Turnamic-side vaatii suksen irroittamisen siteensäätöön, mutta tulikohan Salomonilta vuosi sitten uusi lennostasäädettävä Prolink-sidekin (ei SNS-yhteensopiva).

Aluslevyjä vanha NIS 1.0, uudempi NIS 2.0 ja IFP (Fischerin Turnamiciin), ainakin.

Ostin itse kevään tyhjennysmyynneistä sidetavaraa juurikin samanlaiseen tilanteeseen, tekemistä vaille valmis 🙂

• 1 month later...

Onko yleinen mielikuva nyt, että kelpo kapistus ? 
Itselläni karvasukset, ja pito heittelee aika paljon kerralta toiselle. Kuulostaa hyvältä ajatukselta, että siihen saisi jotain tehtyä paikan päällä, ilman että suksia pitäisi ottaa pois kintuista - sitä en malta koskaan tehdä.

Varjopuolena se, että sitten tarvittaisiin myös uudet monot - ja varmaan saman tien suksetkin, kun mä sinne suksikauppaan uusia malleja ihailemaan pääsen. 

Osallistu keskusteluun

Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy