Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Seppo

Jos lenkkeilet, tavoitteesi on oltava vähintään alle neljän tunnin maraton – Tällainen ajattelu on erinomaisuuden tyranniaa ja se on kaikkialla

Recommended Posts

Jaa-a. Motivit liikkumiselle ovat kovin yksilöllisiä. En oikein päässyt tuon linkatun jutun ytimeen. Jollekin ainoastaan tavotteiden kautta tapahtuva harrastaminen ahdistuksineen, haasteineen jne. on oiva henkireikä vaativalle työlle. Joku taas tykkää liikkua omaksi ilokseen. So w.. ? 

Skaalahan on yhtä laaja ja moninainen, kuin ihmisten määrä. Parasta on kuitenkin liikkuminen 😊

Yleinen tredi taitaa olla, että liikunnan vihaamiseen ja halveksimiseen viittavat otsikot keräävät klikkauksia ja pään nyökytyksiä.

Tosin on niitä ollut aikaisemminkin; kun reilut 10 vuotta sitten aloittelin harrastusta, pilasi se terveet polvet ja oli vaarallista sekä myös huomattavaa, että juoksusta aiheutuva tärähtely oli haitallista naisille, erityisesti naisen sisäelimille. 😄

• Like 1

”Puhumattakaan siitä, että välttämätön osa harrastamista on omaa erinomaisuutta julistavat postaukset Instagramissa ja muissa poseerauspaikoissa.”

Äh, Juoksufoorumia ei mainittu. 😀Eipä siinä, kyllähän tuo nykyajan yleinen tapa on tosiaan hakea muilta hyväksyntää sen sijaan että ollaan salaa hiljaa onnellisia. Kuulin eilen että nykyään käytetään paljon softaa jolla vähän kaunistellaan naamaa ennen kuin lykätään päivittäinen selfie someen. Olen tippunut lopullisesti kärryiltä. 👀 

• Like 4

1 tunti sitten, huh huh kirjoitti:

Eikös kuka tahansa pysty juoksemaan 2.50 tai 2.45 jos vain haluaa. Joidenkin mielestä jopa 2.30.

Täysin koko artikkeliin liittymätön heitto. 

Tästä on käyty jo muualla hersyvää keskustelua, jos haluat tästä asiasta keskustella, niin voimme siirtyä sinne. Lupaan tulla kansasi asiasta keskustelemaan, kunhan ensin saan hölkättyä 38-40km pitkiksen alta pois kuleksimasta  

Itse artikkelihan oli ihan Ok. Annetaan lupa olla huono/keskinkertainen harrastuksissa, koska niiden pitää tuoda iloa elämään(jos rento harrastelu tuo sitä iloa). Joskin sikäli haluaa olla hyvä tai suorituskeskeinen, niin eipä tuossa käsittääkseni sitä kielletty, kunhan vain muistutettiin että välistä saa ottaa myös rennostikin. 

• Like 4

^juuri näin .tottahan tämä kolumni on, jos katsotaan vähän laajemmalla perspektiivillä. 

->Ihmisiltä tuntuu kadonneen sisälukutaito tämänkin kolumnin kohdalla. 

trendinä olevan levon ja "keskinkertaisuuden" korostamiseen & Ylenpalttisen suorittamisen kritisointiin älähtävät yleensä ensimmäisenä ne pahimmat suorittajat lajista/alasta riippumatta.

Ja kyllä itsellänikin on aivan liian usein esim. ilo kaukana, kun pitää seurata kellon sanelemaa treeniohjelmaa. Entisenä kilpaurheilijana on vaan niin pirun vaikea nauttia pelkästä liikunnasta ilman numeroita/maaleja/aikaa.

Sen oman huonouden ja keskinkertaisuuden hyväksyminen on kyllä itsellä ollut ensimmäinen oikea onnistuminen liikuntaharrastuksissa ja työelämässä.

• Like 2

57 minuuttia sitten, kiljander kirjoitti:

”Puhumattakaan siitä, että välttämätön osa harrastamista on omaa erinomaisuutta julistavat postaukset Instagramissa ja muissa poseerauspaikoissa.”

Äh, Juoksufoorumia ei mainittu. 😀Eipä siinä, kyllähän tuo nykyajan yleinen tapa on tosiaan hakea muilta hyväksyntää sen sijaan että ollaan salaa hiljaa onnellisia. Kuulin eilen että nykyään käytetään paljon softaa jolla vähän kaunistellaan naamaa ennen kuin lykätään päivittäinen selfie someen. Olen tippunut lopullisesti kärryiltä. 👀 

Tää on just sitä. Kiva saada tykkäyksiä täältä Juoksufoorumistakin vai mitä @Umpimähkä  @kiljander  ja @ForrestG  ? 😉

Minä en saa mitään reaktioita, kun en kärjistä enkä edes juokse paljon. Pitäis aktivoitua varmaan facessa 8-) 

• Like 3
  • Thanks 3
  • Haha 2

Just now, Tarkki kirjoitti:

Tää on just sitä. Kiva saada tykkäyksiä täältä Juoksufoorumistakin vain mitä @Umpimähkä  @kiljander  ja @ForrestG  ? 😉

Minä en saa mitään reaktioita, kun en kärjistä enkä edes juokse paljon. Pitäis aktivoitua varmaan facessa 8-) 

Tässä yks ilmainen tykkäys, mä tunnustan lueskelevani sinunkin juttuja jos niitä ilmestyy polkujuoksuaiheinen profiilikuv nääs 🙂

• Like 1
  • Haha 1

2 minuuttia sitten, Tarkki kirjoitti:

Tää on just sitä. Kiva saada tykkäyksiä täältä Juoksufoorumistakin vai mitä @Umpimähkä  @kiljander  ja @ForrestG  ? 😉

Onhan se mukavaa, kun välillä joku taputtaa selkään: whoosagoodboy 😉

• Like 3