Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Suropati

Iina Puskala juoksi maratonin joka päivä vuoden ajan

Recommended Posts

Eikö mikään riitä!

Tämä oli ajatukseni, kun kuulin Iina Puskalan projektista, joka saa päätöksen huomenna. 42,2 kilometrin lenkki vuoden ajan joka päivä.

Mitä mieltä olette tästä tempauksesta?

Aiheesta on kirjoittanut niin YLE kuin HS uutissivuillaan. Myös YLE Puheen Nostossa haastateltiin Iina Puskalaan tänään:

https://areena.yle.fi/1-4561368

(kohdasta 4:20)

Mielenkiintoista Iina Puskalan projektissa on parikin seikkaa:

- Iinan ennätys on suhteellisen vaatimaton 3:51:risat

- Iina selvisi tavoitteistaan ilman urheiluvammoja (johtuuko siitä, että ei kilpaile kelloa vastaan, vaan juoksee maltilla?)

sekä (älyttömin)

- Iina tahkosi päivittäin 42,2 kilometriä juosten kahden kilometrin lenkkiä talonsa ympäri

Tämä viimeinen on jotain aivan käsittämätöntä. 

Minulle pitkien lenkkien nautinto on siinä, että pääsee pitkälle ja kauas. Välillä olen jopa körötellyt bussilla etapin alkuun ja sitten juossut kotiin. Tuntuu hyvin oudolta, että ihminen ei pääse lenkillään pihaansa kauemmaksi.

Mitä tästä kaikesta opimme? Fyysisesti paljonkin on mahdollista.

Toi meinaa sitä, että vuodessa on juostu +15400 kilometriä. Aivan käsittämätön määrä juoksua ja on pakko arvostaa naisen sinnikkyyttä. Itse pääsen hyvällä onnella 10% tuosta....

• Like 4

8 minuuttia sitten, Snakster kirjoitti:

Minusta huomattavasti kovempi suoritus on juosta yksi maraton hyvällä ajalla.

Täysin samaa mieltä, mutta kyllä tuosta joku "jääräpäisyyden huippu/sinnikkyys" partiolaiskunniamerkki pitäisi antaa.

• Like 2

no se  on vähän.et mitä ite arvostaa ja mihin paukut riittää..ja dropataanko...vaikka 70v reeniä..eikä mitään em mm olympia menestystä...

tai 15v reeniä ja jotain  em mm olympia menestystä...kaikki on niin 

suhteellista...edes joka toisesta ei tule mm juoksijaa...

jos elän 90v ja reenaan silloin ..oon sit reenannu 70v...

tosin voi olla et kohtaan viikate miehen ennen 90v päivää...

mutta niin kuin jo lodjus oleva tuttuni tokas joskus...

et oon tääl vaik muitten kiusaksi jos ei muuta...he heee...:rolleyes_(2):

Osassa maratoneista on ollut vähintään kolme osallistujaa, jolloin saa virallisen merkinnän maratontuloksiin (100+ listalle ja juoksijalehden maratintilastoon).

Onko hän sitten kaikki juossut tai kävellyt maratonkilometrit yhteen putkeen päivän aikana. Tarkoitan että, jos hän esim.aamupäivällä suorittaa noin 21 kilometriä, pitää pitkän lounastauon ja iltapäivällä suorittaa loput 21 kilometriä omaan tahtiinsa kiertäen lenkkiänsä tai juoksumatolla. No en tiedä onko hän näin osittain mennyt ja onko suoritetut kilometrit edes tässä tapauksessa maraton? Ja miten ajanotto tässä tapauksessa?

2 tuntia sitten, Snakster kirjoitti:

Minusta huomattavasti kovempi suoritus on juosta yksi maraton hyvällä ajalla.

Joku lahjakas voi juosta maratonilla hyvän ajan jo suhteellisen kevyellä treenillä. Siihen nähden itse pidän kyllä tuota Puskalan urakkaa kyllä paljon kovempana saavutuksena. 

• Like 1

On tuo minusta omassa kategoriassaan tosi kova suoritus. Jäisi monelta tekemättä, vaikka olisi millainen juoksukunto. Vuoteen ei saa tulla isompia vammoja, eikä saa pahemmin sairastaakaan. Ajankäyttökin muuhun elämään on jatkuvasti rajoitettu. Onnitteluja!!!

• Like 4

33 minuuttia sitten, Hikoilija kirjoitti:

Joku lahjakas voi juosta maratonilla hyvän ajan jo suhteellisen kevyellä treenillä. Siihen nähden itse pidän kyllä tuota Puskalan urakkaa kyllä paljon kovempana saavutuksena. 

No ei varmasti juokse maratonilla kukaan hyvää aikaa kevyellä treenillä. Ja mielestäni hyväksi ajaksi näin Suomen olosuhteissa voidaan laskea miehissä sellainen 2.30 alitus ja naisissa ehkä varttia heikompi.

• Like 1