Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Miska

Oura sormus

Recommended Posts

4 tuntia sitten, Jim kirjoitti:

Tässä puhutaan Self-trackingista mutta toiset puhuvat Biohakkeroinnista.

Ristiriitaisesti Natasha Schull pohtii tämän ilmiön järkevyyttä, mutta pitää jatkuvasti itse Oura-sormusta.

Mä luin tämän eri tavalla. Eikös tässä vaan pohdittu asiaa eri kanteilta? Ei niin että biohakkerointi, (tai self-tracking), olisi lähtökohtaisesti hyvä tai huono juttu. Huuhaata löytyy, mutta ihan hyviäkin juttuja. Tämän jutun perusteella elektroninen haarukka vs Oura-sormus voisivat olla ääripäissä.

Siitä olen eri mieltä, että Oura-sormus ei anna ohjeita - kyllä se antaa.

Uskoisin että tämä alue on vasta kehittymässä. Jos näistä härpäkkeistä jättää myyntipuheet pois niin jäljelle jää aika vähän. Laitteet on aika tyhmiä eikä ne vielä yhdistä eri mittaamisen tietoja. Toki mitä enemmän ominaisuuksista maksaa niin sitä enemmän niihin haluaa uskoa. 

20 minuuttia sitten, Pasi_P kirjoitti:

Mä luin tämän eri tavalla. Eikös tässä vaan pohdittu asiaa eri kanteilta? Ei niin että biohakkerointi, (tai self-tracking), olisi lähtökohtaisesti hyvä tai huono juttu. 

Siitä olen eri mieltä, että Oura-sormus ei anna ohjeita - kyllä se antaa.

Tuli luetttua pikalukua ja muutamasta kommentista käsitin artikkelin väärin. Luin sen uudelleen ja pohtii asiaa eri kanteilta

Kuitenkin se joissain kommenteissa maalailee samaa kuvaa josta olen samaa mieltä kuten  "Se riippuu täysin siitä, miten tekoäly, automaatio ja esineiden internet kehittyvät. Ne kaikki nivoutuvat yhteen"

(Ei liity Ouraan) mutta sitähän voi olla laitteen renki tai isäntä...  Toki ruutupaperilla on pärjännyt aikoinaan, kuten myös ilman automaattista ryyppyä autossa ja kodin lämmityksessäkin termostaatti ei ollut tarpeen kun on uunissa puuta riitti.

Seurailen itse lenkit gps-kellolla ja sykevyöllä, unitiedot anturilla sängyssä ja vaakakin tallentaa tiedot pilveen. Näissä kiinnostavinta on seurailla trendejä pitkän ajan kuluessa kun tietojen tallentaminen on automaattista ja sovelluksistä näkee itse kiinnostavat raportit silloin kun niitä haluaa katsoa.

Mulla ainakin toiminut hyvin, käyttöönotto oli tosi helppoa ja synkronointi, jota jossain oli moitittu, toimii ilman ongelmia. Akku on kestänyt suunilleen viikon tai ylikin, riippuen aktiivisuudesta. Käytön jälkiä sormukseen tietysti tulee, kuten mihin tahansa muuhunkin sormukseen. En itse ole ottanut pois edes kuntosalilla käydessä.

Tämä on siinä mielessä ihan hauska "lelu", että tämä suosittaa mihin aikaan kannattaisi esim. mennä nukkumaan.

Sellainen tuli myös huomattua, että kun tuossa tuota lunta "vähän" tuli ja joutui joka päivä lumitöitä puskemaan ja sitten kun kävi vielä hiihtelemässä tai muuten liikkumassa, niin sormus kyllä tiesi, että nyt on aika levätä. Oli ihan vetämätön olo ja kun katsoin Ourasta palautumis indeksiä, niin se oli ihan punaisella. Asia korjaantui kun piti yhden "vapaa" päivän.

Ja muutenkin tykkään katsella kaikenlaista tällaista dataa, vaikka en mikään super käyttäjä olekaan. Oura ja M430 antaa nukkumisen osalta lähes minuutilleen samoja aikoja.