Jump to content
Juoksufoorumi.fi

r
Miska

Oura sormus

Recommended Posts

41 minuuttia sitten, Miska kirjoitti:

Totta. Mutta jos unipaivakirjaa ei pida (ma en ainakaan sellaista jaksa...), osaatko sanoa tuliko viime viikko nukuttua hyvin ? Miten sen viikon unet korreloi treeniin, ja onko palautus onnistunut ja unen laatu parantunut sen mukaan ?

Mulla toi unen seuranta (kellosta tai vaikka sormuksesta) auttaa pidemman ajan analysoinnissa. Varmaan unipaivakirja, johon vaan kirjataa oliko yon uni "hyva" vai "huono" riittaisi, mutta kello (tai sormus) automatisoi koko homman.

Totta, se vaan kun kello/ sormus tulkitsee uneksi ei untakin

18 minuuttia sitten, GrigoriSoiros kirjoitti:

Garmin tulkitsee välillä myös toisinpäin eli väittää, että olen ollut hereillä, vaikka todistettavasti olen nukkunut. Polar puolestaan tulkitsee vaimon TV:n katselun usein nukkumiseksi, mutta siinä kohtaa olen - vastaväitteistä huolimatta - samaa mieltä mittarin kanssa 😉

• Like 3
  • Haha 4

HIenoa että tekniikka (ja vieläpä kotimainen!) tulee ihmiselle avuksi monilla tavoin. Itse olen kuitenkin sen verran jääräpää vanha ukko, että uskon asioiden yksinkertaisena pitämiseen => yritän pitää huolta nukkumisestani varmistamalla että

- Nukun riittävästi (väh 8h)

- Jos huolet tai liikarasitus herättää aamuyöllä, niin pyrin vähentämään huolia ja liikarasitusta

Yleensä ihan peiliin katsominen on itsellä riittänyt analyysiksi.

• Like 9

tunti sitten, GrigoriSoiros kirjoitti:

Joo, mulla on toi Garmin 5X, ja unenseuranta on siina aika arvauspelia. Heraamisen se yleensa arvaa oikein (paitsi kerran, kun olin jo toihin pyorailemassa, ja se vaitti etta sikeita vedin), mutta nukkumaan meno on ihan satunnaista. Jos kattelen telkkaria tai luen, se yleensa luulee jo younien alkaneen. Jos puuhailen, ja menen suoraan nukkumaan, toimii mittaus kunnolla.

Ja sita varten kattelin tota sormusta. Se kun keskittyy melkein vaan unen mittaamiseen. Mutta nakojaan sekin lankeaa ilta-TV:n tulkitsemisen uneksi.

10 tuntia sitten, epäurheilija kirjoitti:

Koitan saada sunnuntaiksi tehtyä vertailua, käytössä nyt jatkuvasti fenix5x ja oura sormus. Ylhäällä on nukkumaan meno ajat ja heräämisen, sekä oma tuntemus yöunista.

[[Template core/front/global/commentEditLine is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]

Veikkaan että Oura näyttää järkevämpiä tietoja.

2 minuuttia sitten, Jim kirjoitti:

Tuo linkki ei näy edes HS:n paperiversion tilaajalle. Tänään voi näköislehden katsoa ilmaiseksi, koska on jakeluhäiriöitä, mutta siinäkään en tuota juttua huomannut

Tää oli launtain lehdessä.

Tässä puhutaan Self-trackingista mutta toiset puhuvat Biohakkeroinnista.

Ristiriitaisesti Natasha Schull pohtii tämän ilmiön järkevyyttä, mutta pitää jatkuvasti itse Oura-sormusta.

Itse epäilen, että kyse on tämän ilmiön vaiheesta Hype käyrän korkeimmalla kohdalla tai vasta tulossa sinne. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Hype_cycle

Ajan saatossa asiat vain menevät siten, että saamme dataa hieman kaikesta ja näiden datojen perusteella älykkäällä itseoppivalla päättelyllä saamme parempaa tietoa itsestämme ihan arjen asioissa.

Voi olla, että 5 vuoden pääästä nämä ovat osa normaalia elämää emmekä kiinniitä siihen mitään huomiota.

Ennen kuin päästää siihen, että asia on normaalia arkea, tulee ylilyöntejä suuntaan ja toiseen

Pitkiin aikoihin ei tarvitse mitään futuristista anturia upottaa ihon alle vaan yhdistää jo nyt saatava data