Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Miska

Oura sormus

Recommended Posts

Minulla on ollut Oura -sormus jo loppukesästä asti. Olen erittäin tyytyväinen siihen. Nimenomaan unen ja palautumisen/valmiuden tason seuranta tuntuu hyvin johdonmukaisella.

Näköjään esim. Hiihtoliittokin on hieman testannut sormusta muiden laitteiden mukana (sivut 16-19)

https://www.hiihtoliitto.fi/site/assets/files/16019/kuormituksen_ja_palautumisen_seuranta_hiihdon_valmentajakerho_2018_vesterinen.pdf

Sivun 19 vertailu referenssilaitteeseen vaikuttaa lupaavalta mutta aiemmassa diassakin todetaan että testiä tarvitaan lisää. 

Alkuun ongelmia oli lähinnä softan toimivuuden suhteen, mutta päivityksiä on tullut nopeasti ja useita. Enää kiusaa Android-versiossa ajoittainen tarve sammuttaa ja käynnistää sovellus uudelleen jotta synkronointi lähtee käyntiin.

Hypetys jatkuu. Vahan olen pettynyt Vantage V:n kayttajaraporteista. Keskeneraiselta tuntuu, eika uni-seurannastakaan ole kantautunut hirveita voitonhuutoja. Sormus nayttaisi olevan hyva ratkaisu palautumisen seuraamiseen (unen kautta siis).

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/hyvinvointisormus-ouralle-taas-4-5-miljoonan-sijoituspotti-sijoittajissa-huippu-urheilijoita-ja-youtuben-perustaja/a4b36a23-d98d-4317-85c3-9b9d8abf1ac0?ref=iltalehti:b317&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=almainternal&utm_campaign=kiintea_kauppalehti_ohjausboksi&utm_content=ohjausboksi

Jos on kayttajakokemuksia jakaa, minua ainakin kiinostaisi...

Paljonhan nämä sormukset ym tuottaa ihan hyvännäköistä dataa, mutta ainakin itse olen hieman skeptinen datan luotettavuuden suhteen. Tätä luotettavuutta taidetaan hieman kyseenalaistaa myös arvioissa, vaikka aika hyvinhän sekä emfit että oura seuraa vertailulaitetta, joka lienee kuitenkin suunnilleen sydänfilmi tasoa luotettavuudeltaan.

Luulisi että rannesykemittaukseenkin olisi mahdollista yhdistää sama toiminto.

5 minuuttia sitten, ErAh kirjoitti:

Paljonhan nämä sormukset ym tuottaa ihan hyvännäköistä dataa, mutta ainakin itse olen hieman skeptinen datan luotettavuuden suhteen. Tätä luotettavuutta taidetaan hieman kyseenalaistaa myös arvioissa, vaikka aika hyvinhän sekä emfit että oura seuraa vertailulaitetta, joka lienee kuitenkin suunnilleen sydänfilmi tasoa luotettavuudeltaan.

Absoluuttiset mittaukset ovat tuskin ihan oikein, mutta kunhan trendit saa selville ja ne säilyy systemaattisina. Se on ainakin itselle tärkeintä. 

25 minuuttia sitten, ErAh kirjoitti:

Niin luulisi ! Se uni-seuranta toimi mun vanhassa V800:sessa suht hyvin. Mutta uudessa Fenix 5X:ssa se on ihan mita sattuu - valilla olen jo pyoraillyt toihin, kun se viela vaittaa etta vedan sikeita. Vaikka feeniksessa on sykeseuranta, ja V800 ei ole, se ei nayta lisaavan mittauksen uskottavuutta.

En usko etta kyse on mittauksesta sinaansa, vaan ihan softasta. Garminiin on ympatty kaikki, ja joskus joku toimii, joskus ei, eika ne ehdi fiksata bugeja, ja viilata softaa paremmaksi kaikilta osa-alueilta.

Ehka sormus on tassa parempi, ihan siksi etta sen toiminta keskittyy yhteen hommaan, ja se sitten saadaan toimivaksi  ?

13 tuntia sitten, vmaksi kirjoitti:

Mulla nyt sormus toista päivää kädessä ja kunhan käyttökokemuksia kunnolla tulee, niin kertoilen kyllä. 

Mikä oli toimitusaika sormuksella. Tilasin itse marraskuun puolivälissä omani. Mahtaako tuo luvattu 8-9 viikon toimituaika olla realistinen? 

7 tuntia sitten, Peku_79 kirjoitti:

Mikä oli toimitusaika sormuksella. Tilasin itse marraskuun puolivälissä omani. Mahtaako tuo luvattu 8-9 viikon toimituaika olla realistinen? 

Ei ollut ainakaan itsellä realistinen, kun tilasin 5.11. ja sain jo 2.12. 😉

8 tuntia sitten, Peku_79 kirjoitti:

Tilasin huhtikuussa, ja vielä ei ole tullut. Yli 7kk siis. Viimeinen lupaus on että toimittaisivat 14.12.

1 tunti sitten, Pasi_P kirjoitti:

Tilasin huhtikuussa, ja vielä ei ole tullut. Yli 7kk siis. Viimeinen lupaus on että toimittaisivat 14.12.

Ihan mielenkiinnosta, oliko jotain erikoista väriä tai kokoa?

Niille jotka parhaillaan sovittavat sormusta tai harkitsevat tilausta voin vinkkinä kertoa, että ottakaa mieluusti niin pieni sormus kun vaan uskallatte. Itsellä ollut mittauksissa haastetta, kun ilmeisesti sensorit eivät ole tarpeeksi tiiviisti käden kaikissa asennoissa ihoa vasten. Ensi yöntä pitää viritellä pieni kiila makuualustasta sormuksen väliin ja katsoa paraneeko mittaustulokset.  Oma ongelma tuossa koon löytämisessä on se, että sormien nivelet on reilusti paksummat kuin tyvi. Etusormessa näin ei olisi ollut, mutta siinä sormus tuntui olevan tiellä kun ei ole tottunut. 

6 tuntia sitten, vmaksi kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, oliko jotain erikoista väriä tai kokoa?

Niille jotka parhaillaan sovittavat sormusta tai harkitsevat tilausta voin vinkkinä kertoa, että ottakaa mieluusti niin pieni sormus kun vaan uskallatte. Itsellä ollut mittauksissa haastetta, kun ilmeisesti sensorit eivät ole tarpeeksi tiiviisti käden kaikissa asennoissa ihoa vasten. Ensi yöntä pitää viritellä pieni kiila makuualustasta sormuksen väliin ja katsoa paraneeko mittaustulokset.  Oma ongelma tuossa koon löytämisessä on se, että sormien nivelet on reilusti paksummat kuin tyvi. Etusormessa näin ei olisi ollut, mutta siinä sormus tuntui olevan tiellä kun ei ole tottunut. 

Balance Black, koko US12. Toi onkin ainoa koko tuosta mallista jota ei ole vielä lähetetty.

Jep, tilasin aika tiukan sormuksen, toivottavasti en liian tiukkaa.

7 tuntia sitten, vmaksi kirjoitti:

Ensi yöntä pitää viritellä pieni kiila makuualustasta sormuksen väliin ja katsoa paraneeko mittaustulokset.  Oma ongelma tuossa koon löytämisessä on se, että sormien nivelet on reilusti paksummat kuin tyvi. Etusormessa näin ei olisi ollut, mutta siinä sormus tuntui olevan tiellä kun ei ole tottunut.  

Saako sen viela vaihtaa jos toteat ettei toimi kun jollain virityksella ? Aika kallis leluhan toi on,  pitaisihan sen toimia hyvin, eika vaan vippaskonstien avulla.

Minullakaan ei ole hirveaa kokemusta sormuksista, joten vahan arveluttaa etta millaiselta semmosen pitaisi tuntua...

34 minuuttia sitten, Miska kirjoitti:

Saako sen viela vaihtaa jos toteat ettei toimi kun jollain virityksella ? Aika kallis leluhan toi on,  pitaisihan sen toimia hyvin, eika vaan vippaskonstien avulla.

Enpä usko, että tätä enää vaihtaa saa. Siksi se sovitussetti tulee kotiin ja kannattaa kokeilla huolella useampaan sormeen. Tuo koko minkä tilasin oli siinä tietämyksessä paras mahdollinen, nyttemmin saattaisin harkita sijoitusta etusormeen. Mutta katsellaan löytyykö tuohon ratkaisu. Veikkaan, että kesällä tuo on liiankin tiukka lämpimillä keleillä kun sormet on turvoksissa. 

Jaahas oma sormus tuli eilen postiin, marraskuun 14 oli tilaus tehty eli noin 9 viikoa meni. Nyt sitten vaan testailemaan. Vähän totuttelua vaatii, kun ei ole sormusta ollut sormessa moneen aikaan. Käyttöönotto ainakin oli helppoa. 

Millaisia kokemuksia muilla ollut käytöstä. Itsellä ainakin vaikuttaisi koko osuneen kohdalleen.