Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Miska

Oura sormus

Recommended Posts

Valkeesta tuli mieleen tämä juttu: http://ylioppilaslehti.fi/2014/11/let-there-be-valkee-how-a-finnish-startup-managed-to-fool-everyone/

Tuon sormuksen tekniikka vaikuttaa tosiaan olevan samantyyppistä mitä rannesykemittareissakin on ja aika kätevään kokoon ovat kieltämättä saaneet tekniikan mahtumaan. Varsinaiset erot tulevat varmaan sitten softapuolella jossa jokaisella valmistajalla on omat algoritminsa unen laadun ja palautumisen jne. laskemiseen.   

Blogi: Hyväkuntoisena hautaan - Run In Peace
Instagram: hyvakuntoisena_hautaan

7 minuuttia sitten, Pasi_P kirjoitti:

Ei ollut provosointia, mutta vedäpä nyt itse vähän happea. Kiistanalaista toki, mutta ei yksiselitteisesti kusetusta.

Se, että joku ei menesty ei tee siitä kusetusta.

Jokainen voi tehdä tuosta johtopäätökset itse, vaikka omasta mielestäni tuossa täyttää 100% kusetuksen merkit ja toiminta on muutenkin aika hämäräperäistä. Jos joku näyttää kusetukselta, kuulostaa kusetukselta jne... niin se yleensä on. Mutta asia ei minulle ole niin tärkeä että siitä sen enempää, kannattaa toki katsoa nyt vaikka tuo MOT-video läpi ja miettiä sitten.

Ja menestyminen ja kusetus ovat keskenään aika ortogonaalisia asioita.

http://earlightswindle.com/research/research.htm

Mikä muu tässä yhdistää kuin oululaisuus? On siellä enemmänkin ihmisiä kuin kaksi. Itsekin olen siellä opiskellut, joten saatan olla osallinen, ja ehkä pelkkää kusetusta.

Todella hieno tuote, ja upeasti tehty pieneen kokoon. Laitteella on arvoa pelkästään koruna, ja muu tulee lisänä. Eikö kerrankin voida olla ylpeitä, että suomessa osataan muutakin kuin keittää sellua ja pilata vesistöjä!

Etelän kateelliset ja kaikenmaailman sudeettisavolaiset pää kiinni! =D

• Like 2

8 minuuttia sitten, Tarkki kirjoitti:

Mikä muu tässä yhdistää kuin oululaisuus? On siellä enemmänkin ihmisiä kuin kaksi. Itsekin olen siellä opiskellut, joten saatan olla osallinen, ja ehkä pelkkää kusetusta.

Joo selvyyden vuoksi en ota tähän sormukseen kantaa, se voi olla vaikka kuinka hieno ja hieno että Suomessa keksitään. Minulla on itsellänikin Oulun seudulla (yritys)toimintaa, joten ei olisi kovin tarkoituksenmukaista liata omaa pesää mitenkään yleisesti.

Tarkoitin vain että Valkeen ja siihen liitettyjen mainetta ei loannut lainkaan floppaaminen, vaan nimenomaan tarkoitushakuinen ihmisten vedättäminen. Ja miksi se sylettää on lähinnä se että ovat kupanneet julkisia Tekesin jne varoja, joille olisi ollut käyttöä ihan oikeissa yrityksissä. Mutta se siitä.

Onhan se aika saavutus jo teknisesti että sormukseen on mahdutettu viikon mittauksen mahdollistama akku plus kaikki muut anturit, se tuntuu olevan saavutus aktiivisuusrannekkeenkin form-factoriin. Mielenkiinnolla odotan millainen tuosta tulee, kun tulee yleisempään jakeluun.

• Like 3

Oura mittaa ilmeisesti lämpötilaa ja kiihtyvyyttä ja noiden luulisi toimivan varmasti, sen verran vanhaa on anturitekniikka. Jo noiden perusteella saa päivän aktiivisuuden ja unen vaiheet liikkeeseen perustuen. Ehkä yöllä rentoutuessa kehon lämpötila muuttuu joka rikastaa dataa. 

Jos Ouran sykemittaus toimii luotettavasti, saisi noilla antureilla aika hyvää analyysiä. 

Lisäksi pientä sormusta on mukavampi pitää yöllä kuin sykemittaria

Paperilla kiinnostava laite ja pieneen tilaan pakattu.

Kun tulevaisuudessa tuon datan saa yhdistettyä kaikkeen muuhun (liikunta, ruoka..?) saisi jo pelkällä korrelaatioanalytiikalla paljon irti

Hyvähän se on, jos suomalaiset yritykset ja innovaatiot menestyvät.

Toisen mahdollisuudenkin olen aina valmis antamaan, mutta kerran jos kusettaa, niin sen jälkeen minun vakuuttamiseni on haastavampaa.

En kyllä hankkinut korvavaloa ja sormusta en hanki mm. siksi, että en tarvitse noita tietoja.  

Onkohan tossa mitaan hyotya, etta syke (ja muut parametrit mita mitaavat, esim lampotila mika saattaa ainakin naisilla antaa hyodyllista tietoa, hengitys-rytmi, yms) mitataan sormesta, eika ranteesta ? Ehka esim sormuksen asennolla sormessa ei ole yhta paljon valia kun kellon ranteessa, ja nain saadaan paremman laatuista dataa ? Itse en ainakaan tykkaa nukkua jos ranteessa on kello kireella.

Sitten tietty paljon riippuu algorytmeista. Garminissa, minulla on toi unen mittaus ihan huu-haata. Polarin V800sessa oli huomattavasti parempi (mutta ei syketta).

Noh, kuka nyt uhrautuu ja testaa ? 🙄

Kätevää olisi, jos Oura tarjoaisi avoimet rajapinnat, niin jokainen voisi tehdä sovelluksen omiin tarpeisiin. Vaikka villean keskisormen näyttämisen määrän graaffiin. Tuota määrää voisi tarkastella sykkeeseen ja kehon lämpötilaan suhteutettuna ja voisi olla jopa mahdollisuus ennustaa, koska on herkimmillään näyttämään keskisormea. Tarkempi ennustus olisi, jos olisi GPS tieto, voisi päätellä koska on autossa, mikä on ruuhka (näille on jo API)

Jollain aikavälillä noiden kaikkien vastaavien anturien palvelut tarjoavat avoimen rajapinnan ja vakio tiedon formaatin, jolloin kaikkien laitteiden tiedot voi nähdä yhdeltä käyttöliittymältä.

Itselläni kuntoilut menee Movescounttiin, paino, rasvaprosentti ja verenpaine Withingsiin. Uni SleepCycleen.

MyFitnessPal ehkä parhaiten kokoaa eri dataa, mutta ei sitä juuri käytä hyödyksi

Olen ouran tyytyvainen kayttaja. Tilasin omani syyskuun 10. ja sain sen tanne rapakon taakse lokakuun 12. eli noin kuukaudessa. Sormus mittaa tosiaan hyvin unen laadun ja ohjaa sita kautta parempiin elamantapoihin. Jos olen syonyt rasvaista ruokaa, juonut alkoholia, valvonut pitkaan jne, se nakyy heti seuraavan yon unen laadussa. Sormus kertoo myos palautumisen eli hyva apu omassa maratonharjoittelussa. Kovan lenkin jalkee sormus muistuttaa seuraavana paivana "take it easy", kun resting heart rate on ollut yon aikana normaalia korkeampi ja recovery index kertoo ettei palautuminen ole ollut optimaalista. Ostin sormuksen, koska sormus helppo kuljettaa matkassa ja pitaa myos oisin. Ja tietenkin vanhana oululaisena haluan ylpeana kayttaa fiksua suomalaista high tech tuotetta.  Tama uusin malli on suht siro myos nain naisen sormessa.

• Like 6

Vahan meinasin tilata kapistuksen, mutta sitten luin etta jos nyt tekee tilauksen, saa kellon "joskus", Joulukuussa, ehka. Rahat kuitenkin otetaan heti. Mielestani tallaisessa tilanteessa rahat kuuluisi ottaa sitten kun tuote on paketissa, valmiina lahetettavaksi.

Muuten tuo sormus ratkaisu kiinostaa. On mielestani katevampi pitaa aina mukana kun kelloa. Tykkaan myos kelloista yleensa, ja haluisin pitaa valilla muutakin ranteessa kun urheilu/syke-kelloa. Sormusta voisi sitten pitaa samaan aikaan ihan tavallisen kellon kanssa, ja kuitenkin kerata dataa. Kello molemissa rankeissa lahestyy jo dorkuuden huippua.

Jaan siis seuraamaan miten tilanne kehittyy. Jos saavat tuotannon kunnolla kayntiin, voisin varmaa ostaakkin.