Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
OlliL

Tuusula Trail Run 28.10.2018

Recommended Posts

Tuusula Trail Run su 28.10.2018 klo 11 alkaen.

Sarjoina

Pojat/tytöt alle 16 v 5 km
Miehet/naiset 10,5 km
Miehet/naiset 21 km

www-sivut

Reittikartta

Tapahtuma on järjestetty kolme kertaa vuodesta 2014 lähtien ja viime vuonna sitä ei järjestetty ollenkaan. Se on itseänikin kiinnostanut, mutta aikaisemmin olen ollut kisan aikaan telakalla, ylimenokaudella tai johonkin muuhun kisaan osallistumassa. Nyt kisakauteni alkoi Kolilla ja voisi jatkua Tuusulassa. Ehkä kiusaan itseäni reilulla kympin matkalla.

Alkuperäisen reitin olen juossut itsekseni ja ei tuo nykyinenkään taida siitä paljoa poiketa. Alustana on teknisesti helppoa polkua ja korkeuseroja on hyvin vähän, joten tämä on myös erinomainen tapahtuma polkujuoksuun tutustumiseen. Sukat voivat kastua yhden suon ylityksessä.

Hyvä keli ja ihan hyvin järjestetty kisa reitinmerkkausta lukuunottamatta. Ekan kerran missään polkujuoksussa kunnon pummi itselle eli ylimääräistä kellon mukaan 1 km ja 7 min 20 s. Omana matkana oli 10.5 km ja hämmästyneenä olin aivan kärkiporukan vauhdissa heti startista lähtien. Ei siis ollut mikään huikean kova taso tänään. Kaikki matkat eli 5, 10.5 ja 21 km starttasivat yhtä aikaa. Parin kilometrin jälkeen kärkikaksikoksi erkani kaksi miestä, joista toinen oli tuleva 21 km voittaja ja toinen luultavasti tuleva 10.5 km voittaja. Itse olin porukassa, jossa oli miesväkeä teineistä vähän varttuneempiin hölkkääjiin sijoilla 3.-8. Suurin osa taisi olla 10.5 km matkalla. Vähän ennen vitosta kakkosporukka oli kutistunut neljän juoksijan kokoiseksi. Siinä oli itseni lisäksi toinen vähän varttuneempi juoksija sekä kaksi teinipoikaa. Ylitimme yhdessä pehmeän suo-osuuden, jonka jälkeen olisi pitänyt tehdä tiukka käännös oikeaan. Keulilla ollut teini veti kuitenkin porukan vielä yhden ylimääräisen suon ylitse ja loppuosa porukkaa tuli tietenkin tiukasti peesissä. Vasta puolen kilometrin jälkeen ihmettelimme sitten yhdessä, että minne ne reittimerkit olivat oikein hävinneet. Haastattelimme myös kahta koiranulkoiluttajaa ja tutkimme yhden juoksijan mukana ollutta reittikarttaa. Siitä takaisin oikealle reitille ja varttuneempaa juoksijakollegaa ei kisailu enää napannut, joten jatkoin matkaa kahden teinipojan kanssa. Lyhyempi teineistä piiputti jo aika pahasti 7 km juoksun jälkeen ja pidempi teini jäi 8 km kohdilla, kun hän jarrutteli vauhtia aivan turhaan yhdeltä kalliolta laskeutuessa. Loppumatka olikin hitaampien hölkkääjien ohittelua, mutta kovin kovilla tehoilla ei huvittanut enää itseä kiusata. Maalissa olin noin 6 minuuttia kakkossijasta jääneenä eli teoriassa olisi voinut jopa podiumpaikasta taistella, jos olisi tullut reitillä pysyttyä. Kisaa suosittelen kyllä, kunhan järjestäjät parantavat jatkossa merkkausta, joka oli tällä kertaa ajoittain melko säästeliästä.

Tulokset

• Like 5