Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Hitski

NUTS Ylläs-Pallas 12-13.7.2019

Recommended Posts

Noviisi kyselee kamoista. Kengistähän oli tuolla Hoka-keskustelussa spekulointia jo. Itse varmaan lähden Speedgoat 3:lla.

Mutta mites sauvat? 105:lle lähdössä täysin turistina ja lähinnä läpipääsy tavoitteena. En ole koskaan ollut tuolla reitillä kesällä, enkä myöskään koskaan juossut sauvojen kanssa. Reittiprofiilihan näyttää siltä, että jatkuvasti on 100-150 metrin nousua ja laskua. Lopuksi sitten isommat ja oletettavasti kivisemmät mäet. Onko sauvoista paljonkin iloa, vai onko ärsyttävää säätämistä ees taas? Varmaankin viimeistään nyt ois hyvä alkaa harjoittelemaan niiden kanssa, jos jotain hyötyä kepeistä kaipaa..?

• Like 1

tunti sitten, Raid kirjoitti:

Noviisi kyselee kamoista. Kengistähän oli tuolla Hoka-keskustelussa spekulointia jo. Itse varmaan lähden Speedgoat 3:lla.

Mutta mites sauvat?

autatteko miestä mäessä vai jäättekö itsekin mäen alle?
Minusta Juoksufoorumi tarvitsee virallisen sauva-asiantuntijan. Joka ketjussa tätä sauvakävelyasiaa käydään läpi, eikä tule mitään yleispäteviä ohjeita. Entä jos joku kirjoittaisi sauvojen käyttöohjeet tänne? Mielenkiintoista olisi myös tietää, menevätkö ne sauvat yhtä helposti poikki kuin hiihdossa. Harmittaa se, jos olisi tulossa joku hyvä sija, mutta sitten tapahtuu sauvarikko, eikä jossain korvessa ole ukkoa päivystämässä varasauvan kanssa.

• Haha 1

5 tuntia sitten, Baltsu kirjoitti:

Minusta Juoksufoorumi tarvitsee virallisen sauva-asiantuntijan. Joka ketjussa tätä sauvakävelyasiaa käydään läpi, eikä tule mitään yleispäteviä ohjeita. Entä jos joku kirjoittaisi sauvojen käyttöohjeet tänne?

No mutta sähän voit ryhtyä foorumin sauva-asiantuntijaksi, samalla kun koostat sitä odotettua tietopakettia polkujuoksusta.

Ei kai niihin ihmeitä ohjeita tarvi.. Muistat vaan välillä vaihtaa sauvaasi pariston, ettei surina lakkaa

• Like 1
  • Haha 2

8 tuntia sitten, Raid kirjoitti:

Mutta mites sauvat? 105:lle lähdössä täysin turistina ja lähinnä läpipääsy tavoitteena. En ole koskaan ollut tuolla reitillä kesällä, enkä myöskään koskaan juossut sauvojen kanssa. Reittiprofiilihan näyttää siltä, että jatkuvasti on 100-150 metrin nousua ja laskua. Lopuksi sitten isommat ja oletettavasti kivisemmät mäet. Onko sauvoista paljonkin iloa, vai onko ärsyttävää säätämistä ees taas? Varmaankin viimeistään nyt ois hyvä alkaa harjoittelemaan niiden kanssa, jos jotain hyötyä kepeistä kaipaa..?

Kengistä on kyllä paha mennä neuvomaan. Kunhan ne on jalkaan sopivat ja riittävän isot! Jos olet Hokan kengillä juossut ennen ja ne toimii, niin ota ilman muuta ne. Ehkä pehmeämpi tossu voi kuitenkin olla parempi kuin Speedgoat? Esim. Challenger ATR.

Mulla oli sauvat viime kesänä (134km). Oli kyllä ehdottomat pelit ylämäissä ja lopussa, kun "vähän väsytti". En kokenut sauvojen kanssa palaamista mitenkään säätönä, vaikka käyttämäni Camelbakin reppuun niitä on hankala saada takaisin paikoilleen. Enkä edes treenannut niiden keppien kanssa juuri mitään ennen reissua. Ja meinaan ottaa tikut myös ensi heinäkuun retkelle.

4 minuuttia sitten, PaHa kirjoitti:

Mulla oli sauvat viime kesänä (134km). Oli kyllä ehdottomat pelit ylämäissä ja lopussa, kun "vähän väsytti". En kokenut sauvojen kanssa palaamista mitenkään säätönä, vaikka käyttämäni Camelbakin reppuun niitä on hankala saada takaisin paikoilleen. Enkä edes treenannut niiden keppien kanssa juuri mitään ennen reissua. Ja meinaan ottaa tikut myös ensi heinäkuun retkelle.

Itse olen samoilla eväillä liikenteessä. Ehkä tässä sauva-asiassa voisi päteä sellainen totuus, että mitä turistimpana olet lähdössä kisaan, niin sitä enemmän hyödyt sauvoista 😄 Eli pitkien matkojen juoksuretkeilijät hyötynevät sauvoista varsin paljon, kun loppua kohti alkaa askel painamaan ja tasapaino horjumaan.

• Like 1

2 minuuttia sitten, HelppoHeikki kirjoitti:

Itse olen samoilla eväillä liikenteessä. Ehkä tässä sauva-asiassa voisi päteä sellainen totuus, että mitä turistimpana olet lähdössä kisaan, niin sitä enemmän hyödyt sauvoista 😄 Eli pitkien matkojen juoksuretkeilijät hyötynevät sauvoista varsin paljon, kun loppua kohti alkaa askel painamaan ja tasapaino horjumaan.

Joo, sitäpaitsi niihin voi nojailla mukavasti ja syljeskellä ringissä, kun huiputettu joku mäki. Jos on niin paljon nestettä kehossa, että vielä sylettää...

13 tuntia sitten, PaHa kirjoitti:

Joo, sitäpaitsi niihin voi nojailla mukavasti ja syljeskellä ringissä, kun huiputettu joku mäki.

Todellakin näin 😂

Mä pääsen onneksi trendikkäästi nojailemaan sauvoihin jo kuukauden kuluttua. Ei ole pakko odotella Ylläkselle asti!

Olen tässä kahlannut VR:n, Finnairin ja Norwegianin sivuja läpi ja yrittänyt etsiä jotain järjellistä tapaa matkustaa tähän tapahtumaan. Tuntuu loputtoman vaikealta löytää jotain ratkaisua. Ellei sitten ota tuota nutsin 1100 euron pakettimatkaa yhdelle hengelle ja maksa siihen vielä osallistuminen päälle. Juuei.

Jos tonne meinaa päästä niin pitääkö vaan vetää autolla läpi yön nilkka suorana etukilpi irti ruuvattuna, vai onko joku löytänyt kätevän tavan keinon matkustaa Helsingistä?

34 minuuttia sitten, Runningidiot kirjoitti:

Jos tonne meinaa päästä niin pitääkö vaan vetää autolla läpi yön nilkka suorana etukilpi irti ruuvattuna, vai onko joku löytänyt kätevän tavan keinon matkustaa Helsingistä?

Torstaina junalla Rovaniemelle ja kisabussilla Ylläkselle/Äkäslompoloon, näin ainakin minä aattelin mennä. Paluu  sunnuntaina samalla kaavalla. 

(edit: voi tietysti myös lentää Rovaniemelle ja hypätä sitten lentokentällä kisabussin kyytiin) 

2 tuntia sitten, Runningidiot kirjoitti:

Viimeksi menin Ouluun junalla ja otin sieltä halvalla vuokra-auton. Inhimillinen matka jäi ajettavaksi ja kokonaiskustannus pysyi kurissa.

Kimppakyytejäkin tuolta Oulun seutuvilta löytyy paremmin kuin etelästä, ja juna ei kovin paljoa maksa...