Jump to content
Juoksufoorumi.fi

parek

off topic osa 1

Recommended Posts

tunti sitten, Don_Valido kirjoitti:

En tiedä tapausta, mutta väkivalta ei ole keino ratkoa missään tapauksessa asioita ja väkivallan ihannointi on mautonta. Ellei nyt sitten natsit tekisi paluun ja pitäisi sotajoukot hätyyttää hätiin. Silloin hyväksyisin kyllä jos Suomi olisi tällä kertaa muiden kuin natsien puolella.

"Silmä silmästä tekee koko maailman sokeaksi."

"Väkivallalla voitettu voidaan pitää vain väkivallalla."

"Väkivallattomuus ei ole vaate jonka voi halutessaan pukea ylleen ja riisua pois. Sen paikka on sydämessä, ja sen täytyy olla erottamaton osa ihmisen koko olemusta."

- Gandhi

Suosittelen tutustumaan siihen mitä Rauhan Valtakunnan, eli Neuvostoliiton, alle väkivallattomasti alistuneiden valtioiden väestölle tapahtui kun Isä Aurinkoinen, eli Setä Saatan- eiku Setä Stalin, ulotti Rauhan Kätensä ja silitti. Silittipä hyvinkin.

Stalinilla olisi ollut oikein mukava hetki Gandhin kanssa. Ja aika monta Gandhin kaltaista kun Gulakeissa jauhettiin ihmistomuksi pitkällisen kidutuksen päätteeksi, väkivallattomuus kun näet omaa juurensa Venäjällä ja Tolstoissa jolta Gandhi otti oppia.

Suosittellen sivistämään itseään, etenkin jos perustiedot on noin säälittävällä tasolla. Yleensä se kannattaa. Esim Vankileirien Saaristo on ihan hyvä kirja kahlata läpi (Youtubesta löytyy/löytyi ilmaiseksi äänikirjat, englanniksi). Voi toki henkinen terveys järkkyä. Aavistuksen. Tai vähän enemmänkin. Jos tuon jälkeen on pokkaa väheksyä sodat kokeneiden puolivalintoja niin tekeepähän sen ainakin jonkinlaisen pohjasivistyksen turvin. Muutenhan se jää vain vähämieliseksi huulten heilutteluksi tuulessa.

Ei muuten mutta kun nyt näyttää sille että juoksijoiden keskuudessa on sekä ylimielisiä että idiootteja. Olisin iloinen jos käsitykseni osoittautuisi vääräksi.

• Like 1

17 minuuttia sitten, marika_ kirjoitti:

Tämä ketju jotenkin kiteyttää kaiken siitä, mitä nettikeskustelu nykyään on. Äärilaitoja ja ehdottomuutta. Tässä neljässä sivussa ja reilussa vuorokaudessa on onnistuttu pääsemään harvinaisen asiallisesta aloituksesta ja sinänsä ihan tärkeästä aiheesta Neuvostoliittoon ja olemaan ilkeitä, hyökkääviä tai vähintäänkin piilovittuilevalla tyylillä henkilökohtaisuuksiiin meneviä aika monessa viestissä. Enää maahanmuutto-aspekti puuttuu.

---

Ja se aspekti että paheksutaan omassa ylemmyydentunnossaan (räiskyvää) mielipiteidenvaihtoa. Onneksi sinä sen aspektin tähän lisäsit. 

Juokseminen on harrastus ja täällä keskustelu on omaltakohdaltani informaation saamista kuin jakamistakin, kuitenkin pääsääntöisesti ajanvietettä. Joskus voi räiskyä ja minusta ainakin sellainen on parempaa ajanvietettä kuin katsoa laimeaa keskustelua, jonka tunnetason lataus sekä mielenkiinto on samaa luokkaa kuin maalin kuivumisen seuraaminen. 

• Like 3
  • Haha 1

39 minuuttia sitten, second kirjoitti:

Suosittelen tutustumaan siihen mitä Rauhan Valtakunnan, eli Neuvostoliiton, alle väkivallattomasti alistuneiden valtioiden väestölle tapahtui kun Isä Aurinkoinen, eli Setä Saatan- eiku Setä Stalin, ulotti Rauhan Kätensä ja silitti. Silittipä hyvinkin.

Stalinilla olisi ollut oikein mukava hetki Gandhin kanssa. Ja aika monta Gandhin kaltaista kun Gulakeissa jauhettiin ihmistomuksi pitkällisen kidutuksen päätteeksi, väkivallattomuus kun näet omaa juurensa Venäjällä ja Tolstoissa jolta Gandhi otti oppia.

Suosittellen sivistämään itseään, etenkin jos perustiedot on noin säälittävällä tasolla. Yleensä se kannattaa. Esim Vankileirien Saaristo on ihan hyvä kirja kahlata läpi (Youtubesta löytyy/löytyi ilmaiseksi äänikirjat, englanniksi). Voi toki henkinen terveys järkkyä. Aavistuksen. Tai vähän enemmänkin. Jos tuon jälkeen on pokkaa väheksyä sodat kokeneiden puolivalintoja niin tekeepähän sen ainakin jonkinlaisen pohjasivistyksen turvin. Muutenhan se jää vain vähämieliseksi huulten heilutteluksi tuulessa.

Ei muuten mutta kun nyt näyttää sille että juoksijoiden keskuudessa on sekä ylimielisiä että idiootteja. Olisin iloinen jos käsitykseni osoittautuisi vääräksi.

Kiitos palautteesta. Tuttu on mainitsemasi kirja ja muutkin yllä esittelemäsi tapahtumat. Samoin kuin Gandhin taustat ja vaikutteet. Historiasta kun on tutkinto tällä ylimielisellä idiootilla, joten nämä ovat paremminkin kuin tiedossa. Onpa näitä koulussakin käyty opettamassa yläastelaisille.

Sitä en kyllä ymmärrä että mistä moinen tilitys? Missä vaiheessa olen ehtinyt väheksymään sotia kokeneiden puolivalintoja? Tarkoitus kun oli ilmaista että väkivallan ihannointi ei minusta kuulu tänne juoksufoorumille eikä muuallekaan.

• Like 7
  • Confused 1

2 tuntia sitten, Tak kirjoitti:

Hyi hitto, mitä soopaa noi lainaukset. Täyttä utopiaa ja hippien hörhöilyä. "Paikka sydämessä lässyn lässyn"... just tollasen sonnan takia yhteiskunta on kaaoksessa, kun miehet lässyttää vaaleanpunaisia kuin pahaiset akat. Gandhikin ois voinut mennä oikeisiin töihin, ja lopettaa tollasen sekoilun. Noi lainaukset on samaa tasoa kuin enkeliterapeutit ja yksisarvisia kutsuvat takkutukat eli täyttä hölynpölyä. Gandhi ei pärjäis hetkeäkään nykymaailmassa tollasella vihervasemmistohipsteripartalässytyksellä. Ja ei jatkoon.

Kyllä, nuo lainaukset olivat todella pehmoja - täydellisiä ääripäitä väkivallan ihannointiin. Tarkoitus olikin näin olla. Jos ne eivät olisi olleet niin kaukana omasta ideologiastasi niin et olisi reagoinut kuten nyt reagoit. Noiden pehmoisten lainausten houkuttelemana raotit ajattelumaailmaasi meille enemmän. 

• Haha 1

23 minuuttia sitten, marika_ kirjoitti:

Mielestäni vaan kenenkään kutsuminen esimerkiksi "perustiedoiltaan säälittäväksi" tai "idiootiksi" ei todellakaan kuulu aikuisten ihmisten väliseen fiksuun kommunikointiin. 

Tähän se menee, kun ei enää tiedot ja taidot riitä pysymään itse asiassa. Ihan perus ad hominem.

• Like 2

11 minuuttia sitten, Don_Valido kirjoitti:

Kiitos palautteesta. Tuttu on mainitsemasi kirja ja muutkin yllä esittelemäsi tapahtumat. Samoin kuin Gandhin taustat ja vaikutteet. Historiasta kun on tutkinto tällä ylimielisellä idiootilla, joten nämä ovat paremminkin kuin tiedossa. Onpa näitä koulussakin käyty opettamassa yläastelaisille.

Sitä en kyllä ymmärrä että mistä moinen tilitys? Missä vaiheessa olen ehtinyt väheksymään sotia kokeneiden puolivalintoja? Tarkoitus kun oli ilmaista että väkivallan ihannointi ei minusta kuulu tänne juoksufoorumille eikä muuallekaan.

Koska suoraan sanottuna tektisi oli niin... No, kauniisti sanottuna vasemmistolainen... että pisti oikein vituttamaan. 

Kas kun näin:

"Silloin hyväksyisin kyllä jos Suomi olisi tällä kertaa muiden kuin natsien puolella."

Eli et hyväksynyt viime sotien ratkaisuja ja Neuvostoliittoa vastaan sotimista kun oltiin natsien puolella? Näin tässä vähän niinkuin minun ymmärryksen mukaan lukee, toki koska/jos juoksijoiden joukossa on idiootteja niin ehkä minä olen yksi heistä? 

Minä en hirveästi titteleistä enkä tutkinnoista perusta, tekstistäsi ei kyllä käy mitenkään vakuuttavasti esiin että historia olisi kovinkaan tuttu aihe. Olenpahan päässyt lukemaan ihanan 70-luvun aikaista opetusmateriaalia historiaa varten ja kuinka 'Lenin setä orjuuden lopetti'. Oppimateriaali oli jostakin Tamperelaisesta koulusta ja väriltään hyvin punainen. Ihan mielenkiintoinen näkökanta historiaan, ei sen puoleen. Toki vähän täytyy opettajalle antaa ymmärrystä, pahimmista kauhuista ei vielä ollut kamalasti tietoa tuolloin.

Minullakin ÄÖ on yli 130, mutta se ei tarkoita ettenkö silti voisi olla idiootti. Ja ylimielinen olen tottakai.

• Like 1

14 minuuttia sitten, Don_Valido kirjoitti:

Kyllä, nuo lainaukset olivat todella pehmoja - täydellisiä ääripäitä väkivallan ihannointiin. Tarkoitus olikin näin olla. Jos ne eivät olisi olleet niin kaukana omasta ideologiastasi niin et olisi reagoinut kuten nyt reagoit. Noiden pehmoisten lainausten houkuttelemana raotit ajattelumaailmaasi meille enemmän. 

Ihanan ylimielistä ja vihervasemmistolaisen maailmankuvan värittämää utopistista ajattelua sinulla! Kuin suoraan jostain takkutukka-anarkistien vasemmistolaisesta käsikirjasta.

Tämä ketju on yksi parhaimmista ikinä! Kaikki ovat aivan liekeissä, ketju on karannut aivan käsistä. Lisää tällaista, hahhaa!

• Like 1

1 minuutti sitten, second kirjoitti:

1 minuutti sitten, second kirjoitti:

Koska suoraan sanottuna tektisi oli niin... No, kauniisti sanottuna vasemmistolainen... että pisti oikein vituttamaan. 

Kas kun näin:

"Silloin hyväksyisin kyllä jos Suomi olisi tällä kertaa muiden kuin natsien puolella."

Eli et hyväksynyt viime sotien ratkaisuja ja Neuvostoliittoa vastaan sotimista kun oltiin natsien puolella? Näin tässä vähän niinkuin minun ymmärryksen mukaan lukee, toki koska/jos juoksijoiden joukossa on idiootteja niin ehkä minä olen yksi heistä? 

Jos vasemmistolaisuuteen kuuluu väkivallattomuus niin hyväksyn itseni vasemmistolaiseksi :) Pahoittelut jos se ärsyttää.

Et ole idiootti, mutta ymmärsit viestini väärin. Niin kuin en minäkään ymmärtänyt ollenkaan edeltävää viestiäsi. Luin sen kolmesti suu auki enkä päässyt perille mistä kiikasti. Ymmärsin kyllä sisällön, mutta en sitä miksi se oli minulle kohdennettu.

Ellei nyt sitten natsit tekisi paluun ja pitäisi sotajoukot hätyyttää hätiin. Silloin hyväksyisin kyllä jos Suomi olisi tällä kertaa muiden kuin natsien puolella.

- Natsit tuli jostain syystä ensimmäisenä mieleen kun nopeasti kirjoitin esimerkin mitä vastaan väkivaltaa voisin hyväksyä käytettävän. Voi johtua siitä että eilen katsoin elokuvan joka sijoittui natsi-aikaan. The Man with the Iron Heart (2017), joka kuvasi Reinhard Heydrich:n salamurhan suunnittelua ja toteusta. Oli hyvä, suosittelen!

- Puhun "natsien paluusta", en menneisyydestä.

- Jos nyt natsit palaisivat, niin olen sitä mieltä että TÄLLÄ KERTAA muiden puolella oleminen olisi hyväksyttävää - omasta mielestäni. Tosin nykytilanteessa jenkkilän ja venäjän puolella oleminen olisi myös hieman arveluttavaa :)

- En näe tässä kyllä mitään mikä viittaisi siihen että olisin historiallisia puolivalintoja kritisoinut. Pikemminkin päinvastoin.

- Ehkä olin epäselvä ja kirjoitin huonosti nopeasti tekemäni kommentin. Tai sitten luet eri tavalla.

• Like 1

1 minuutti sitten, Don_Valido kirjoitti:

Jos vasemmistolaisuuteen kuuluu väkivallattomuus niin hyväksyn itseni vasemmistolaiseksi 🙂 Pahoittelut jos se ärsyttää.

Et ole idiootti, mutta ymmärsit viestini väärin. Niin kuin en minäkään ymmärtänyt ollenkaan edeltävää viestiäsi. Luin sen kolmesti suu auki enkä päässyt perille mistä kiikasti. Ymmärsin kyllä sisällön, mutta en sitä miksi se oli minulle kohdennettu.

Ellei nyt sitten natsit tekisi paluun ja pitäisi sotajoukot hätyyttää hätiin. Silloin hyväksyisin kyllä jos Suomi olisi tällä kertaa muiden kuin natsien puolella.

- Natsit tuli jostain syystä ensimmäisenä mieleen kun nopeasti kirjoitin esimerkin mitä vastaan väkivaltaa voisin hyväksyä käytettävän. Voi johtua siitä että eilen katsoin elokuvan joka sijoittui natsi-aikaan. The Man with the Iron Heart (2017), joka kuvasi Reinhard Heydrich:n salamurhan suunnittelua ja toteusta. Oli hyvä, suosittelen!

- Puhun "natsien paluusta", en menneisyydestä.

- Jos nyt natsit palaisivat, niin olen sitä mieltä että TÄLLÄ KERTAA muiden puolella oleminen olisi hyväksyttävää - omasta mielestäni. Tosin nykytilanteessa jenkkilän ja venäjän puolella oleminen olisi myös hieman arveluttavaa 🙂

- En näe tässä kyllä mitään mikä viittaisi siihen että olisin historiallisia puolivalintoja kritisoinut. Pikemminkin päinvastoin.

- Ehkä olin epäselvä ja kirjoitin huonosti nopeasti tekemäni kommentin. Tai sitten luet eri tavalla.

Näköjään minulla tuli yksi helvellinen väärinymmärrys. Minä luen tuon lauseesi edelleen eritavalla, mutta kerran sen noin monisanaisesti selvensit niin eipä minulla kummempia mutisemisia ole.

Pyydän anteeksi. 

• Like 1

10 minuuttia sitten, Don_Valido kirjoitti:

Jos vasemmistolaisuuteen kuuluu väkivallattomuus niin hyväksyn itseni vasemmistolaiseksi 🙂 Pahoittelut jos se ärsyttää.

Joo ei väkivallattomuudessa mitään vikaa ole jos takana on vakaasti harkittu ja eletty vakaamus. Semmoisen edessä ei voi tehdä muuta kuin kumartaa syvään.

Vankileirien Saariston vaikuttavampia tarinoita ovat juuri he jotka eivät suostuneet elämään viidakoon lakien mukaan vaan elivät ja kuolivat vakaumuksensa vuoksi.

Että ikävä kyllä nyt näin. 🙂 

17 minuuttia sitten, second kirjoitti:

Joo ei väkivallattomuudessa mitään vikaa ole jos takana on vakaasti harkittu ja eletty vakaamus. Semmoisen edessä ei voi tehdä muuta kuin kumartaa syvään.

Vankileirien Saariston vaikuttavampia tarinoita ovat juuri he jotka eivät suostuneet elämään viidakoon lakien mukaan vaan elivät ja kuolivat vakaumuksensa vuoksi.

Että ikävä kyllä nyt näin. 🙂 

Mielestäni elämällä ja kuolemalla ilman vastarintaa sortajia kohtaan ei ole vaikuttavaa vaan äärimmäisen typerää. "Joo, tehkää meille mitä haluatte, ei meitä haittaa, ku me ollaan rauhaa rakastavia hippejä." Itse en ainakaan kunnioita tippaakaan heitä, jotka mukisematta alistuvat sortajien alle ja vielä perustelevat pelkuruuttaan jollain väkivallattomuuden "ihanteella".

3 minuuttia sitten, second kirjoitti:

Näköjään minulla tuli yksi helvellinen väärinymmärrys. Minä luen tuon lauseesi edelleen eritavalla, mutta kerran sen noin monisanaisesti selvensit niin eipä minulla kummempia mutisemisia ole.

Pyydän anteeksi. 

Jäin pohtimaan tätä, koska kieli on sinänsä hauska kun asioita voi lukea ja ymmärtää monella tapaa.

Ellei nyt sitten natsit tekisi paluun ja pitäisi sotajoukot hätyyttää hätiin. Silloin hyväksyisin kyllä jos Suomi olisi muiden kuin natsien puolella.

Muuttuuko lukukokemus kun ottaa "tällä kertaa" pois?

"Tällä kertaa" luo monesti negatiivisen latauksen ihmisten mieleen "viime kerrasta". Vaikka tässä ei ollut tarkoitus viime kertaa kritisoida, niin ilmeisesti hyppäsit tällä kertaa --> viime kertaan ja ajattelit että kritisoin tuota viime kertaa. Tällä kertaa asiat prkl tehdään näin!

Tällä kertaa teen asiat paremmin. --> Negatiivinen lataus "viime kerrasta". ei ollut tarkoitukseni

Tällä kertaa en möhli. --> Negatiivinen lataus "viime kerrasta". ei ollut tarkoitukseni

Tällä kertaa syön berliinin munkin. Viime kerralla söin viinerin. --> Neutraali. Tämä oli tarkoitukseni.