Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Jenniemilia

Ylimielinen suhtautuminen hitaampiin juoksijoihin

Recommended Posts

Ja täytyy sanoa, - tuosta @Vogonin viestistä tuli mieleen - että itsekin olen saanut kannustusta ja vinkkejä täältä Juoksufoorumilta. Ei valittamista tai mielenipahoittamista sillä saralla. :) 

IRL olen sitten ollut hyvin otettu, kun työkavereista muutamia on alkanut juoksu kiinnostaa enemmälti ja ovat sitten sitten minulta kyselleet vinkkejä reenaamiseen ja sen aloittamiseen. Saa sitten tuntea ittensä joskus hyvinkin "tärkeäksi", vaikken meteliä omista harrastuksistani juurikaan pidä :) Ja mielelläni olen antanut vinkkejä ja neuvoja - jakaen myös niitä vinkkejä, joita itse olen kokeneemmilta saanut - esim. täällä. Hyvä vain, jos joku on pitänyt niitä myös hyödyllisinä!

• Like 2
  • Thanks 2

Joo ei se oma olo yleensä muita haukkumalla/vähättelemällä parane ellei ole sitten psykopaatti niitäkin on tullut vastaan. Neuvominen ei ole myöskään vittuilua. Itse sanon mieluummin henkilölle suoraan kuin että kuulee asian jonkun toisen kertomana. Rehellinen pitää olla eikä kaunistella liikaa. 

Kerran näin kaverin lenkillä ajoin fillarilla takaapäin ja huomasin että polvet menee melkein yhteen juostessa. Kyselin onko ollut polvikipuja? Oli ollut ja sanoin että jättää nyt pari kämmenen leveyttä rakoa polvien väliin niin pitäisi auttaa. Selvät virheet pitää nähdä ja netissä on vähän vaikea auttaa kun ei näe. Niin ja itse pidän juoksijoita samanarvoisina ihan sama onko mara 3 tai 4h .Pääasia että liikkuu. 

Harva kai oikeasti on ylimielinen ? En ainakaan ole pitkän elämäni törmännyt ylimielisyyteen minkään urheilulajin parissa. ( pitäis varmaan siis urheilla t. liikkua enemmän ) Oikea ongelma voi olla myös kirjallisen viestinnän armottomuudessa. Tekstin kun voi aina ymmärtää väärin,  tai informaatio ei osu toivotulla tavalla kohteeseen. Näin syntyy ehkä ylimielinen kuva. 

Tuosta vittuilusta sen verran, että kunnon vittuilu on aina välittämistä 😄 ja paras vittuilu hoksataan vasta jälkikäteen. Aina se osuva vittuilu  kuitenkin jaksaa naurattaa, vaikka osuis sitten omaan koipeen. 

Oman pienuuden pönkittäjiä mahtuu tähän maailmaan. Ei noista kannata stressiä ottaa.Niin sanotut "juoksijat" ovat hekin jostain aloittaneet, eikä vauhdit ole varmasti olleet kummoisia, saati matkat, jollain on vaan se ainainen pätemisen tarve, liekö olleet itse mollaamisen kohteena ja nyt purkavat pahaa oloaan muihin. 

7 tuntia sitten, joukor kirjoitti:

Harva kai oikeasti on ylimielinen ? En ainakaan ole pitkän elämäni törmännyt ylimielisyyteen minkään urheilulajin parissa. ( pitäis varmaan siis urheilla t. liikkua enemmän ) Oikea ongelma voi olla myös kirjallisen viestinnän armottomuudessa. Tekstin kun voi aina ymmärtää väärin,  tai informaatio ei osu toivotulla tavalla kohteeseen. Näin syntyy ehkä ylimielinen kuva. 

Tuosta vittuilusta sen verran, että kunnon vittuilu on aina välittämistä 😄 ja paras vittuilu hoksataan vasta jälkikäteen. Aina se osuva vittuilu  kuitenkin jaksaa naurattaa, vaikka osuis sitten omaan koipeen. 

Viestin alkuosasta voin olla aikalailla samaa mieltä. mutta tuo vittuilu, tutussa piirissä vielä toimii, mutta jos joku foorumilta tai jostain missä ei liiemmin kaveria tunne alkaa vittuilemaan niin mulla menee estoon kaveri heti jos järjestelmä sen sallii. Tai jos teen itse typerästi ja alan kinaamaan tyypin kanssa, tuosta ei ole sitten kenellekään mitään kivaa sen jälkeen enää. 🙂 

27 minuuttia sitten, broot kirjoitti:

tutussa piirissä vielä toimii, mutta jos joku foorumilta tai jostain missä ei liiemmin kaveria tunne alkaa vittuilemaan niin mulla menee estoon kaveri heti jos järjestelmä sen sallii

Niinpä. Kohde on syytä tuntea hyvin. Vieraille vittuileminen on varsin tyhmää ja siitä voi tulla ( henkinen ) nenä kipeäksi, koska se vittuilu tulkitaan jopa riidan haastamiseksi.

Joo, siitä vaa sitten sohvalle lihomaa jos ei kestä sitä, että toiset ei juokse ku hevoset radalla henkensä edestä...
jestas taas, mitä ihmettäse ketää liikuttaa miten lujaa joku juoksee, jos se häntä auttaa? :rolleyes_(2):

Ei tuu suurinta osaa omistakaa lenkeistä kovaa paineiltua vaa välillä hyi kauhee, jopa kävelen!

Jos on joitakin juoksun harrastajia, joilla on vähän niinku ylimielinen suhtautuminen hitaampiin juoksijoihin, niin joskus olen miettinyt, että onkohan joillakin jopa silleen, että on salaa tyytyväinen jos muut juoksee hiljaa tai ei onnistu saavuttamaan tavoitettaan. Sen verran luonteikkaita persoonia - ja myös kilpailuhenkisiä - on tällä foorumilla, etten oikeastaan ihmettelisi, jos jonkun mielestä on helpottavaa jos jollakin toisella ei oikein kulje tai tulee loukkaantuminen. Ei uhkaa itseä ainakaan hetkeen.

Mutta en tiedä, ei kai nyt sentään.

5 minuuttia sitten, huh huh kirjoitti:

Jos on joitakin juoksun harrastajia, joilla on vähän niinku ylimielinen suhtautuminen hitaampiin juoksijoihin, niin joskus olen miettinyt, että onkohan joillakin jopa silleen, että on salaa tyytyväinen jos muut juoksee hiljaa tai ei onnistu saavuttamaan tavoitettaan. Sen verran luonteikkaita persoonia - ja myös kilpailuhenkisiä - on tällä foorumilla, etten oikeastaan ihmettelisi, jos jonkun mielestä on helpottavaa jos jollakin toisella ei oikein kulje tai tulee loukkaantuminen. Ei uhkaa itseä ainakaan hetkeen.

Mutta en tiedä, ei kai nyt sentään.

On niin vaikea kuvitella, kun ite ei ajattele lähimainkaan noin. Oma tyylini (jos joku menee kovempaa) on aatella että mahollistahan tuo sitten on muillekkin. Hyvä vaan että menevät kovempaa, tien näyttäjiä

1 tunti sitten, GrigoriSoiros kirjoitti:

On niin vaikea kuvitella, kun ite ei ajattele lähimainkaan noin. Oma tyylini (jos joku menee kovempaa) on aatella että mahollistahan tuo sitten on muillekkin. Hyvä vaan että menevät kovempaa, tien näyttäjiä

Jollakin voi olla niin, että saa voimaa siitä kun muut juoksee hitaasti. Itseluottamus nousee.

Jarmo ei jaksa harjoitella niin paljon kuin minä, hän ei vain ole yhtä kestävä. Eskolla kipeytyi jalka, no hän ei vain ole yhtä kestävä kuin minä. Erkki ei tänäkään vuonna parantanut ennätystään. No, hän ei tiedä juoksemisesta yhtä paljon kuin minä. Minä kyllä tietäisin hänelle sopivat harjoitteet.