Jump to content
Juoksufoorumi.fi


Cooper

Arvostele ketju:


IhmeHiihtäjä88
 Share

Recommended Posts

Tervehdys! 

 

Olen innostunut nyt "vanhoilla" päivillä juoksemisesta. Olen harrastanut kaikenlaista liikuntaa kamppailulajeista jääkiekkoon. Nyt on ollut taukoa ja kunto myös heikentynyt hieman ja paino noussut.

 

Ongelmani on että en oikein tiedä miten treenaisin cooperia varten? Tiedän toki että juoksemalla sitä harjoitellaan, mutta millaisia lenkkejä tulisi treenata ja millasella sykkeellä jne? 

 

Kaikki vinkit otetaan vastaan 🙂

Link to comment
Share on other sites

saako kysyä miksi juuri cooperi, oletko hakemassa johonkin laitokseen tms jossa testataan cooperilla ?

 

jos ei tähtää cooperiin niin juokseminen on helppoa ja hauskaa kun hoitaa peruskestävyyden kuntoon ja pitää vammat loitolla ja sitten rupee parantamaan vauhtikestävyyttä, mahdollisuudet harjoitusmääriin ja henk.koht ominaisuudet sitten määrää sen mihin tasoon pääsee

 

Link to comment
Share on other sites

8 tuntia sitten, IhmeHiihtäjä88 kirjoitti:

Tervehdys! 

 

Olen innostunut nyt "vanhoilla" päivillä juoksemisesta. Olen harrastanut kaikenlaista liikuntaa kamppailulajeista jääkiekkoon. Nyt on ollut taukoa ja kunto myös heikentynyt hieman ja paino noussut.

 

Ongelmani on että en oikein tiedä miten treenaisin cooperia varten? Tiedän toki että juoksemalla sitä harjoitellaan, mutta millaisia lenkkejä tulisi treenata ja millasella sykkeellä jne? 

 

Kaikki vinkit otetaan vastaan 🙂

Kannattaa laittaa tänne hakuun ”cooper” tai sitten lyhyiden matkojen palstalta otsikosta etsiä aiheeseen liittyvät vinkit, niitä on kymmeniä ketjuja varmasti. Voisit kertoa myös vähän taustoista, kunnosta, tavoitteista, aikarajoitteista treeneihin, suunnitellusta tavoiteajankohdasta jne. 🙂 pitkälti peruslenkkeilyllä kevyellä vauhdilla se kuntopohja cooperiinkin rakennetaan, ja viimeisen 3kk aikana 1-2x viikossa kovempaa, tavoitteiden mukaan. Yleensä silloin kovemmat treenit luokkaa 10x100-300m tietyllä levolla, ja pisimmät kovat esim. 3-5x600-1000m 1-5min palautuksella, kisavauhdeilla. 

Loppupeleissä aika sama miten treenaa, kunhan se on viikosta toiseen, kuukaudesta toiseen, tasaisen nousujohteista katkeamatonta treeniä, niin kunto kasvaa satavarmasti.

Link to comment
Share on other sites

Kiitoksia vinkeistä😊 Kuntopohjasta sen verran että tänään kävin juoksemassa cooperin. 2300m meni hirveellä väännöllä 🤔 5 vuotta sitten meni 2600 cooperissa. Tämä vuosi on tullut lenkkeiltyä 2-3krt viikossa ja siihen päälle kuntosalit ja uinnit. Nyt täytyy vaan koventaa tahtia lenkillä ja alkaa ottaa vetoja. Pois mukavuusalueelta.

Link to comment
Share on other sites

Osallistu keskusteluun

You are posting as a guest. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy