Jump to content
Juoksufoorumi.fi

XVII Corrida Fray Bentos - Las Canas

Recommended Posts

27.1. 10 km Katujuoksu Urugualaisesta pikkukaupungista Fray Bentoksesta Las Canasiin. Ei ilmottautumismaksua ja silti kaikki maaliin päässeet saivat mitalin. Reitin varrella tarjottiin vesipusseja. Kilometrimerkinnät 5, 7 ja 9 km kohdalla.

Sen verran olin outo lintu startissa näiden etelä-amerikkalaisten joukossa että jopa paikallisen radion urheilutoimittaja haastatteli minua suoraan lähetykseen. Vielä odottelen jännityksellä mitä paikallislehdet ovat kirjoitelleet tapahtumasta.

Kokemuksena oli vertaansa vailla, hurjasti ihmisiä tien varrella ja kannustusta riitti. Erityisesti maalialue jossa edettiin kapeaa kunniakujaa pitkin oli mieleenpainuva. Vamos!

Juoksun jälkeen kävin uimassa lämpimässä Uruguay-joessa.

Itse mitattu aika himpun verran alle 38 min, keskisyke 178, maksimi 194.

Las Canas on sen verran suosittu suomalaisten työmiesten joukossa joten paikallisella terassilla saimme kuunnella Vicky Rostin laulamaa Charlie Brownia. 13 000 km näköjään ei riitä että tuosta biisistä pääsee eroon ;) Talon lonkeroakin nautimme jolle tosin tarjoilija sanoi yäk.

Muutama kuva tulee myöhemmin.

Kalman - tuttu urheiluradiosta

Onnittelut hyvästä tuloksesta.

Et tainnut uskaltaa joen toisella rannalla käydä? Siellä suomalaiset on POP!

Saattaisi ennätyksestä ropista helposti muutama minuutti pois siellä puolella :)

Hyvin pistelty puhtaan siniristilipun puolesta, kalman! (Siellä naapurissa olivat uitelleet Suomen lippua likavedessäkin, minkä varmaan olet jostain kuullutkin).

S..tanan intiaanit. Argentiinalaiset punaviinit menivät nyt boikottiin.

Ai hitsi! Hyvä, kun sanoit. Tuohan on itsestään selvää! Saa nähdä, milloin alkaa argentiinan kansantalous horjua, kun me ei enää osteta niiden viinejä.

Hmm... eipä se vissiin ole kovin vakaalla pohjalla ollut pitkiin aikoihin muutenkaan....