Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
Two horses too many

Parhaat tai hyvät (kilpa) juoksushortsit miehelle?

Recommended Posts

Kesällä koetin etsiä, mutta en löytänyt mielekkäitä,  vielä hakusessa. Vinkkejä?!

Mulla olisi tällaisia toiveita / kriteereitä:

- kevyet

- Adidas lievää plussaa, mutta saa olla muukin merkki

- LYHYET

- "ilmavat"  ( ei siis pyöräilytrikoot tms )

- mustat, vihreät, tai siniset  

- jos saa pääkaupunkiseudulta hankittuna, lievää plussaa

- Tän tyyppiset ovat mulla mielessä, kuten kuvassa (toivottavasti linkki toimii)

Mikä merkki / malli / mistä ?

XXL:sta, Budgetsportista kävin etsimässä,  mutta tarjolla oli kireätä trikoota / puuvillaa / yleisesti ottaen liian pitkiä shortseja ja muuta yleis-shortsia.

Tähän saakka oon pärjännyt trikoo-mallisilla, mutta ne ei ole niin mukavat, kuin kevyet juoksushortsit.  Vielä olisi kesää vähän jäljellä :)

• Like 1

Mulla on Pro Touchin mustat shortsit, jotka on varmaan liiankin lyhytlahkeiset tällaiselle keski-ikäiselle pullukalle. Taitaa olla Stadiumista hankitut. Myöskään Craftin housut eivät ole liialla pituudella pilatut. itsekin suosin nimenomaan lyhyitä shortseja, koska pitkälahkeisemmat liimautuvat reisiin kiinni.

Mulla kans haussa vaikka sitten vaan ens kesää varten. Nyt alko trikoot ärsyttään. Löytyykö mistään enää Salomonin Sense Pro sortseja. Olis hyvät taskut  ym. Mutta nettikaupoissa muydään vaan "ei oota", ja urheiluliikkeissä vaan trikoita.

Mä vedin koko setin uusiksi vuoden sisään. Aika pitkään juoksin Pro Touchin ja jonkun Stadiumin halpismallin hiukan alle polvipituisilla trikoilla, mutta jostain syystä siirryin perinteisempiin sortseihin. Yksiä sortseja lukuun ottamatta muut on haettu Amer Brand Storesta Vallilasta. Hyvin ovat toimineet. Salomonia siis muut, yhdet Niket etutaskuilla löytyy myös. Ne on hiukan rantasortsimaiset, mutta kyllä niilläkin juoksee. Salomonit tosin aika paljon mukavammat. Niitä löytyy tuolta liikkeestä aika moneen lähtöön. Ja kalleimmat sitä luokkaa, että en maksa.

Suomesta lyhyitä juoksushortseja, tai juoksushortseja ylipäätänsä, löytyy miehille tosiaan yllättävän heikosti. Netistä tilaamalla kyllä löytyy valikoimaa vähintään tarpeeksi. Tässä nyt alkuun pari:

-Runningwarehouse.eu: hyvä pulju, valkkaat tuosta lyhyet shortsit (4 tai 5 tuumaa) tai jos koet viuhahtelun mieluisaksi, niin "split leg" shortsit lienevät riittävän ilmavat. 

-Keller-sports: Adidaksen split leg -shortsit. Myös toimiva lafka, jolla hyvät hinnat ja loistava valikoima kaikkea juoksuun liittyvää. 

-Suomesta: Niken shortsit, jotka olleet omassa käytössä tämän kesän (tosin mustana). Eivät häikäisseet laadullaan ja ostaisin jotkin toiset, jossei pakko ole saada Suomesta. Löytynee myös intersportin kivijalkamyymälöistä. 

Siitä en tiedä, millaiset on hyvät juoksushortsit. Pysyvät jalassa, eivätkä hierrä? 

• Like 1

Olen tän vuoden juossut pääasiassa Salomonin polkujuoksushortseilla. Mallia puolipitkät, mutta ovat toimineet paremmin kuin aikaisemmat addun lyhkikstet. Mun jalkaan ensimmäiset, missä sisähousu istuu hyvin eikä tarvitse käyttää erillisiä alkkareita pidemmilläkään (yli maratoni) matkoilla. Tour du Mont Blanc, 24h rogaining ja yksi maratoni vedetty kyseisillä ilman pienintäkään hiertymää. Vettäkin on tullut eikä ole pahemmin reiteen liimautunut. Pienet geelitaskut takana ovat myös olleet toimiva ratkaisu. Scandinavian outdoor storesta löytyy...

• Like 1

Olen joskus ihmetellyt miten huonosti kaupasta löytyy juoksushortseja. Mulla käytetyimmät on tällä hetkellä Niket. Olen tykästynyt niihin siksi että niissä on taskut mihin geelit saa mukaan. Jostain alesta ostin joskus stadiumista. Noita Nikejä on eri pituisia malleja. Lyhyimmät ovat craft:n shortsit.

Kävin tänään vielä Intersportissa ja Topsportissa, niistä ei löytynyt mitään soveltuvaa.

- Intersportissa oli aika hulina, paljon kansaa liikkeellä ostamassa tavaraa,  mutta juoksijan näkökulmasta valikoima on yleisliikkumis -painotteinen.

On 14.9.2018 at 22.41, VPe kirjoitti:

-Keller-sports: Adidaksen split leg -shortsit. Myös toimiva lafka, jolla hyvät hinnat ja loistava valikoima kaikkea juoksuun liittyvää. 

Mun suosikki on nyt nämä Adidaksen split leg -shortsit. Taskuja en ehkä halua kilpashortseihin, mutta @EsaJ muistutti tärkeistä ominaisuuksista: ei tarvitsisi käyttää erillisiä alkkareita, ja ei liimaantuisi reisiin.

Keller-sports:ista en vielä saanut valittua sopivia Goretex -juoksukenkiä (haluaisin yhdistää tilauksia, postikuluissa säästääkseni).

On 14.9.2018 at 22.36, Odster kirjoitti:

Pro Touchin

Tällaiset mulla jo olikin, mutta niistä tuli remppashortsit maaliroiskeiden takia. Ihan ok shortsit mun makuun, materiaalia on ehkä enemmän kuin haluaisin juoksushortseihin.

Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä :)

Intersporteissa valikoima vaihtelee kovasti liike kohtaisesti. Itäkeskuksen lähellä Puhoksella on hyvin juoksuvaatteita, sekä 10v tytölle vaatteita. Verokkina Jumbon intersportisssa ei ole oikein miehille juoksuvaatteita eikä vaatteita tytölle. Juoksukenkiä Jumbossa on taas ihan kohtuullisesti.

Jumbossa (Vantaalla) kävin tosiaan. Varmaan välikausikin vaikuttaa valikoimaan.

Off-topic : Nyt tuntuu ehkä enemmän kuin koskaan siltä,  että haastavaa on löytää edullisesti hyviä juoksukamoja. Jos yhdestä nettikaupasta löytyy 1 sopiva palikka, niin muita ostoslistalla olevia on haettava googlella muista nettikaupoista (eri kaupoista tilaamalla postikulujen osuus korostuu).

Onkos tällä rintamalla uusia vinkkejä? Pitäisi hankkia HYVÄT juoksushortsit ja aiempaa kokemusta ei ole. Tähän astiset juoksut menneet verkkareissa / joissain prisman perustreeni shortsheissa (painavat ja hiostaa).

Pitäisi siis olla kevyet ja hengittävät. Eikä tietysti saisi hiertää sisäreisiä. Pieni vetoketjullinen tasku avaimelle olisi hyvä olla (vai missä pidätte yleensä avainta lenkillä?). Varmaan 5" mittaiset sopivat, kun ei mikään Lasse Viren ole (valitettavasti)

Katselin esim Adidas Run It mallia, kokemuksia? 

2in1 shortsit vai ihan "perinteiset"?

On 19.4.2020 at 17.33, jt train kirjoitti:

Onkos tällä rintamalla uusia vinkkejä? Pitäisi hankkia HYVÄT juoksushortsit ja aiempaa kokemusta ei ole. Tähän astiset juoksut menneet verkkareissa / joissain prisman perustreeni shortsheissa (painavat ja hiostaa).

Pitäisi siis olla kevyet ja hengittävät. Eikä tietysti saisi hiertää sisäreisiä. Pieni vetoketjullinen tasku avaimelle olisi hyvä olla (vai missä pidätte yleensä avainta lenkillä?). Varmaan 5" mittaiset sopivat, kun ei mikään Lasse Viren ole (valitettavasti)

Katselin esim Adidas Run It mallia, kokemuksia? 

2in1 shortsit vai ihan "perinteiset"?

Avainsana on "split shorts". Tuota hakusanaa käyttämällä löytyy hyviä juoksushortseja ihan perusmerkeiltä. Ja muut shortsithan eivät ole juoksushortseja. Sisäreidetkin vaativat vain tottumista, vaseliinia voi käyttää parilla ekalla kerralla.

Pari esimerkkiä:

https://www.adidas.fi/speed-split-shorts/EH4234.html

https://www.runningwarehouse.com/New_Balance_Mens_Core_Accelerate_3_Split_Short/descpage-NBFMCO.html

https://www.tracksmith.com/products/m-twilight-split-shorts