Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Seppo

Lisäravinteiden saatavuus heikentynyt

Recommended Posts

16 tuntia sitten, Kylmää terästä kirjoitti:

Geelejähän saa nykyään jopa Lidlistä. 

Niin saa. Tänään testissä ekaa kertaa Lidin oma geeli. Näyttää kyllä Dexalin tekeleeltä. En tiedä onko. Lenkillä mulle ihan sama minkämerkkinen se geeli on. Malliltaan XXL:ssä myytävät on kyllä parhaita. Kappalehinta vain korkea. Saisi halvalla jos jaksaisi tilata Englannista laatikollisen. 

Maltoa tai jotain proteiinijauheita en ole koskaan ostanut. Tuntuu vähän, ettei ne ole ihan juoksijoille tarkoitettu. 

4 tuntia sitten, Umpimähkä kirjoitti:

Kuka muuten noita proteiinipatukoita oikein ostaa ja käyttää? Julmetun hintaista ja paskan makuista tavaraa hienossa pakkauksessa.

Stubb. Miehen treenikirjan mukaan hänellä osa aterioista ainoastaan sellaisia patukoita ja ne merkataan johonkin ruokapäiväkirjaan. 

HHM:stä saatu Fastin patukka oli ensimmäinen hyvänmakuinen, minkä olen ikinä saanut. Se oli jotenkin suklaakuorrutettu. 

Samaa mieltä. Kai tästä joku kansalaisaloite on tehtävä.

Sekä maltot että geelit on ollu hukassa muutaman vuoden ajan jo. Niin paljon ärsyttää kiertää kauppoja,

jotta jotain löytäis, että kai se on nettiin mentävä ostoksille.

Kaikki geelit ei sovi, jos maha ei siedä juoksun aikana fruktoosia. Minulla menee näin, ja siksi High5 geelejä on käytettävä.

Proteiinipötkylät ei oo kyllä mitään terveysruokaa: prosessoitua p...

Mutta jauhoa ostan ja sekoittelen smoothieihin. Kyllä se maistuu juoksulenkinkin jälkeen banaanin, jäisten marjojen ja kauramaidon kera. 🙂

6 tuntia sitten, Seppo kirjoitti:

Esimerkiksi tuo malto jonka ostin ennen Säkylän maratonia menee vanhaksi 9/2019. Että jos sitä kauppias ottais valikoimiin 20pussia, niin eiköhän ne vuoden aikana menis kaupaksi. Siellä on kuitenkin valtava määrä proteiinipatukoita kuntosalilla kävijöille. Se on tietenkin totta että se on trendikkäämpää ostaa se proteiinipatukka. 

Geeleistä esimerkiksi tuo dexal ja maxim on mun mielestä niin makeita että silmät meinaa pyörähtää päässä. Viikko sitten pitkällä lenkillä sai keskittyä ottamaan dexalin geelin ettei laatta lennä samantien. Tykkään enemmän PowerBarin tuotteista. Luulis että ihmiset edelleen tankkais maratoneille tai käyttäs noita geelejä polkujuoksuissakin. Toki jos hyllyltä ottaa sen dexalin geelin ja sitten ilman vettä imasee sen lenkillä niin onhan se hirveen makunen. Ymmärrän ettei välttämättä ole mielenkiintoa tutustua geeleihin sen jälkeen. 

Tuo kuva on juuri Prismasta. Siellä oli aikaisemmin Powerbareja, mutta nyt ovat hävinneet eikä löydy edes hyllypaikkaa. Eilen kävin Jumbon Prismassa ja viikko sitten Itäkeskuksessa. 

Powerbarilla ei ole tänä vuonna ollut maahantuojaa, mutta nyt käsittääkseni tilanne on taas korjaantunut. 

Lidlin geeli oli aika samanoloista kuin Dexalkin. Tuo oli joku mustaherukka-vadelma. Mulla on myös yksi sitä toista makua. Niissä ei tosin taida olla kofeiinia. XXL:stä ostin nyt kesällä 10 Dexalin geeliä 6,90€, mikä oli aika halpa, kun aikanaan urheilukaupassa hinnat olivat alkaen joku 1,5€. Jotenkin vain viime aikoina alkanut se cola jotenkin tökkiä, vaikka kyllähän kaikki geelit menee alas, on maku tai merkki mikä tahansa. Vadelma ja cola ainoat missä kofeiinia Dexalilla. Ostin kyllä muitakin kuin kofeiinillisia, jotta vähän vaihtelua. 

Vähän first world ongelmia nämä, että valitetaan, jos geelejä on, mutta valikoima heikompi kuin ennen. Lähdin Hangosta Zürichin maralle keväällä 2011, eikä silloin koko paikkakunnan liikkeistä löytynyt geelin geeliä. Onneksi marathon exposta sai. Siellä oli tarjouksessa Isostarin geelit. Ostin omenanmakuisia sen maran tarpeisiin. Olisi pitänyt ostaa enemmän, kun olivat niin hyvänmakuisia. En ole sen jälkeen nähnytkään missään Isostar-geelejä, urheilujuomaa kylläkin. 

Olen myös tehnyt saman havainnon ja olen melko varma että Lidlin Sportyfeel geeli = Dexal. 

Dexalit/Lidlit toimivat ihan ok joskin oma suosikkini on ehdottomasti High5, sitä on vain pikkasen vaikeampi löytää. Viime vuoden lopulla ostin niitä varuste.netistä euron kappale hintaan. Huono puoli oli että parasta ennen tuli vastaan turhan nopeasti. Tämän ratkaisin tosin sillä että pistin ne pakkaseen ja siellä niitä on edelleen n. kymmenen kpl:tta jäljellä tulevia kisoja varten.   

17 tuntia sitten, hoppana kirjoitti:

Olen myös tehnyt saman havainnon ja olen melko varma että Lidlin Sportyfeel geeli = Dexal. 

Dexalit/Lidlit toimivat ihan ok joskin oma suosikkini on ehdottomasti High5, sitä on vain pikkasen vaikeampi löytää. Viime vuoden lopulla ostin niitä varuste.netistä euron kappale hintaan. Huono puoli oli että parasta ennen tuli vastaan turhan nopeasti. Tämän ratkaisin tosin sillä että pistin ne pakkaseen ja siellä niitä on edelleen n. kymmenen kpl:tta jäljellä tulevia kisoja varten.   

Wigglestä vaan tilaamaan. Toimittavat suomeen ilmaiseksi tai pientä korvausta vastaan jos nopeammin halajaa.

Onko sellainen merkki kuin Gutzy lakannut olemasta? Maut (mansikka ja appelsiini) olivat oman suun mukaisia

ja niitä vielä jokunen vuosi sitten sai ihan S-marketistakin, mutta nykyään ei löydy mistään. Googlestakaan ei löydy kuin

aika epämääräisiä osumia, ei ainakaan mitään mistä tilattua saisi.