Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Polar Vantage V ja Polar Vantage M

Recommended Posts

Jotenkin tuntuu että ei sieltä kyllä uutta huippumallia ole hetkeen tulossa kun tuota Polarin kellojen julkaisuhistoriaa katsoo. Ja olisi vielä noissa vantageissakin hieman koodattavaa jäljellä.. Täytyy kyllä myöntää että en odottanut vuosi takaperin V:tä tilaillessa että samaa kelloa saa alle vuoden päästä näin suurella alella 🤔 Luulisi että hinta olisi pysynyt aika lähellä 500e vähän pidemmän aikaa. Tosin hyvä näin tässä kohtaa kun ostohousut on melkein jalassa mutta väkisinkin mieleen juolahtaa josko kumminkin olisi uutta mallia tulossa 😁

• Replies 1,7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Unen seuranta on tässä Polarissa aika mielenkiintoinen ominaisuus, verrattuna Garminiin. Garmin aikana en seurannut unikäppyröitä ikinä, vaikka kai ne olisi sieltäkin jostain löytänyt. Polar kyllä ker

Tuli sittenkin hommattua Vantage V vaikka uhosin toisin. 😅   Ensimmäisiä huomioita 24 h käyttökokemuksella ja yksi 30 min lenkki tehtynä: (satunnaisessa järjestyksessä)   - Näyttö

Vastaan vielä kerran kommenttiisi 😣 Vantage Vee on ollut kohta vuoden ranteessani ja liikkumistunteja olen ottanut ylös noin 500. Esim. vaellukselta kertyy helposti tunteja, jos hiihdät/kävelet päiväs

Posted Images

19 minuuttia sitten, Akettu kirjoitti:

Kyllä v on edelleen kädessä 24/7 ja tyytyväinen olen. M oli rimpula ja vaihtui äkkiä. Oli myös fenix 5 ja se oli ihan liian iso ja painava. En muutenkaan kaipaa siitä mitään ominaisuuksia tähän verrattuna. Ja kyllä tässä V:ssa akku varmaan sen 7-8 päivää kestää jos ei pidä ilmoituksia ja jatkuvaa sykeseurantaa päällä. Mulla ne ovat päällä ja n. 5 päivää kestää gps aktiviyeettien kanssa. 

Oikeastaan tämä v on pitkästä aikaa sellainen laite, johon olen todella tyytyväinen. Hoitaa mulle tärkeät lajit mainiosti ja on hyvä ja kevyt kädessä. 

Samoin on ollut V800 ja sitten Fenix 5 joka oli mielestäni liian kömpelö ja lisäksi pidin Garminin käyttäjälogiikkaa liian monimutkaisena. Hieman kestävämpää akkua olisin kuitenkin toivonut Veeltä muutta eipä kaikkea voi saada. Nyt Ignite kädessä ollut pari kuukautta. Hyvä kello, mutta tämä ns. näyttö pimeänä  jota täytyy erikseen herätellä tökkii liikaa. Kaiketi tässä täytyy Veetä kokeilla.

tunti sitten, Steg kirjoitti:

Onko Polar poistanut "Heart touch" toiminnon, eli kun pystyi harjoittelun aikana koskettamaan kellolla sykeanturia niin sai kellon ajan hetkeksi näkyviin? Tätä käytin V800:ssa monesti ja mielestäni se oli hyvä ominaisuus. Sääli jos tämäkin piti poistaa. 

Tollainen oli mun vanhassa RS300X, miksi hyvät asiat pitää poistaa? 

Vai oliko joku muu ominaisuus? Kätevä se oli kuitenkin ei tarvinnut talvella nappeja painella. 

Sitä paitsi en halua "kokeilla" seuraavaa mittaria ja todeta ei sovi mulle. 

Vantage ei tuosta muutu paremmaksi. 

Pari deal breakeria siinä edelleen on. 

17 tuntia sitten, Sporttaaja kirjoitti:

Kyllä nyt näyttää siltä että pitää käydä tuo vantage v poistamassa gigantin/XXL hyllystä tuohon ale hintaan. Vielä kun saisi varmuuden että toimiiko tuo garminin HRM-Dual sykevyö tuon polarin kanssa niin tietää ostaakko suoraan hr malli. Onko kellään tämmöistä kokoonpanoa tai mahdollisuus testata asiaa ?

Jos haluat käyttää yhtä Vantage V:n parhaista ominaisuuksista eli ortostaattista testiä palautumisen mittaamisessa, tarvitset Polarin valmistaman sykevyön (H10 tai H7). Plussana lisäksi H10:n mukavuus ja pysyminen hyvin paikallaan ”ylimääräisten” nystyröiden ansiosta. Muidenkin valmistajien standardin mukaiset BLE-vyöt toimivat harjoitusten sykkeiden tallentamisessa, eli Garmin kannattanee säästää varavyöksi. 

Ja vastauksena kysymykseen: en ole testannut Garminin sykevyön ja Vantagen yhteensopivuutta. Wahoo Tickr toimii (mutta ei ole yhteensopiva ortostaattisen testin tekemiseen).

tunti sitten, Rataetana kirjoitti:

Jos haluat käyttää yhtä Vantage V:n parhaista ominaisuuksista eli ortostaattista testiä palautumisen mittaamisessa, tarvitset Polarin valmistaman sykevyön (H10 tai H7). Plussana lisäksi H10:n mukavuus ja pysyminen hyvin paikallaan ”ylimääräisten” nystyröiden ansiosta. Muidenkin valmistajien standardin mukaiset BLE-vyöt toimivat harjoitusten sykkeiden tallentamisessa, eli Garmin kannattanee säästää varavyöksi. 

Ja vastauksena kysymykseen: en ole testannut Garminin sykevyön ja Vantagen yhteensopivuutta. Wahoo Tickr toimii (mutta ei ole yhteensopiva ortostaattisen testin tekemiseen).

No nyt on jälleen palattu Polarin leiriin ja heti tuli kotoisampi olo kun Vantage v:n laittoi ranteeseen 😁.  Perhana juu tuo ortostaattinen testi ei tuolla Garminin vyöllä onnistu.. Tosiaan riskillä ostin pelkän kellon. Noh pitänee hakea vielä H10 erikseen.. 

On 30.9.2019 at 19.58, Steg kirjoitti:

Ok, mitä kelloa itse käytät, Garminia?

Nyt on käytössä Garmin 945.

On 30.9.2019 at 20.48, rjr kirjoitti:

Nämä garmin-miesten neuvot ovat vähän sellaisia kyseenalaisia.

Nojaa, mietitäämpä. Jos kysytään kummassa on parempi navigointi niin kyllähän Garminin kartat voittaa ruudulla vaeltavan madon 100-0. Tietysti jos ei kaipaa karttoja niin sitten tällä ei ole väliä.

Kummassa on parempi näyttö? Kumpaakin mittaria käyttäneenä Garminin näyttö toimii useammin paremmin. Esimerkiksi talvella pimeässä katulampun alla V:n näyttö on parempi, mutta itse en halua palata aikaan jossa katson mittaria vain katulampun alla. Tein esimerkiksi talvella vetoja ja kaikella hyvällä tahdolla koitin seurata tietoja V:stä. Aina se päätyi siihen että Garminin näyttö oli selkeämpi. 

Toki V:n näyttöä voi buustata kirkkaudella, mutta sitten se näkyy akunkestossa. Jos jonkun mielestä V:n näyttö on hyvä niin ok. Kumpaakin testanneena olen eri mieltä. 

On 30.9.2019 at 21.27, Mondo kirjoitti:

Sepolla on varmaan sisäpiiritietoa polarin tulevaisuuden suunnitelmista. Onkohan mitään uutta lippulaivamallia tulossa vantagen tilalle lähiaikoina, onko mitään huhuja ollut edes liikkeellä?

Polarilla ilmeisesti suuttuivat mulle kun kerroin täällä netistä löytyneitä Vantagen tietoja ennen julkaisua. Sen jälkeen ei ole kukaan vastannut mun sähköposteihin eikä yhtään kelloa ole saanut testattavaksi. 

Jos Polarilla halutaan tehdä rahaa niin pitäisi julkaista uusi(a) mittareita. Alennusmyynnit ja vanhoihin mittareihin tehtävät päivitykset ei johda mihinkään hyvään. 

On 30.9.2019 at 21.53, Sporttaaja kirjoitti:

Kyllä  ainakin Vantage v:ssä on "back to start".. Tuli tuo Vantage v tilattua ennakkoon viime vuonna ja puolisen vuotta oli ranteessa kunnes kello meni myyntiin. Oli jotenkin pieni pettymys kaiken hehkutuksen jälkeen. Tilalle tuli Garminin Fenix 5X joka oli muutaman kk ranteessa mutta en vain päässyt sinuiksi Garminin kanssa.. Järkyttävän sekava ja älytön määrä kaikkea ylimääräistä ja turhaa. Varmaan pitää palailla Polar Vantage V käyttäjäksi tuon gigantin alen johdosta.. 

Tämä on selkeä Garminin heikkous kun ihmiset ostaa Fenix sarjaa ja saa vastaansa valikko helvetin. Ellei nimenomaan kaipaa niitä ominaisuuksia niin ne valikot uuvuttaa motivoituneenkin käyttäjän.

Voi mua sanoa ihan vapaasti Garminin mieheksi jos haluaa. Tällä hetkellä Garmin vain tekee parhaimmat ja monipuolisimmat sykemittarit. Toki tässäkin on menty jo yli. Polar ja Suunto tarjoaa hyviä vaihtoehtoja, mutta sillon täytyy tietää tarkasti omat tarpeet. Kun tietää mitä on ostamassa niin Vantage V ja M on ihan hyviä mittareita. Jos lähtee kaupoille pelkän hinnan perässä niin se voi kostautua.

Parasta Polarissa taitaa olla juuri tuo sykevyö. Kyllähän siinäkin ohjeessa neuvotaan varomaan hapettumista, mutta ilmeisesti kestää sitä paremmin kuin kilpailijat, erityisesti Suunnon vyö joka onkin halvin. Ehkä osittain siksi että ne nastat on isoimmat ja varmaan laadukkaampaa ainetta. Aika kauan se Suunnon vyö pelasi itselläni mutta nyt alkoi äskettäin syke seilaamaan ja kun kunnolla putsaili niin pari lenkkiä aina toimii ja sitten saa putsata taas. Kyllästyin tuohon hommaan minäkin ja hain taannoin kokeeksi H10:n joka toimii hyvin myös Suunnossa. Naurahdin kun XXL:n myyntitykki taisi sanoa ihan näillä kuuluisilla sanoilla olevansa se Garminin mies mutta käyttävänsä hänkin silti Polarin H10:iä siinä.

H10:een sorruin sitten minäkin mutta Suunnon vyöt täytyy käyttää loppuun PK-lenkeillä. Polarissa näyttää olevan parempi lähetysteho kuin Smart Sensorissa, joka vaimeni tyystin painoliivin alla. Valitettavasti kelloni ei muista kahta sykevyötä yhtä aikaa eli tässä kahden sensorin loukussa joutuun jatkuvaan paritustoimintaan.

Polarin H10 on paras sykevyö mitä mulla on ollut. Onneksi se ei hylkinyt Suuntoa.

Tuo vyö ei ole ikinä valunut alaspäin vaikka olisi kuinka löysällä. Ne silikooninystyrät siis toimii.

Käyttäisipä samaa innovatiivisuutta mittareihinsakin.

Polarin vastauksestakaan ei ollu paskan hyötyä: Hei Kimmo,
kiitos yhteydenotostasi Polar tuotetukeen. Treenien siirto-ominaisuuden avulla on mahdollista siirtää treenejä, jotka on tehty seuraavilla laitteilla: CS500, CS600X, FT7, FT40, FT60, FT80, RS300X, RS800CX, RC3 GPS, RCX3 ja RCX5. Vilkaisin muutamia treenejäsi ja ne vaikuttivat käsin lisätyiltä. Oletko siis varmasti synkannut treenit WebSyncin avulla polarpersonaltrainer.com -palveluun? RS300X:hän kuuluu tuettujen laitteiden pariin, sen sijaan käsin luotuja treenejä ei ole mahdollista siirtää Flow-palveluun.

Polarin ohjeen mukaan niitä siirtelin ja käsin yritin sen jälkeen. Ei tukea vaikka mulla on tuo RS300X.

Osallistu keskusteluun

Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Ketjua lukevat   0 members

Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä

• Tästä mainospaikka alkaen 30e+alv/kk. 

Yli 10 000 kävijää/kk

n. 350 000 sivulatausta/kk

• Sivulataukset 13.11.2020 alkaen: Web Hits

Yksittäiset kävijät 13.11.2020 alkaen: Web Hits
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy