Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Seppo

Polar Vantage V ja Polar Vantage M

Recommended Posts

Muistan kun Vantaget tuli markkinoille, niin rutina oli melkoinen kun sykkeet näytti sitä sun tätä, mutta nyt näyttäisi tilanne olevan aika hyvä. Onko nykyiset Vantagen käyttäjät tyytyväisiä kelloihinsa vai onko katse jo kohti jotain muuta mallia?

Itse olen ollut kokoajan tyytyväinen Veehen, loppukesällä kello kävi hakemassa takuuhuollossa liki puolet sisuksistaan uusiksi ja näytön lasin myös, vaikka lasi oli mielestäni kyllä täysin naarmuton. Olen käyttänyt kelloa myös töissä asennus hommissakin eikä yhtään naarmua ehtinyt 9 kk aikana tulla lasiin.

Mutta olisin varmaan ihan yhtä tyytyväinen myös Garminin 935/945 mittareihin.

1 tunti sitten, Steg kirjoitti:

Muistan kun Vantaget tuli markkinoille, niin rutina oli melkoinen kun sykkeet näytti sitä sun tätä, mutta nyt näyttäisi tilanne olevan aika hyvä. Onko nykyiset Vantagen käyttäjät tyytyväisiä kelloihinsa vai onko katse jo kohti jotain muuta mallia?

Vantage myytiin pois jo aikapäiviä sitten. Jäi historian vähiten käytetyksi mittariksi minulla.

2 tuntia sitten, Steg kirjoitti:

Vantage M:ään edelleen tyytyväinen. Käytän 24/7, ei naarmuja eikä mitään ongelmia. Sykkeet mittaan yleensä kyllä H7:lla enkä ranteesta.

45 minuuttia sitten, LauriH kirjoitti:

Vantage myytiin pois jo aikapäiviä sitten. Jäi historian vähiten käytetyksi mittariksi minulla.

Mikähän oli tämän lausunnon lisäarvo tässä topicissa?

Tyytyväinen olen M:ään ollut, enkä oletettavasti enää palaa pantaan. Eihän tuo rannesykemittaus aina toimi kunnolla. Esimerkiksi eilisessä juoksussa  jostain syystä kesken lenkkiä noin kilometrin matkalla syke tippui parikymmentä pykälää, vaikka oli muuten ihan normaalin näköistä. Kylmää vettäkö väliin, muuttuiko ranteen asento jotenkin ylämäessä, vai mitä? Mutta ongelmia oli pannassakin. Polarin rannesykemittaus on kuitenkin ilmeisesti keskimäärin melkoisen hyvä verrattuna esimerkiksi garminiin tai suuntoon. Ja aina on kuitenkin käyttäjiä, joille sykkeen mittaaminen ranteesta ei vain toimi.

Itse pidän kaikkia rannesykemittauksia täysin kelvottomina. Leposykekin laskee 15-20 pykälää kun laittaa sykevyön rintaan.... Itse en näe mitään järkeä OMALLA kohdalla käyttää rannemittausta reeneissä, kun en ole kovin hyvin yhteensopiva rannemittaukseen. Mutta osalla varmasti toimii ihan hyvin.

Juu, se on vähän ranteesta kiinni toimiiko. Ehkä vantagessa aluksi olikin pientä heittoa sykemittauksissa, mutta viime aikoina on toiminut aika hyvin. Muutamia kertoja on käynyt sillai että kovassa vauhdissa syke mittarin mukaan laskee, kun sen pitäisi nousta, tai vähintäänkin tasaisessa vedossa pysyä samana.

Hommasin H10 vyönkin jokin aika sitten lähinnä pyöräilyä ja hiihtoa varten, mutta pari kertaa testannut juostessa, enkä ole huomannut eroa rannemittaukseen verrattuna. Pyöräilyssä rannesykemittaus kyllä toimii, mutta en tykkää pitää silloin kelloa ranteessa, vaan pidän sen mieluummin tangossa niin siitä näkeekin jotain. Hiihdossahan rannemittaus on toivoton tapaus.

Kuitenkin kaikkiin pulmiin on itselläni auttanut mittarin uudelleen käynnistys. Emännän M alkoi temppuilemaan sillai, että ei mitannut matkaa. Mittari sekä flow näytti 0km, mutta gps käppyrän osasi silti piirtää oikein. Mittari huoltoon, jossa eivät löytäneet mitään vikaa. Tehdasasetusten palautus ja uudelleen käyttöönotto korjasi ne pulmat, ja mittari on toiminut taas moitteetta.

Vantage M on itselleni ihan riittävän hyvä kapistus. Siinä on kaikki ominaisuudet joita tarvitsen. No jos jotain saisi toivoa, niin barometrinen korkeusmittaus. V:ssä se on, mutta siitä ominaisuudesta en viitsi muutamaa ylimääräistä satasta maksaa.

13 tuntia sitten, rjr kirjoitti:

Mikähän oli tämän lausunnon lisäarvo tässä topicissa?

Käyttäjäkokemus?

Mäkään en ole ollut tyytyväinen, ja vaihtaisin mittarin, jos olisi ylimääräistä rahaa. Sykemittaus toimii ihan ok sykevyöllä, mutta rannemittaus ei toimi mulla alkuunkaan. Palautumisen seurantaan en ole saanut oikein mitään tolkkua, mutta siihen vaikuttaa myös se että kroppa on ollut aika sekaisin viime aikoina, ja en ole päässyt jyvälle. Lisäksi pieniä bugeja siellä täällä, joita ei ole korjattu. Seuraava päivitys joskus..

Varmaan on hyviä ja huonoja käyttökokemuksia Vantageista, mutta ehkä tämän lyhyen kyselyn perusteella enemmän ollaan positiivisia Vantagen suuntaan.Itse pidän myös ekosysteemiä tärkeänä kellon valinnassa, eli Polarflow on mielestäni selkein sovellus jos vertaa muihin. Käytän aina sykevyötä urheillessa, sillä kuten on todettu, niin rannesykemittaus ei toimi kaikilla yhtä hyvin. Toiseksi toivoisin kellolta pitkää akunkestoa, eli vähintään 5-7 päivää 2-3 tunnin treeneillä per viikko ja jatkuva sykeseuranta. Mitä jos olisi paalua, niin mihin Vantagen käyttäjät vaihtaisitte?

12 minuuttia sitten, Steg kirjoitti:

Mitä jos olisi paalua, niin mihin Vantagen käyttäjät vaihtaisitte?

Joku Garminin malli.

Jep, samaa mieltä Polar flowsta, se on hyvä. Duunini puolesta käytän Movescountia, Garmin Connectia, ja PolarFlowta, ja täytyy sanoa että Polar Flow hakkaa noi muut 100-0.

3 minuuttia sitten, Pasi_P kirjoitti:

Duunini puolesta käytän Movescountia, Garmin Connectia, ja PolarFlowta, ja täytyy sanoa että Polar Flow hakkaa noi muut 100-0.

Löytyisikö näkemystä vertailuun Flown ja maksua vastaan tarjolla olevien vastaavien väliltä? Mitä näitä olikaan TrainingPeaks ja niin edelleen.

Olin puoli vuotta Fenixin käyttäjä, mutta kypsyin täysin connectiin! Kokeilin kyllä training peaksiä ja jotain Endomondoa, mutta silti sanoisin että Polarflow on ihan ylivoimainen näihin nähden. Sen takia yhdyn tähän 100-0 lauseeseen.

3 tuntia sitten, Pasi_P kirjoitti:

Käyttäjäkokemus?

Mäkään en ole ollut tyytyväinen, ja vaihtaisin mittarin, jos olisi ylimääräistä rahaa. Sykemittaus toimii ihan ok sykevyöllä, mutta rannemittaus ei toimi mulla alkuunkaan. Palautumisen seurantaan en ole saanut oikein mitään tolkkua, mutta siihen vaikuttaa myös se että kroppa on ollut aika sekaisin viime aikoina, ja en ole päässyt jyvälle. Lisäksi pieniä bugeja siellä täällä, joita ei ole korjattu. Seuraava päivitys joskus..

"Vaihdoin pikaisesti toiseen, joten minulla ei oikeastaan ole mitään kokemusta mittarista"? Onhan sekin käyttäjäkokemus.

Uskotko, että rannemittaus toimisi sinulla jollain muulla mittarilla? Garmineissa on ainakin toistaiseksi ollut huonompi ranteesta mittaamisen tekniikka, joten ehkä sekään ei sitten toimi. Tosin uudemmissa on varmaankin jotain parannusta? Voi silti olla, että pitää vain uskoa, että joillakin se rannemittaus ei toimi, mittarista riippumatta.

Palautumisen seuranta on varmaan ainakin harjoitusten osalta paljon kiinni sykkeistä ja jos tuo rannemittaus ei pelaa, niin varmaan se vaikuttaa myös tuohon seurantaan. Minulla palautuminen näyttää loogiselta.

Minkälaisia bugeja olet havainnut?