Jump to content
Juoksufoorumi.fi

r
Seppo

Polar Vantage V ja Polar Vantage M

Recommended Posts

tunti sitten, teepin kirjoitti:

Gigantissa on 50pv palautusoikeus, vaikka olisi ollut jo käytössä.

Itse ostin tovi sitten M:n hintaan 219€. Viikon päästä siitä V:n sai 350€ hintaan. Kävin sitten palauttamassa M:n ja hakemassa V:n.

Tuo olikin hieno suoritus. Kyllä, jos ostaisin kellon, niin joko Gigantista tai Verkkokauppa.comista. Niillä on paras palautus-oikeus.

Jokuhan tuon palauttelunkin maksaa. Olen myös kuullut, että esimerkiksi Gigantti myy palautettuja televisioita uusina ("vain kalibroituina"), vaikka asetuksista selviää, että konetta on käytetty jo yli 100 h. Näin voi sitten käydä myös kellon kanssa?

Jos joku miettii Vantagen hankintaa niin mun mielestä seuraavan version pitäisi tulla 6kk sisällä. Jos olisin tj niin puskisin kauppoihin jo jouluksi, mutta tässä tapauksessa tuskin ehtii jouluksi. En kuitenkaan ostaisi enää kyseistä mittaria ellen saisi sitä todella hyvään hintaan. 

• Thanks 1

7 tuntia sitten, Seppo kirjoitti:

Jos joku miettii Vantagen hankintaa niin mun mielestä seuraavan version pitäisi tulla 6kk sisällä. Jos olisin tj niin puskisin kauppoihin jo jouluksi, mutta tässä tapauksessa tuskin ehtii jouluksi. En kuitenkaan ostaisi enää kyseistä mittaria ellen saisi sitä todella hyvään hintaan. 

Mihin perustuu tämä arvio , että 6 kk:n sisällä? Joku sisäpiiritieto? Olen miettinyt Vantagen hankintaa, mutta odottelen vielä joko hyvää tarjousta tai sitten jotain muuta uutta. 

7 minuuttia sitten, Steg kirjoitti:

Mihin perustuu tämä arvio , että 6 kk:n sisällä? Joku sisäpiiritieto? Olen miettinyt Vantagen hankintaa, mutta odottelen vielä joko hyvää tarjousta tai sitten jotain muuta uutta. 

Sitä ostosta tässä itsekin ajatellut ja varmaan moni muukin. 

Ei varmaan mihinkään. Polarin sykli tuotteissa on paljon hitaampi kuin kilpailijoilla ja päivittävät enemmän uusia ominaisuuksia kelloihin. Nytkin tulossa lokakuussa iso päivitys, jossa Vantage V saa monta uutta ominaisuutta. Garminin tuotteita en välttämättä ostaisi vuoden parin vanhaa, mutta Polarilta ihan hyvillä mielin.

13 minuuttia sitten, Lerppu kirjoitti:

Ei varmaan mihinkään. Polarin sykli tuotteissa on paljon hitaampi kuin kilpailijoilla ja päivittävät enemmän uusia ominaisuuksia kelloihin. Nytkin tulossa lokakuussa iso päivitys, jossa Vantage V saa monta uutta ominaisuutta. Garminin tuotteita en välttämättä ostaisi vuoden parin vanhaa, mutta Polarilta ihan hyvillä mielin.

Kyllä, näin se menee. Marraskuussa tosin tulee taas Black Friday tapahtumat jolloin kelloja saa todella isoilla alennuksilla.

Tottakai palautukset maksaa joku, mutta edellä mainitun käyttäjän tapaiset väärinkäyttäjät ovat vähemmistössä, joten kustannukset ovat minimaaliset. Verkkokauppa.comissa on sellainen osasto yläkerrassa, missä niitä palautettuja tuotteita on myynnissä ja niissä lukee missä kunnossa se tuote on. 

Mä en oikein ymmärrä mitä merkitystä sillä on, tuleeko uusi malli vai eikö, jos päivitys parantaa kuitenkin sitä edellistäkin mallia. Jos nyt saa V jopa 350 euroon niin todennäköisesti seuraaja maksaa sen 600€. Niinhän se autoissakin menee. Moni haluaa jopa edellisen mallin, koska sen saa halvemmalla ja lastentaudit on poissa. 

@Juha Tuomola mulla on vielä M400, enkä ole edes käyttänyt sitä vielä niin kauan. Keväällä 2017 hankin eli vasta ns. sisäänajettu. Akku vähän ehkä alkanut kyllä huonontua. Kyllä sillä pitkiksen vielä juoksee, mutta hötöä on sen jälkeen varmaan max 1/5 jäljellä. 

Tällaiset videot ovat Polarilla kullan arvoisia. Siis hänelläkin on 15 miljoonaa tilaajaa ja hän ei nillitä yksityiskohdista niinkuin DC Rainmaker. Jokainen mittari tyyliin on peruskäyttäjälle riittävän hyvä. Olennaista on se, mikä nostetaan esille. Tässä Vantage nostettiin esille hyvällä tavalla kun puhutaan ei-urheilijoista. Se potentiaalinen asiakaskunta on valtava. 

Markkinoijana osaan itsekin luoda liikevaihtoa ja nämä ovat sellaisia juttuja, joihin panostaisin. Hakisin potentiaalia sieltä, missä sitä on.

Mulla on M400 ja jokainen sitä modernimpi ja kehittyneempi mittari on varmaan sitä parempi. Eli kun tärkeintä on se, että se mittari toimii, eikä ole hajalla kuten mun aiemmat mittarit ovat olleet, niin ominaisuudet ovat toissijaisia. Ja sitten jos puhutaan jengistä, jotka lenkkeilevät vähemmän tai eivät ollenkaan, niin heidän vaatimustasonsa on vielä erilaisempi. He eivät edes tiedä tarvitsevansa ko. tuotetta ja silloin markkinoijan pitää kertoa: tämä on juuri sinulle, koska... 

Oon seurannut tuota kanavaa pitkään muun teknologian vuoksi, joten en törmännyt videoon vahingossa ja sen vuoksi uskoisin, että hän on aika suuri mielipidevaikuttaja. 

On 4.8.2019 at 14.28, Kristiina kirjoitti:

Ei oo kovin kestävä tää M:n näyttölasi. Osui vähän vesihanaan ja pieni halkeama siihen tuli reunaan. Ei vissiin tartte mennä uimaan ennen kuin lasi on vaihdettu? Onko havaintoa mitä tuo lasin vaihto maksaa? Tai jotain muoviahan tuo on... 

Juuri näin, lasi halkeaa jopa ilman kolhua. Takuu ei kata lasia, mutta takuu on vain valmistajan antama lisä. Tuotteen tulee kestää se normaali  käyttö, johon se on tarkoitettu. Lasia ei voi vaihtaa, mutta huolto antaa tilalle uuden v@ntagen, 150€ + postilut mennen tullen.

No mulla on ollut reilu puoli vuotta M käytössä juoksussa niin maantiellä, poluilla kuin suunnistuksessa, sekä pyöräillessä tiellä kuin maastossakin. Lisäksi salilla ollut käytössä, eikä ole naarmun naarmua lasissa. Joten omiin kokemuksiin verraten, sanoisin että ei tuo nyt kovin herkkä ole naarmuuntumaan, saatikka rikki helähtämään.