Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Seppo

Polar Vantage V ja Polar Vantage M

Recommended Posts

Polar Vantage M, todella huonosti tunnistaa uintityylin altaassa siis jos vertaan V800. V800 tunnisti prikulleen esim. perhosen ja matka siinä aina oikein. Nyt tämä Vantage M jättää noin puolet matkasta perhosen kohdalla ja laskee sen vapariksi tyylistään. Tätä ei V800 kanssa sattunut koskaan. Sen olen myös huomannut että joskus matkamittaus jää puolet lyhyemmäksi todellisesta uiduista metreistä. Myös volttikäännöksissä joskus jää 25m huomioimatta matkassa, se siis laskee 50m -> 25m? Paljon on petrattavaa ainakin Vantage M.ssä uinnin suhteen. Olen uinut aika paljon ja käynyt aika monella uintitekniikka ja yksityistunnilla opettelemassa aikoinaan uintia, ei siis pitäisi olla siitä kiinni ettei osaa uida. Kertoja tulee noin 4 viikkoon ja matkaa noin 2km -> 3 km per kerta. Mites muilla uimareilla Vantage M ja V kanssa? Osaako laskea metrit ja tunnistaako tyylit? Sykkeet myös välillä todella korkealla kellon mukaan , silti tunne uidessa ei tue tätä että syke olisi korkealla?

1 tunti sitten, nana73 kirjoitti:

. Mites muilla uimareilla Vantage M ja V kanssa? Osaako laskea metrit ja tunnistaako tyylit? Sykkeet myös välillä todella korkealla kellon mukaan , silti tunne uidessa ei tue tätä että syke olisi korkealla?

V toiminut itsellä altaassa täsmällisesti. joskus harvoin on saattanut jäädä matka 25m vajaaksi, mutta muuten kyllä toimii.

Uin itse 25m allasta ja aina vaparia, kosketan kädellä altaan päätyä ja potkaisen siitä liukuun, en tee siis kieppiä. Mitään uintitekniikkaa en ole opiskellut joten luomuna mennään ja siitä tuntuu kello pitävän 🙂 Sykkeetkin tulee mielestäni varsin oikealla tasolla.

Näissä Polarin kelloissa, ainakin V:ssä ja m430 tuntuu sykkeen mittaus ranteesta toimivan paremmin kuin garminin kelloilla, joita olen kokeillut. Garminin kellot tuntuvat reagoivan viiveellä m430:kin nähden sykkeen muutoksiin, vaikka tuo m430 on jo vanhaa rautaa.

Käväisin myös testilenkillä polar m430:n ja vivoactive 3 music kellojen kanssa ja Polar voitti gps:n tarkkuudessakin Garminin.

Lähinnä tuli sellainen olo, että 120e Polarkin pieksee kalleimmat Garminit näiden pääasiallisissa tehtävissä, eli sykkeenmittauksessa ja gps-seurannassa.

10 tuntia sitten, nana73 kirjoitti:

Mites muilla uimareilla Vantage M ja V kanssa? Osaako laskea metrit ja tunnistaako tyylit? Sykkeet myös välillä todella korkealla kellon mukaan , silti tunne uidessa ei tue tätä että syke olisi korkealla?

Uintitekniikka ei ole priimaa, ja varmasti siitä johtue sekä V800 että Vantage V näyttää mittaavaan tyylit ja matkat tarkasti kunhan vaihdan kellon uintia varten oikeaan käteen. Vasemmassa kädessä pitämällä data on aina ollut mitä sattuu. Tätä varten pitää tietysti muistaa ennen uintitreeniä kertoa kellolle että nyt sitä pidetään oikeassa kädessä, Vantagesta puuttuu edelleen tämä asetus itse kellon valikoista joten se pitää synkronoida joka kerta etukäteen kännykän kautta 😕

Ei välttämättä auta sinulle, mutta jollekin muulle voi olla apua

17 tuntia sitten, Adrenaline kirjoitti:

Uintitekniikka ei ole priimaa, ja varmasti siitä johtue sekä V800 että Vantage V näyttää mittaavaan tyylit ja matkat tarkasti kunhan vaihdan kellon uintia varten oikeaan käteen. Vasemmassa kädessä pitämällä data on aina ollut mitä sattuu. Tätä varten pitää tietysti muistaa ennen uintitreeniä kertoa kellolle että nyt sitä pidetään oikeassa kädessä, Vantagesta puuttuu edelleen tämä asetus itse kellon valikoista joten se pitää synkronoida joka kerta etukäteen kännykän kautta 😕

Ei välttämättä auta sinulle, mutta jollekin muulle voi olla apua

Hei, kiitos vinkistä. Pitää kokeilla tuota kelloa toiseen ranteeseen. Onkohan vantage V parempi uinnissa?

On 4.6.2019 at 09.47, nana73 kirjoitti:

Sykkeet myös välillä todella korkealla kellon mukaan , silti tunne uidessa ei tue tätä että syke olisi korkealla?

Mulla ei tokikaan ole Vantagea, mutta parillakin eri Polarin kellolla olen huomannut, että rannekkeen saa laittaa uintia varten huomattavan kireälle, jotta syke tulee oikein. Usein myös nostan kelloa vähän ylemmäksi ranteessa. 

• Like 1

2 tuntia sitten, Maantiehiipijä kirjoitti:

Mulla ei tokikaan ole Vantagea, mutta parillakin eri Polarin kellolla olen huomannut, että rannekkeen saa laittaa uintia varten huomattavan kireälle, jotta syke tulee oikein. Usein myös nostan kelloa vähän ylemmäksi ranteessa.  

Siitä olen pitänyt huolen että on kireällä mutta, ei liian kireällä.

Terve,

Reilun vuoden ajan olen yrittänyt opetella Garminin saloihin mutta lopulta on tunnustettava että ei onnistu ja paluu Polariin on edessä. Vantage V on se jota tässä nyt suunnittelen mutta muutamia käyttökokemuksia olen kuullu ja lukenut että askeleita tuntuu kertyvän melkein kuin tyhjästä. Tämä nyt ei niin kauhean suuren suuri "vika" ole mutta itseä häiritsisi kuitenkin kun teen paljon istumatyötä ja askeleiden tarkkailu on ollut tärkeää. Avopuolisolla on Vantage V ja perusaktiivinen päivä tuottaa reilusti yli 20000 askelta. Onko tähän jotain asetusta jolla pystyisi kalibroimaan askeleen pituutta?

14 tuntia sitten, Vili_ kirjoitti:

Terve,

Reilun vuoden ajan olen yrittänyt opetella Garminin saloihin mutta lopulta on tunnustettava että ei onnistu ja paluu Polariin on edessä. Vantage V on se jota tässä nyt suunnittelen mutta muutamia käyttökokemuksia olen kuullu ja lukenut että askeleita tuntuu kertyvän melkein kuin tyhjästä. Tämä nyt ei niin kauhean suuren suuri "vika" ole mutta itseä häiritsisi kuitenkin kun teen paljon istumatyötä ja askeleiden tarkkailu on ollut tärkeää. Avopuolisolla on Vantage V ja perusaktiivinen päivä tuottaa reilusti yli 20000 askelta. Onko tähän jotain asetusta jolla pystyisi kalibroimaan askeleen pituutta?

Katselin noita omia aktiivisuustietoja ja päivittäisiä askelmääriä ja liikuttuja kilometrejä sanoisin että pitävät hyvin paikkansa.

On 5.6.2019 at 12.56, nana73 kirjoitti:

Hei, kiitos vinkistä. Pitää kokeilla tuota kelloa toiseen ranteeseen. Onkohan vantage V parempi uinnissa?

Polar M nyt pidetty oikeassa ranteessa pari viimeistä uintikertaa. Tulos ei vakuuttanut kello jätti laskematta 2600m kokonaismatkasta 200m kokonaan pois ja tänään jäi 1950m 250m laskematta? Tänään ei tunnistanut perhosuintia ollenkaan kun yleensä se tunnistaa puolet matkasta, tarkoitan että esim. 200m uitu perhosta niin kello tunnistaa 100m siitä perhoseksi ja lopun 100m se merkkaa rintauinniksi tai vapaaksi? Ei vakuuta tämä M. Olen synkronoinut kellon oikeaan käteen ja kireys sopiva, ei liian kireä! Ei siis auttanut mulla tuo oikeaan ranteeseen synkkaus. Haikein mielin muistelen vanhaa Polar v800 kelloa jokaei koskaan erehtynyt uintityylistä tai matkasta! Uintikertoja tulee viikkoon noin 3-4 kertaa viikkoon ja vauhdit on ollut nousujohteista viimeiset 5 vuotta, eli tuskin tuo tekniikka niin huonoa on? Tässä nyt mietin pitääkö tuo lähettää huoltoon koska tuo ei todellakaan vakuuta uintikellona. 

16 tuntia sitten, nana73 kirjoitti:

Tässä nyt mietin pitääkö tuo lähettää huoltoon koska tuo ei todellakaan vakuuta uintikellona. 

Yleensä huolto ei auta kun vika on enemmän mittarin algoritmissa tai sen rajoituksissa jolla uintityylin tunnistus tapahtuu. Toki, on se periaatteessa mahdollista, että mittarissa on esim. joku asentosensori epäkunnossa.

Olisi nyt Vantage M Powerissa ja Gigantissa tarjouksessa 179e. Nyt vähän kutkuttaa tämän ostaminen.

Paljon on mielestäni tämä paskaa arvostelua mutta onko parantunut ongelmat päivysten myötä?

Esim. seuraavia lueskellut:

- Liian himmeä näyttö

- Haamu askeleita

- Aktiivisuuden mittaus liian ankara (korjattu jo?)

- Sykkeen mittaus epätarkkaa, varsinkin kun vertaa erilliseen sykevyöhön

- GPS oikaisee aina välillä

- Unen mittaus todella epämääräistä

- Näytön eri valikoiden rullaaminen jähmeää ja käyttö ei ole sulavaa.

Onko ylläolevia jo korjattu tai mitä olette mieltä moisista väittämistä mitä lueskellut enemmänkin tässä kun tämän illan näitä arvosteluja lueskellut ja katsonut erilaisia revikoita.

Jotenkin tullut sellainen mielikuva, että tämä on suunniteltu aktiivisille urheilijoille / kilpaurheilijoille ja meidät ns. normaalit kuluttajat jätetty paitsioon.