Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Polar Vantage V ja Polar Vantage M

Recommended Posts

• Replies 1,7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Unen seuranta on tässä Polarissa aika mielenkiintoinen ominaisuus, verrattuna Garminiin. Garmin aikana en seurannut unikäppyröitä ikinä, vaikka kai ne olisi sieltäkin jostain löytänyt. Polar kyllä ker

Tuli sittenkin hommattua Vantage V vaikka uhosin toisin. 😅   Ensimmäisiä huomioita 24 h käyttökokemuksella ja yksi 30 min lenkki tehtynä: (satunnaisessa järjestyksessä)   - Näyttö

Vastaan vielä kerran kommenttiisi 😣 Vantage Vee on ollut kohta vuoden ranteessani ja liikkumistunteja olen ottanut ylös noin 500. Esim. vaellukselta kertyy helposti tunteja, jos hiihdät/kävelet päiväs

Posted Images

Onko nyt tilanne se, että pääosin Vantagen hankkijat ovat tyytyväisiä ostokseen? Ainakin palaute tällä sivulla on parantunut ja jopa minä joka jo kutsuin sen sudeksi alkaa lämpiämään kohtikellon hankintaa. Nyt en vielä tiedä että pitäisikö aloittaa ensin M-malilla ja jos se tuntuu karvalakilta, niin sitten vaihto V malliin. Se on kyllä hienoa palvelua kun nykyisin on tyytyväisyystakuu tuotteilla. 

23 minuuttia sitten, Steg kirjoitti:

Onko nyt tilanne se, että pääosin Vantagen hankkijat ovat tyytyväisiä ostokseen? Ainakin palaute tällä sivulla on parantunut ja jopa minä joka jo kutsuin sen sudeksi alkaa lämpiämään kohtikellon hankintaa. Nyt en vielä tiedä että pitäisikö aloittaa ensin M-malilla ja jos se tuntuu karvalakilta, niin sitten vaihto V malliin. Se on kyllä hienoa palvelua kun nykyisin on tyytyväisyystakuu tuotteilla. 

No en kyllä vielä ole.

- Tänään n 6 kilsan vakiolenkillä n 270 metriä heittoa. (odotin gepsiä ylimääräisen minuutin paikallani)

- Kadenssi on täyttä kuraa

- taustavalo on edelleen liian himmeä

- fontti on liian ohut (ikänäköä)

- jatkuva sykkeenmittaus (arjessa) on ihan mitä sattuu

- muutama muu pieni juttu, jotka ärsyttävät.

Ortostaattinen syke, ja training load pro ovat ihan mielenkiintoisia juttuja, kunhan pääsen niistä vähän jyvälle.

Mä en myöskään ole vielä järin vakuuttunut. Aiempi vertailu tapahtuu tosin Suunto Spartaniin, jonka sykkeenmittaus ei toiminut sitten alkuunkaan. No nyt toimii syke (H10-vyöllä ainakin), mutta GPS ei sinne päinkään. Matkan tallennus on alkanut edellisillä lenkeillä toimia vasta kilsan jälkeen, vaikka vauhti ja karttajälki toimiikin (en tajua...). Vauhti tuntuu myös aaltoilevan melko nopealla tahdilla, vaikka itse menisi vakionopeudensäätimellä. 

Taustavaloon toivoisin itse Suunnon tapaan pysyvää taustavaloa. Siis että sen saisi pakotettua pysymään päällä koko treenin ajan. Mutta sanoisin olevani aika tyytyväinen, jos tuo GPS alkaisi vakiintua suht tasaiseksi. 

Vaikuttaisi, että kelloja on liikkeellä laadultaan kahta eri sarjaa. 🙄  Itse olen kyllä todella tyytyväinen oranssin Vantage Veen omistaja. 👍 

Nyt GPS-treeniä takana noin 400km. GPS löytyy nopeasti ja tarkkuus ollut täysin samalla viivalla V800:n kanssa. En odottele ylimääräistä gpsin suhteen. Kun vihreä valo syttyy, pyörämees liikkuu 😊

16 minuuttia sitten, LeenaM kirjoitti:

Taustavaloon toivoisin itse Suunnon tapaan pysyvää taustavaloa. Siis että sen saisi pakotettua pysymään päällä koko treenin ajan. Mutta sanoisin olevani aika tyytyväinen, jos tuo GPS alkaisi vakiintua suht tasaiseksi. 

Ei taustavaloakaan saa palamaan koko aikaa Vantagessa ? Suunnon kellossa taitaa olla vielä 4 vaihtoehtoakin taustavalon toimintaan.

Tai ainakin Ambit 3 Peak mikä mulla on. Mites toi Spartanin GPS noin huono on ? 9 Baro on kyllä paras malli heiltä tällä hetkellä.

Pyörämees taitaa olla Polarin lobbareita ? Tulee sen verran ylistävää tekstiä pelkästään. Eikä ole ennen foorumillakaan ollut.

Aika mielenkiintoista tämä gpssän toiminta. Omalla Vantage Vllä se on toiminut joka lenkillä alusta asti ilman ongelmia. Viivaa verratessa entiseen M400 kelloon pysyy jopa hiukan paremmin esim oikealla puolella tietä ja myös näyttää kellotaulussa nopeammin nopeuden muutokset. Matkoissa en ole vakiolenkeillä huomannut mitään kummallista eroa.

Laitan kellon yleensä treeni ruutuun ennenkuin menen edes ulos ja tämän takia se kerkeää etsiäkkin yleensä hyvin satelliitit. Myöskään mitään korkeita rakennuksia ei ole lähettyvillä jotka estäisivät yhteyden taivaalle. Veikkaisin että uudemmat kellot löytävät huonommin vaikeissa olosuhteissa tarpeeksi satelliitteja?

Olen yrittänyt ihan asiallisesti kirjoittaa omia kokemuksia kellostani. 😣 Kait tyytyväinen saa olla, jos kello toimii hyvin?

18 minuuttia sitten, kimmoke kirjoitti:

Pyörämees taitaa olla Polarin lobbareita ? Tulee sen verran ylistävää tekstiä pelkästään. Eikä ole ennen foorumillakaan ollut.

Mitään linkkiä ei itselläni Polarin suuntaan ole, ja jos olet lukenut kaikki postaukseni kellosta, huomaat sieltä kyllä ainakin yhden ihmetyksen aiheen 😊  

3 minuuttia sitten, Pyörämees kirjoitti:

Olen yrittänyt ihan asiallisesti kirjoittaa omia kokemuksia kellostani. 😣 Kait tyytyväinen saa olla, jos kello toimii hyvin?

Mitään linkkiä ei itselläni Polarin suuntaan ole, ja jos olet lukenut kaikki postaukseni kellosta, huomaat sieltä kyllä ainakin yhden ihmetyksen aiheen 😊  

Eli olet siis vain ja ainoastaan ostamasi kellon takia täällä ja vain tässä ketjussa kirjoittelet pelkästään positiivista ? Ei vakuuta.

Tämän päivän lenkillä gps-jälki pysyi lähes kokoajan tien "päällä" ja heitto oli kokoajan samansuuntainen. Luulen ettei heittoa matkassa voi olla lähellekään prosenttia, oikeastaan tuskin puoltakaan prosenttia. Olisikin ihme, jos iso tekijä alalla tekisi uudesta kärkituotteestaan huonon. Tosin ihan yhtä hyviä lienevät Baro 9 ja Fenix 5x plus (tai 935), jotka lienevät tämän pääkilpailijat.

Itse en lenkin aikana seuraa hetkellikstä nopeutta oikeastaan koskaan. Seuraan keskitahtia, jos sitäkään, joten vauhdin vähäinen suodatus ei sinällään haittaa ja luulen Polarin hoitavan asian ennemmin tai myöhemmin kuntoon.

Ok, eli onhan tässä vielä rutinaa ilmassa. Ihan kuin joillekkin tämä kello näyttäisi toimivan ja toisilla taas on suuria ongelmia. Minua huolestutta kellon taustavalo sillä äsken näin videon missä verrattiin Vantagen taustavaloa vs. V800 ja ero oli kuin yö ja päivä. Enhän mä tule näkemään siitä mitään jos se on noin himmeä. Tuleekohan tähän jotain parannusta?

2 tuntia sitten, JimmyBoy1977 kirjoitti:

Lievästi offtopic. Mutta niille, jotka vielä miettivät V800 ja Vantagen välillä, tekee vk.com asiasta vielä hieman kulmikkaampaa (tai helpompaa) tarjoamalla V800 mallia hintaan 149 euroa.

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/32879/hdgkr/Polar-V800-urheilukello-musta-musta

Onpa kova tarjous!!

Onhan näitä muitakin kelloja, mutta kun se ekosysteemi on myös niin tajuttoman tärkeä asia. Äskettäin palautin Fenix 5 plus kellon enkä sen takia että kello olisi ollut huono. Se oli todella hyvä kello(akulle kylläkin minus), mutta se saamarin Connect sovellus on ihan järkyttävä. En tykännyt siitä ollenkaan. Mutta olkoon ekosysteemi mikä tahansa, niin täytyyhän kellonkin olla hyvä että sitä viitsii ja haluu käyttää. Menee vielä monta Buranaa ennen kuin pääsen kartalle että mitä tässä pitäisi hankkia. Tai sitten en hanki mitään, lojun sohvalla ja työntelen Mozartin kuulia napaan ja kehuskelen mun vanhaa V kasisatasta.

Osallistu keskusteluun

Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Ketjua lukevat   0 members

Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä

• Tästä mainospaikka alkaen 30e+alv/kk. 

Yli 10 000 kävijää/kk

n. 350 000 sivulatausta/kk

• Sivulataukset 13.11.2020 alkaen: Web Hits

Yksittäiset kävijät 13.11.2020 alkaen: Web Hits
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy