ErAh 3 645 Lähetetty 18. marraskuuta , 2018 Report Share Lähetetty 18. marraskuuta , 2018 Unen seuranta on tässä Polarissa aika mielenkiintoinen ominaisuus, verrattuna Garminiin. Garmin aikana en seurannut unikäppyröitä ikinä, vaikka kai ne olisi sieltäkin jostain löytänyt. Polar kyllä kertoo liki minuutilleen sen, milloin olen nukahtanut ja herännyt. Alkuvaikeuksien jälkeen olen erittäin tyytyväinen Vantage V:n hankkimiseen. Kuinkakohan luotettava toi Polarin kalorilaskenta on? Väittäisi kolmen päivän keskiarvon olevan 3700 kcal, vaikka töihin sattuikin aika rankat päivät, niin tuntuu kyllä enemmänkin jo urheilijoiden kulutukselta. Alla on oma sykemittarihistoria tiivistettynä alkuun ja nykyhetkeen. Olisihan tuon Polariin palaamisen voinut tehdä jo siinä vaiheessaa, kun hankin 920XT:n. En kyllä usko että Vantageen saa virrat päälle vuonna 2047, 29 vuotta vanha on toi hieman kulmikkaampi Polari ja yhä toimii. Käytössä se oli vuodet 89-99, olisikohan noin 3000-4000 tuntia käyttöä ja samalla sykevyöllä... joukor, Vogon, jraf and 6 others 9 Lainaa Link to post Share on other sites
Steg 24 Lähetetty 18. marraskuuta , 2018 Report Share Lähetetty 18. marraskuuta , 2018 Montako kellotaulu näyttöä näissä Vantageissa on? Lainaa Link to post Share on other sites
Steg 24 Lähetetty 18. marraskuuta , 2018 Report Share Lähetetty 18. marraskuuta , 2018 Kylläpä on hienot muodot tuossa vanhassa kellossa:) ehtaa laatua! Mukava kuulla että alkaa olla tytyväisiä Vantage V käyttäjiä. Kutina on melkoinen että lähtisi kaupoille, mutta jos vielä odottaisi jouluun ja sitten uutta ranteeseen. Olen ymmärtänyt että Vantageen sopii myös vanha H7 sykevyö. Antaako H10 sykevyö jotain erilaisuutta/lisäominaisuutta verrattuna H7 sykevyöhön? Lainaa Link to post Share on other sites
Pasi_P 643 Lähetetty 18. marraskuuta , 2018 Report Share Lähetetty 18. marraskuuta , 2018 2 tuntia sitten, LauriH kirjoitti: Olen tehnyt Polarin ortostaattista testiä Vantage V:n kanssa ja ihan mieleniintoista on ollut seurata lukemia. Tiedätkö onko HRV:ssä jotain "raja-arvoja", samalla tavalla kuin esim ortostaattisessa sykereaktiossa? Vai onko se täysin yksilöllinen arvo, jota ei voi verrata kuin omiin tuloksiin? Lainaa Link to post Share on other sites
LauriH 656 Lähetetty 18. marraskuuta , 2018 Report Share Lähetetty 18. marraskuuta , 2018 2 tuntia sitten, Pasi_P kirjoitti: Tiedätkö onko HRV:ssä jotain "raja-arvoja", samalla tavalla kuin esim ortostaattisessa sykereaktiossa? Vai onko se täysin yksilöllinen arvo, jota ei voi verrata kuin omiin tuloksiin? En tunne kirjallisuutta aiheesta tarpeeksi, että osaisin sanoa miten asia on. Pitänee etsiä jotain tutkimuksia aiheesta. Lainaa Link to post Share on other sites
jukkar 40 Lähetetty 18. marraskuuta , 2018 Report Share Lähetetty 18. marraskuuta , 2018 2 tuntia sitten, ErAh kirjoitti: Unen seuranta on tässä Polarissa aika mielenkiintoinen ominaisuus, verrattuna Garminiin. Garmin aikana en seurannut unikäppyröitä ikinä, vaikka kai ne olisi sieltäkin jostain löytänyt. Polar kyllä kertoo liki minuutilleen sen, milloin olen nukahtanut ja herännyt. Alkuvaikeuksien jälkeen olen erittäin tyytyväinen Vantage V:n hankkimiseen. Kuinkakohan luotettava toi Polarin kalorilaskenta on? Väittäisi kolmen päivän keskiarvon olevan 3700 kcal, vaikka töihin sattuikin aika rankat päivät, niin tuntuu kyllä enemmänkin jo urheilijoiden kulutukselta. Alla on oma sykemittarihistoria tiivistettynä alkuun ja nykyhetkeen. Olisihan tuon Polariin palaamisen voinut tehdä jo siinä vaiheessaa, kun hankin 920XT:n. En kyllä usko että Vantageen saa virrat päälle vuonna 2047, 29 vuotta vanha on toi hieman kulmikkaampi Polari ja yhä toimii. Käytössä se oli vuodet 89-99, olisikohan noin 3000-4000 tuntia käyttöä ja samalla sykevyöllä... Garminmiehen reagoitava! FR 235 ilmoittaa minuutin tarkkuudella nukutun jakson, erottelee syvän ja kevyen unen osuudet ja ilmoittaa nocturnal sykkeen. Luettavissa mobiiliConnectissa heti etusivulla. ErAh 1 Lainaa Link to post Share on other sites
Pasi_P 643 Lähetetty 18. marraskuuta , 2018 Report Share Lähetetty 18. marraskuuta , 2018 20 minuuttia sitten, LauriH kirjoitti: En tunne kirjallisuutta aiheesta tarpeeksi, että osaisin sanoa miten asia on. Pitänee etsiä jotain tutkimuksia aiheesta. Tuolla ihan hyvää juttua sykevälivaihtelusta, mutta en huomannut tulkinnoissa mitään raja-arvoihin liittyvää. https://www.haataja.eu/sykevalivaihtelu-hrv/ Lainaa Link to post Share on other sites
HBB 6 Lähetetty 18. marraskuuta , 2018 Report Share Lähetetty 18. marraskuuta , 2018 Piti ihan liittyä tähän foorumiin että saisi itsekin laittaa palautetta Polar Vantage V sykemittarista +H10 sykevyöstä Itsellä vanhempi RS800CX+erillinen GPS oliko G3. Johon olen ollut tyytyväinen. Nyt olen muutaman päivän vertaillut mittareita keskenään matkan, sykkeen, ja korkeuden suhteen. Ja nimenomaan Vantage V:tä rannemittauksella. Eka treenissä "penkille nousussa" ranne liian löysällä että siitä ei juuri mitään kerrottavaa. Toinen 8 minuutin nousu oli jo sitten melko identtinen mutta lopussa otettuun 2 minuutin kovaan spurttiin mihin rannemittari ei heti reagoi vaan hyppää tietyn ajan kuluttua kohdilleen. Tämän vuoksi ostettu sykevyö mukaan mitä Polarikin suosittelee jos tekee vaikka intervalleja Keskisykkeet ja maksimisykkeet melko kohdillaan Tänään sitten kovavauhtinen 12 km kävely josta kuva. Alla PolarPro treineristä otettu kuva. Sykekäyrä melko identtinen ja myös korkeus ym. Tosin lopussa n 2km ennen loppui vanhasta GPS:stä paristo. Laitan aina itse Exceliin kaikki tiedot joista sitten saan aina suodatettua kaiken tarpeellise n Sitten laitan Excelistä kuvan. Matka heitti vaan 20m kaikki muu data identtinen. No Kalorit. Ei tosin ole sama oma paino kelloissa Laitan vielä sykealueet mille sykealueille olen Excelissä itse suodattanut .csv tiedostosta sykkeet. Nekin ovat melko identtiset vanhalla mittarilla ja Vantagella Tänään illalla kävin vielä sitten AUTOLLA ajamassa Kuopion Puijon torniin mitatakseni korkeuseron. Molemmissa kelloissa on Barometri joka on riittävä sellaiseen. GPS paikannin ei siihen pysty riittävällä tarkkuudella. Matkassa oli eroa 17,44 km vastaan 17.5 km ja noususumman Vantage V ilmoitti 210 kun vanha mittari 215 eli hyvät lukemat. Korkein kohta Vantage 228m ja vanha polar 226,8 eli ei juuri eroa. Sykevyötä H10 vaan testasin ja totesin että toimii ja sen vielä huomasin että toimii myös entisellä sykevyöllä. Sensoreissa nepparit samassa kohdassa. Vogon, Pyörämees, Zola Buddin vasen kenkä and 2 others 5 Lainaa Link to post Share on other sites
HBB 6 Lähetetty 18. marraskuuta , 2018 Report Share Lähetetty 18. marraskuuta , 2018 Laita korjatun suodatetun sykkeen. Oli tuossa vahingossa samat molemmissa. Pieni ero on Lainaa Link to post Share on other sites
HBB 6 Lähetetty 18. marraskuuta , 2018 Report Share Lähetetty 18. marraskuuta , 2018 Vielä lisäisin että kahdella erilaisella mittarilla ei ainakaan matkaa kannata niin tarkkaan mitata kun molemmat yleensä enempi tai vähempi valehtelee. Omilla lenkeillä on sama esim 12km matka 20-60m sisällä. Eli nyt jos vanha mittari näyttää -40m ja uusi mittari +40 väärin niin 80m ero ei käsittääkseni kerro totuutta kummastakaan. Itse olen aina samasta reissusta laskenut jonkun 4-5 matkan keskiarvon ja laittanut sen saman aina exceliin. Näytti sitten GPS mitä tahansa. Ei se heitto tällä Vantagellakaan saa luokaton olla Itsestäni Vantage vaikuttaa hyvältä kun ei revittele rannemittauksella intervalleja ja siihen on sitten sykevyö Pyörämees 1 Lainaa Link to post Share on other sites
Odster 148 Lähetetty 19. marraskuuta , 2018 Report Share Lähetetty 19. marraskuuta , 2018 16 tuntia sitten, Steg kirjoitti: Montako kellotaulu näyttöä näissä Vantageissa on? M:ssä on analoginen ja digitaalinen. Niissä on sitten jotain muuttuvia lisäkenttiä kellonajan lisäksi, aktiivisuudet sun muut. Analoginen on aika tylsä mun mielestä. En ole löytänyt ainakaan vielä mitään räätälöintiominaisuuksia ulkoasuun. Se on joko viisarit tai sitten digitaalit, aina samassa kohtaa ja samannäköisenä. Lainaa Link to post Share on other sites
etenijä 10 Lähetetty 19. marraskuuta , 2018 Report Share Lähetetty 19. marraskuuta , 2018 Onko joku jo laittanut Vantagen gps:n todelliseen testiin eli suunnistanut sen kanssa ja analysoinut reitin quickroutella tjsp? V800 on ollut erittäin hyvä gps:n osalta ja hieman Vantageen siirtyminen sen puolesta hirvittää. Lainaa Link to post Share on other sites
JimmyBoy1977 1 Lähetetty 19. marraskuuta , 2018 Report Share Lähetetty 19. marraskuuta , 2018 Täytyy laittaa positiivinen kokemus jakoon. Tilailin ebaystä maanantai aamuna viikko sitten panssarilasin Vantage Veehen. Posti kiikutti tuotteen käteen tänä aamuna (eli tasan 7 päivässä). Lasi sopii täydellisesti kyseiseen sykemittariin ja kosketuksetkin menee sen läpi, joten tuolla hintaa ehdottomasti suositeltava hankinta! https://www.ebay.com/itm/3x-Panzerfolie-Polar-Vantage-V-Schutzpanzer-Glasfolie-Displayschutzfolie/302902509523 Lainaa Link to post Share on other sites
perttu 3 094 Lähetetty 19. marraskuuta , 2018 Report Share Lähetetty 19. marraskuuta , 2018 Itse en lämpene panssarilasibisnekselle. Kyllä tehtaalla pitää uuteen laitteeseen laittaa sellaiset lasit ettei kuluttajan ensimmäisenä tarvitse alkaa lasiasentajaksi. Uusimmat lasit näissä aika kestäviä ovatkin. Halvempien mallien pleksit vain ovat suht helposti naarmuuntuvia. Felttimies 1 Lainaa Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Osallistu keskusteluun
Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.