Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Polar Vantage V ja Polar Vantage M

Recommended Posts

Unen seuranta on tässä Polarissa aika mielenkiintoinen ominaisuus, verrattuna Garminiin. Garmin aikana en seurannut unikäppyröitä ikinä, vaikka kai ne olisi sieltäkin jostain löytänyt. Polar kyllä kertoo liki minuutilleen sen, milloin olen nukahtanut ja herännyt. Alkuvaikeuksien jälkeen olen erittäin tyytyväinen Vantage V:n hankkimiseen.

Kuinkakohan luotettava toi Polarin kalorilaskenta on? Väittäisi kolmen päivän keskiarvon olevan 3700 kcal, vaikka töihin sattuikin aika rankat päivät, niin tuntuu kyllä enemmänkin jo urheilijoiden kulutukselta.

Alla on oma sykemittarihistoria tiivistettynä alkuun ja nykyhetkeen. Olisihan tuon Polariin palaamisen voinut tehdä jo siinä vaiheessaa, kun hankin 920XT:n. En kyllä usko että Vantageen saa virrat päälle vuonna 2047, 29 vuotta vanha on toi hieman kulmikkaampi Polari ja yhä toimii. Käytössä se oli vuodet 89-99, olisikohan noin 3000-4000 tuntia käyttöä ja samalla sykevyöllä...

Ei automaattista vaihtoehtoista tekstiä saatavilla.

• Replies 1,7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Unen seuranta on tässä Polarissa aika mielenkiintoinen ominaisuus, verrattuna Garminiin. Garmin aikana en seurannut unikäppyröitä ikinä, vaikka kai ne olisi sieltäkin jostain löytänyt. Polar kyllä ker

Tuli sittenkin hommattua Vantage V vaikka uhosin toisin. 😅   Ensimmäisiä huomioita 24 h käyttökokemuksella ja yksi 30 min lenkki tehtynä: (satunnaisessa järjestyksessä)   - Näyttö

Vastaan vielä kerran kommenttiisi 😣 Vantage Vee on ollut kohta vuoden ranteessani ja liikkumistunteja olen ottanut ylös noin 500. Esim. vaellukselta kertyy helposti tunteja, jos hiihdät/kävelet päiväs

Posted Images

Kylläpä on hienot muodot tuossa vanhassa kellossa:) ehtaa laatua! Mukava kuulla että alkaa olla tytyväisiä Vantage V käyttäjiä. Kutina on melkoinen että lähtisi kaupoille, mutta jos vielä odottaisi jouluun ja sitten uutta ranteeseen.

Olen ymmärtänyt että Vantageen sopii myös vanha H7 sykevyö. Antaako H10 sykevyö jotain erilaisuutta/lisäominaisuutta verrattuna H7 sykevyöhön?

2 tuntia sitten, LauriH kirjoitti:

Olen tehnyt Polarin ortostaattista testiä Vantage V:n kanssa ja ihan mieleniintoista on ollut seurata lukemia. 

Tiedätkö onko HRV:ssä jotain "raja-arvoja", samalla tavalla kuin esim ortostaattisessa sykereaktiossa? Vai onko se täysin yksilöllinen arvo, jota ei voi verrata kuin omiin tuloksiin? 

2 tuntia sitten, Pasi_P kirjoitti:

Tiedätkö onko HRV:ssä jotain "raja-arvoja", samalla tavalla kuin esim ortostaattisessa sykereaktiossa? Vai onko se täysin yksilöllinen arvo, jota ei voi verrata kuin omiin tuloksiin? 

En tunne kirjallisuutta aiheesta tarpeeksi, että osaisin sanoa miten asia on. Pitänee etsiä jotain tutkimuksia aiheesta.

2 tuntia sitten, ErAh kirjoitti:

Unen seuranta on tässä Polarissa aika mielenkiintoinen ominaisuus, verrattuna Garminiin. Garmin aikana en seurannut unikäppyröitä ikinä, vaikka kai ne olisi sieltäkin jostain löytänyt. Polar kyllä kertoo liki minuutilleen sen, milloin olen nukahtanut ja herännyt. Alkuvaikeuksien jälkeen olen erittäin tyytyväinen Vantage V:n hankkimiseen.

Kuinkakohan luotettava toi Polarin kalorilaskenta on? Väittäisi kolmen päivän keskiarvon olevan 3700 kcal, vaikka töihin sattuikin aika rankat päivät, niin tuntuu kyllä enemmänkin jo urheilijoiden kulutukselta.

Alla on oma sykemittarihistoria tiivistettynä alkuun ja nykyhetkeen. Olisihan tuon Polariin palaamisen voinut tehdä jo siinä vaiheessaa, kun hankin 920XT:n. En kyllä usko että Vantageen saa virrat päälle vuonna 2047, 29 vuotta vanha on toi hieman kulmikkaampi Polari ja yhä toimii. Käytössä se oli vuodet 89-99, olisikohan noin 3000-4000 tuntia käyttöä ja samalla sykevyöllä...

Ei automaattista vaihtoehtoista tekstiä saatavilla.

Garminmiehen reagoitava! FR 235 ilmoittaa minuutin tarkkuudella nukutun jakson, erottelee syvän ja kevyen unen osuudet ja ilmoittaa nocturnal sykkeen. Luettavissa mobiiliConnectissa heti etusivulla.

20 minuuttia sitten, LauriH kirjoitti:

En tunne kirjallisuutta aiheesta tarpeeksi, että osaisin sanoa miten asia on. Pitänee etsiä jotain tutkimuksia aiheesta.

Tuolla ihan hyvää juttua sykevälivaihtelusta, mutta en huomannut tulkinnoissa mitään raja-arvoihin liittyvää.

https://www.haataja.eu/sykevalivaihtelu-hrv/

Piti ihan liittyä tähän foorumiin että saisi itsekin laittaa palautetta Polar Vantage V sykemittarista +H10 sykevyöstä

Itsellä vanhempi RS800CX+erillinen GPS oliko G3. Johon olen ollut tyytyväinen. Nyt olen muutaman päivän vertaillut mittareita keskenään matkan, sykkeen, ja korkeuden suhteen. Ja nimenomaan Vantage V:tä rannemittauksella. Eka treenissä "penkille nousussa" ranne liian löysällä että siitä ei juuri mitään kerrottavaa. Toinen 8 minuutin nousu oli jo sitten melko identtinen mutta lopussa otettuun 2 minuutin kovaan spurttiin mihin rannemittari ei heti reagoi vaan hyppää tietyn ajan kuluttua kohdilleen. Tämän vuoksi ostettu sykevyö mukaan mitä Polarikin suosittelee jos tekee vaikka intervalleja Keskisykkeet ja maksimisykkeet melko kohdillaan

Tänään sitten kovavauhtinen 12 km kävely josta kuva. Alla PolarPro treineristä otettu kuva. Sykekäyrä melko identtinen ja myös korkeus ym. Tosin lopussa n 2km ennen loppui vanhasta GPS:stä paristo. Laitan aina itse Exceliin kaikki tiedot joista sitten saan aina suodatettua kaiken tarpeellise

n528679641_12kmkvely.thumb.JPG.6d3dd0c2a0f5efadf328d126885d8c99.JPG

Sitten laitan Excelistä kuvan. Matka heitti vaan 20m kaikki muu data identtinen. No Kalorit. Ei tosin ole sama oma1869520656_kvely12km.thumb.JPG.7728bbe1cc87a39daf1a0d8e2d00e62e.JPG paino kelloissa

Laitan vielä sykealueet mille sykealueille olen Excelissä itse suodattanut .csv tiedostosta sykkeet. Nekin ovat melko identtiset vanhalla mittarilla ja Vantagella

sykealueet.thumb.JPG.749ef4a0a3fa7b3aacc1142e7f5266fe.JPG

Tänään illalla kävin vielä sitten AUTOLLA ajamassa Kuopion Puijon torniin mitatakseni korkeuseron. Molemmissa kelloissa on Barometri joka on riittävä sellaiseen. GPS paikannin ei siihen pysty riittävällä tarkkuudella. Matkassa oli eroa 17,44 km vastaan 17.5 km ja noususumman Vantage V ilmoitti 210 kun vanha mittari 215 eli hyvät lukemat. Korkein kohta Vantage 228m ja vanha polar 226,8 eli ei juuri eroa.

Sykevyötä H10 vaan testasin ja totesin että toimii ja sen vielä huomasin että toimii myös entisellä sykevyöllä. Sensoreissa nepparit samassa kohdassa.

Vielä lisäisin että kahdella erilaisella mittarilla ei ainakaan matkaa kannata niin tarkkaan mitata kun molemmat yleensä enempi tai vähempi valehtelee. Omilla lenkeillä  on sama esim 12km matka 20-60m sisällä. Eli nyt jos vanha mittari näyttää -40m ja uusi mittari +40 väärin niin 80m ero ei käsittääkseni kerro totuutta kummastakaan. Itse olen aina samasta reissusta laskenut jonkun 4-5 matkan keskiarvon ja laittanut sen saman aina exceliin. Näytti sitten GPS mitä tahansa. Ei se heitto tällä Vantagellakaan saa luokaton olla

Itsestäni Vantage vaikuttaa hyvältä kun ei revittele rannemittauksella intervalleja ja siihen on sitten sykevyö

16 tuntia sitten, Steg kirjoitti:

Montako kellotaulu näyttöä näissä Vantageissa on?

M:ssä on analoginen ja digitaalinen. Niissä on sitten jotain muuttuvia lisäkenttiä kellonajan lisäksi, aktiivisuudet sun muut. Analoginen on aika tylsä mun mielestä. En ole löytänyt ainakaan vielä mitään räätälöintiominaisuuksia ulkoasuun. Se on joko viisarit tai sitten digitaalit, aina samassa kohtaa ja samannäköisenä.

Täytyy laittaa positiivinen kokemus jakoon. Tilailin ebaystä maanantai aamuna viikko sitten panssarilasin Vantage Veehen. Posti kiikutti tuotteen käteen tänä aamuna (eli tasan 7 päivässä).

Lasi sopii täydellisesti kyseiseen sykemittariin ja kosketuksetkin menee sen läpi, joten tuolla hintaa ehdottomasti suositeltava hankinta!

https://www.ebay.com/itm/3x-Panzerfolie-Polar-Vantage-V-Schutzpanzer-Glasfolie-Displayschutzfolie/302902509523

Osallistu keskusteluun

Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Ketjua lukevat   0 members

Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä

• Tästä mainospaikka alkaen 30e+alv/kk. 

Yli 10 000 kävijää/kk

n. 350 000 sivulatausta/kk

• Sivulataukset 13.11.2020 alkaen: Web Hits

Yksittäiset kävijät 13.11.2020 alkaen: Web Hits
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy