Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Polar Vantage V ja Polar Vantage M

Recommended Posts

Kyllä, olen juuri uusi käyttäjä Fenix 5 plus sarjaan ja kello on ihan hyvä, mutta olen todella pettynyt uutena käyttäjänä Connectiin. Mielestäni siinä on todella hankalaa verrata eri harjoituksia eri ajanjaksoihin. Polaeflow vetää tässä asiassa pidemmän korren. Lisäksi pidän Polarin kalenterista joka näyttää suoraan eri urheilulajit mitä eri viikonpäivinä on harrastanut ja samalla näkee myös miten kovia treenit ovat olleet. Tällaista en löydä Connectista ollenkaan ja olen siihen aika pettynyt, jotenka saa nähdä palutanko vielä laitteen ja jatkan V800 elämää. Akkukin V800 mallissa pesee monet muut mennen tullen. Saamari että se Vantage ei täytä mun toiveita.

• Replies 1,7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Unen seuranta on tässä Polarissa aika mielenkiintoinen ominaisuus, verrattuna Garminiin. Garmin aikana en seurannut unikäppyröitä ikinä, vaikka kai ne olisi sieltäkin jostain löytänyt. Polar kyllä ker

Tuli sittenkin hommattua Vantage V vaikka uhosin toisin. 😅   Ensimmäisiä huomioita 24 h käyttökokemuksella ja yksi 30 min lenkki tehtynä: (satunnaisessa järjestyksessä)   - Näyttö

Vastaan vielä kerran kommenttiisi 😣 Vantage Vee on ollut kohta vuoden ranteessani ja liikkumistunteja olen ottanut ylös noin 500. Esim. vaellukselta kertyy helposti tunteja, jos hiihdät/kävelet päiväs

Posted Images

7 minuuttia sitten, Steg kirjoitti:

Tämä asia kuullostaa mun korviin tosi hyvältä jos tiedot saa Polarflowiin. Miten tämä tietojen siirto tehdään? Ehkä Fenixillä on vielä toivoa:)

Ma kaytan SyncMyTracks nimista appia, androidilla. Se kopsaa aktiviteetit Connectista Flowiin (tai toisin pain). Rasitukset ei kylla Flowssa nay, jos aktiviteetti on Garminilla tehty. Etta joitain rajoituksia on.

Se omassa testissä näkynyt 5% heitto esiintyi ensimmäisten 2 km aikana. Jo kolmannella kilometrillä eroa ei enää tullut lisää mikä pienentää suhteellista virhettä. Jos juoksen paljon enemmän niin ne ensimmäisten parin kilsan virheet jää suhteessa pienemmiksi. Valitukseni Polarille koski nimenomaan sitä kuinka GPS on kuutamolla ensimmäiset 5-10 min lenkistä ja sitten homma tuntuu asettuvan enemmän tai vähemmän samoihin mitä muut mittarit. Jatkan kuitenkin testejä ja katsotaan olisiko aiemmat tulokset olleet vain sattumaa vai esiintyykö tämä viikosta toiseen.

En oikein usko, että gps-siru voi olla noin huono. Mitä tulee noihin Aspan vastauksiin, niin eiköhän siellä enemmän tai vähemmän joku asiakaspalvelija vastaa puolidiplomaattisesti. Katsoin omia lenkkejä Flowsta. (6kpl vantagella) 2:dessa, kartalta mitattuna havaitsin tuota samaa, siis mennessä ja palatessa etäisyys eri alkuosalla. Olen näillä lenkeillä siis tullut samaa reittiä takaisin. Esim. Yhdellä 11km lenkillä, 5,5km suuntaansa ja samaa reittiä takaisin eroa meno ja paluumatkan pituuksissa oli n. 200m. Tässä kyllä flow:n gps karttapohjallw piirtynytkin reitti vähän sinne päin. Toisella rullahiihtolenkillä 50km (25km suuntaansa ja takisin) etäisyys oli taas tasan sama kunpaankin suuntaan.

Ohjelmistobugilta vaikuttaa, siis minusta. Onhan tässä vielä hiottavaa, mutta ei mun mielestä miltään täydeltä sudelta vaikuta. Vielä ei ole niin paljoa dataa takana, että palautumistoimintoa osaisi arvioida tarkasti. Mutta aika uskottavaa viestiä antaa mielestäni. Esim. ”Olet treenanut viime päivinä normaalia enemmän, mutta kehoso vastaa hyvin treeniin” Tai ”et ole vielä täysin palautunut, lepää tai treenaa kevyesti”. Läski, painu lenkille -viestiä ei ole vielä näyttöön tullut.

Tähän asti lenkit olleet juosten pk:ta ja rullahiihtoa, joten running powerista en oikein osaa sanoa mitään. En ole kyllä sille vielä oikein keksinyt käyttöäkään.  Ehkä, jos siihen syventyisi enemmän, sitäkin jaksaisi hämmästellä.

2 tuntia sitten, LauriH kirjoitti:

Se omassa testissä näkynyt 5% heitto esiintyi ensimmäisten 2 km aikana. Jo kolmannella kilometrillä eroa ei enää tullut lisää mikä pienentää suhteellista virhettä.

Tuohon voisi kokeilla että antaa laiteen löytää kunnolla signaalit ja odottaa pari minuuttia ennen kuin lähtee liikkeelle. Ennen vanhaan kun minulla oli Garmin 610 niin se piti laittaa ikkunalaudalle ja antaa löytää signaalit. Silti 610 saattoi vielä hukata signaalin ensimmäisen 200 m matkalla, että jouduin odottamaan muutaman minuutin ennen kuin kunnolla lukittui. Tällä Polar Vantage V.llä löytyy satelliitit yleensä noin 30. sekuntia siitä kun olen mennyt ulos. Odotan silti vielä toiset 30 sekuntia ennen kuin lähden liikkeelle juuri sen takia että tarkkuus paranee kun GPS lukkiintuu kunnolla. Ensimmäinen lukkiintumisilmoitus tulee heti kun minimimäärä satelliitteja löytyy, pienen odottelun jälkeen niitä on lukkiutuneena yleensä muutama enemmän jolloin tarkkuus paranee.

15 minuuttia sitten, JimmyBoy1977 kirjoitti:

Yksi ihan nopea kysymys: Oliko muiden Vangate Veen ostaneiden pakkauksessa mukana myös ohjekirja?

Ei ollut taisin saada omani niin aikaisesta erästä ettei oppaita ollut vielä valmiina.

https://support.polar.com/fi/haku?s=Vantage&search=support

Osallistu keskusteluun

Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Ketjua lukevat   0 members

Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä

• Tästä mainospaikka alkaen 30e+alv/kk. 

Yli 10 000 kävijää/kk

n. 350 000 sivulatausta/kk

• Sivulataukset 13.11.2020 alkaen: Web Hits

Yksittäiset kävijät 13.11.2020 alkaen: Web Hits
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy