Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Seppo

Polar Vantage V ja Polar Vantage M

Recommended Posts

Itse olen hinkannut pyörällä samaa työmatkareittiä jo muutaman vuoden. V800sen ja Vantage Veen mittaamissa matkoissa ei ole käytännössä mitään eroa.  Aikaisemmin olen jo maininnut, että ainakin omalla kohdallani sykkeet ja matkat täsmäävät täysin verrattaessa Vantagen tietoja V800sen tietoihin.

Voisin itsekin tehdä vkoloppuna testausta juoksun osalta, eroaako matkat/kadenssit toisistaan? 🙄 Viime lauantaina juoksin Vantagen kanssa ensilenkin, ja juoksukadenssini oli 88/min. Sitä edellisellä kerralla juoksin V800 ranteessa ja tulos kadenssini osalta oli 90/min. Juoksureitti oli aika sama.

56 minuuttia sitten, Aki Hummasti kirjoitti:

Ja siis muuten Vantage vaikuttaa erittäin hyvältä. Itselläni sykkeenmittaus ranteesta toiminut ongelmitta ja reagoi mielestäni nopeammin kuin esim. M430. Mielenkiinnolla odottelen palautumis, yms. dataa, kunhan harjoituksia kertyy lisää ja saa ortotestejä rullattua. 

Juuri näissä sen pitäisi olla kilpailijoitaan vahvempi, kun kerran puhtaana urheilukellona sitä myyvät eikä viihdelaitteena.

10 tuntia sitten, LauriH kirjoitti:

Minusta beta testaamisenkin voisi tehdä fiksummin. Voisi vaikka ostaa laitteen hitusen alennettuun hintaan, mutta sellaisella vastuunvapauslausekkeella, että kyseessä on tosiaan keskeneräinen tuote. Tekeehän muutkin firmat sitä jo ja esim. Garmin julkaisee myös betaversioita mittarien firmwaresta. Kehityksen kärjessä olemisella on aina hintansa.

Tää ois hyvä, ite oisin heti mukana tälläsessä toiminnassa. 

8 tuntia sitten, Pyörämees kirjoitti:

Voisin itsekin tehdä vkoloppuna testausta juoksun osalta, eroaako matkat/kadenssit toisistaan? 🙄 Viime lauantaina juoksin Vantagen kanssa ensilenkin, ja juoksukadenssini oli 88/min. Sitä edellisellä kerralla juoksin V800 ranteessa ja tulos kadenssini osalta oli 90/min. Juoksureitti oli aika sama.

Voi olla hyvin mahdollista että minulla on joku huono yksilö. Yhden ihmisen testit ei vielä kerro mitään tietyn mittarin keskimääräisestä laadusta.

• Like 1

Testailin eilen päivityksen jälkeen tuota taustavaloa:

Kun taustavalon laittaa erikseen päälle niin nyt se on mun mielestä yhtä kirkas kuin Garminin taustavalo. Ei mitään valittamista.

Olis toki hienoa kun tästä olis Polarin vahvistus että kirkkautta on ylipäänsä muutettu 🤭

• Like 1

Oon kyllä hieman pettyny tähä Vantage M kellon näyttöö että se piti tehdä jostai muovista. Hommasin keskisenkellosta sen näyttösuojan siihe mikä on lasia, sen halk. on about 3mm pienempi kuin kellon kehyksen sisä halk. joten siihe välille jää sellane pykälä mikä on todella arka kolhuille. Eile töissä kello kolahtanu johoki ni suojalasi halki neljästä kohtaa, ollu alle 24h paikallaa.. Jos näitä tätä menoa alkaa kulumaa, ei muovikassilline vuotee riitä, ja hinta kuiteki 9.90€...

https://www.kaleva.fi/uutiset/pohjois-suomi/yle-suomen-lennonvarmistus-varoitti-laajasta-gps-hairiosta-lapissa-hairiolahdetta-ei-haluta-kommentoida-norjalaisten-mukaan-venaja-sotkee-gpsaa/809985/

Näyttää siltä että juuri nyt ei kannata tehdä GPS tarkkuusmittauksia.  Yleensäkin jos haluaa tietää tarkkuudesta jotain luotettavaa tietoa niin olisi hyvä mitata matkaa jollain tarkkuusmitatulla matkalla. Paremman puutteessa käynee nuo pururadan km mitatkin vertailukohteiksi, tosin niitäkin on täälläpäin  siirretty muutamaan kertaan.

Fellrnr on tehnyt tarkkuusmittauksia mutta ne ovat jo hieman vanhoja.

http://fellrnr.com/wiki/GPS_Accuracy

tunti sitten, Seppo kirjoitti:

Kun taustavalon laittaa erikseen päälle niin nyt se on mun mielestä yhtä kirkas kuin Garminin taustavalo. Ei mitään valittamista.

Olis toki hienoa kun tästä olis Polarin vahvistus että kirkkautta on ylipäänsä muutettu 🤭

Polarin Customer Caren spostin mukaan valaistusta on parannettu, tarkempia speksejä en tosin tiedä...

On 3.11.2018 at 22.53, j--l kirjoitti:

Vihdoinkin tämä ominaisuus löytyy  nyt suoraan laitevalmistajan arsenaalista. Polar on kyllä tehnyt hyvää duunia softapuolella. Ainakin omiin tarpeisiin hyvin riittävä jo tälläisenä. Mielestäni ehdottomasti paras datan seuranta ja analysointi näistä laitevalmistajan  alustoista. Kudos Polar ja kiitos. 

Vantage V käytössä, ja ensivaikutelma todella hyvä. Hieman liian aikaista vaan sanoa enemmän, mutta lupaavalta vaikuttaa. 

Tuo "Kausisuunnittelu" on todellakin tervetullut lisäys Flow:n ominaisuuksiin. Sen puuttumisesta on varmasti tältäkin foorumilta tullut Polarille paljon palautetta. Itse olen vastaavaa suunnittelua tehnyt excelissä vuodesta -99 lähtien, joten nyt voin jättää sen kokonaan pois. Vielä jos saisi tossu- ja pyöräkisat Flow:sta niin en tarvitsisi edes Stravaa enää.

Vantagesta ei vielä ole kokemusta, mutta pitää varmaan kohta laittaa tilaukseen. 

• Like 1

1 tunti sitten, RSy kirjoitti:

Polarin Customer Caren spostin mukaan valaistusta on parannettu, tarkempia speksejä en tosin tiedä...

Jep, mä en tajua minkä takia ei voida suoraan tehdä listaa, että päivitys 1.2.3 korjaa näitä ja näitä bugeja. Eilen tuntu että näyttö olis ollu myös pidempään päällä, mutta mistäs sitä nyt jälkikäteen voi tietää onko tuotakin muutettu. Korjauksista ei ilmoiteta, uusia ominaisuuksia hehkutetaan ja päästään siihen lopputulokseen että mittari olikin ihan hyvässä kunnossa kun se julkaistiin. 

6 tuntia sitten, Seppo kirjoitti:

Olitko laittanut Garminista taustavalon maksimiin? Sitä pystyy säätämään. Itse kun eilen kokeilin vs. 935 niin ei päivityksenkään jälkeen ollut yhtä kirkas.

1 tunti sitten, LauriH kirjoitti:

Olitko laittanut Garminista taustavalon maksimiin? Sitä pystyy säätämään. Itse kun eilen kokeilin vs. 935 niin ei päivityksenkään jälkeen ollut yhtä kirkas.

Pitää tarkistaa onko Garmini maksimissa. Kuitenkin tuo taso riittää. Jos Polar saisi koodailtua käyttäjän valinnaksi tuon kirkkauden säädön niin ei olisi mitään valittamista.