Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Polar Vantage V ja Polar Vantage M

Arvostele ketju:

Recommended Posts

Hyvä, että tulee rehellistä palautettava. mulla toi  uutuuskaatui juurikin navigoinnin puuttumiseen(käsittämätöntä kun GPS on) ja näytön luettavuuteen. On mulla vielä Polarin RS300X v.2010 hyvin pelittää, mutta liian pienet numerot siinä.

Ostin kuitenkin Polarilta juuri H10 sykevyön, kun Suunnon sykevyöt on täyttä kuraa (Ambit 3 Peakin kaveriksi).

Hyvin toimii varmaan tämän hetken paras sykevyö.

11 minuuttia sitten, Kimmoky kirjoitti:

Tänään ensimmäinen hiihto lenkki vantage v :n kanssa. Matkan mittaus verrattuna v800 ihan balanssissa, treeni ei jostain syystä siirry stravaan ja nyt illalla kosketusnäyttö ei oikein tahdo toimia. Onkos muilla ollut vastaavia ongelmia? 

Stravasta ei kokemusta kun ei ole käytössä. Kosketusnäyttö toimii moitteetta.

Mites muilla jatkuva sykemittaus? Itsellä lukemat nousee heti seistessä/kävellessä luokkaan 120-140. Samalla tietysti aktiivisuutta kertyy aika vauhdikkaasti 😄 Tuen mukaan tämä on bugi johon tulee korjauspäivitys, mutta en ole tästä paljoa kommentteja nähnyt joten mikähän asetuskombo tämän aiheuttaa...

Harjoituksissa anturi toimii loogisesti. Myös öisin, joten liittynee siis kiihtyvyysanturin algoritmeihin 🤔

tunti sitten, Adrenaline kirjoitti:

Mites muilla jatkuva sykemittaus? Itsellä lukemat nousee heti seistessä/kävellessä luokkaan 120-140. Samalla tietysti aktiivisuutta kertyy aika vauhdikkaasti 😄 Tuen mukaan tämä on bugi johon tulee korjauspäivitys, mutta en ole tästä paljoa kommentteja nähnyt joten mikähän asetuskombo tämän aiheuttaa...

Ihmettelin itse asiassa samaa tänään. Jälkeenpäin kun katselin niin löi tauluun jonkun 147 bpm keskellä työpäivää. Edes lenkillä ei käynyt tänään niin korkealla syke.

2 tuntia sitten, Kimmoky kirjoitti:

Tänään ensimmäinen hiihto lenkki vantage v :n kanssa. Matkan mittaus verrattuna v800 ihan balanssissa, treeni ei jostain syystä siirry stravaan ja nyt illalla kosketusnäyttö ei oikein tahdo toimia. Onkos muilla ollut vastaavia ongelmia? 

Kosketusnäyttö alkoi toimimaan kun käynnistin kellon uudelleen 😊 

Ei sinänsä liity Vantageen, mutta Polar Flow palvelussa on nyt muutaman viikon ajan ollut Season Planner jolla voi suunnitella koko harjoituskauden. Tarkoittaa siis sellaista kokonaisuuden suunnittelua kuten millä viikoilla treenataan mitäkin ominaisuutta, harjoitusmäärät per viikko, harjoitusten jakautuminen jne. Vastaa aikalailla TrainingPeaksin Annual Training Plan ominaisuutta, mutta erojakin on. Polarin versio näyttäisi pikaisella vilkaisulla ainakin paremmin muokattavissa olevalta kun esim. harjoitettavat ominaisuudet ja kausien nimet voi itse määrittää (toisin kuin TP:ssä). Kun kausisuunnitelma on tehty niin Flow näyttää kuinka esim. viikottainen aika/matka tavoite täyttyy. Lisätietoja tuolta ja tuolta.

Itse Flowsta Season Planner löytyy osastosta Programs > Season Planner

Sadesäällä tehty testi kevyesti pyöräillen.  Sadesää on yleensä GPS signaalille haasteellinen. Tämän voi ladata omalle koneelle tarkempaa analyysia varten. Nopeuskäyrää kun tutkii niin näkee varsinkin alussa että GPS yhteys sateiselle taivaalle  vaihtelee voimakkaasti ennen kuin lukkiintuu, samoin pitempien alikulkujen kohdalla.

http://www.mygpsfiles.com/app/#2fgTMPd1

linkki on voimassa 3.12.2018 asti

Nyt ollut 4 päivää käytössä tuo V-malli. Tosissaan palautumisen tila Flowssa ja kellon kuormitusmittari eivät oikein vastaa toisiaan. Aluksi oli flow keltasella ja kellon mukaan aliharjoitellut ja nyt kello käskee lepäämään ja flow:n mukaan tasapainossa. Voihan se olla, että nuo vaatii toimiakseen enemmän dataa. Nyt kellon kuormitusmittari on toissapävästä asti ollut kehittävän palkin ylälaidassa ja ei tunnu siitä laskevan, vaikka olen lepäillyt. 

Uinnissa matkamittaus toimii ja uintilajin tunnistus, mutta uitu matka ei kerry kellon näytölle. Saattaa näyttää kellossa 0.00km tai 200m, vaikka kilsa olisi uitu. Kuitenkin kun synkronoi puhelimeen, niin siellä matka näkyy oikein. 

Kello on kadottanut H10-vyöhön yhteyden muutaman kerran ja hukannut sen kokonaan yhditetyistä laitteista ja kellosta ei taida nähdä onko mittaus vyöllä vai kellon sensoreilla. Huomasin sen itse vasta sykkeen epätarkkuudesta. 

Aktiivisuusseuranta ei ole muutamana yönä tunnistanut ollenkaan unta. 

3-tasolla sataan prosenttiin vaadittava aktiivisuus on mielestäni kasvanut reilusti. M430:lla riitti täyteen noin 3000kcal ja nyt vaatii noin 3800kcal.

Tyytyväinen olen kuitenkin hankintaani ja varmasti näitä bugeja korjataan nopeasti päivityksillä. Mielestäni tyylikäs kello. 

Sininen kehys sykelukeman ympärillä kertoo että mittaus tulee sykevyöltä. Kun kehys on vihreä tulee mittaus ranteesta. Olethan liittänyt sykevyön asetukset / yleisasetukset / yhdistä ja synkronoi / yhdistä sensori tai muu laite kautta ? Huomasin että Vantage V yhdistää helposti esim. ulkoiseen sykesensoriin OH1 ja H10 vaikka en ollut tehnyt kunnollista yhdistämistä, saattaa olla syy myös katoamiseen välillä.

8 tuntia sitten, LauriH kirjoitti:

Polarin versio näyttäisi pikaisella vilkaisulla ainakin paremmin muokattavissa olevalta kun esim. harjoitettavat ominaisuudet ja kausien nimet voi itse määrittää (toisin kuin TP:ssä). Kun kausisuunnitelma on tehty niin Flow näyttää kuinka esim. viikottainen aika/matka tavoite täyttyy. Lisätietoja tuolta ja tuolta.

Itse Flowsta Season Planner löytyy osastosta Programs > Season Planner

Jösses kun hyvä vinkki, en ollut tälläistä huomannut ollenkaan! kiitos.  Täytyypä tutkia heti kun mahdollista. 

Tässä esimerkki yhdestä kummallisuudesta mikä Vantage V mittarin kanssa on tullut vastaan. Graafin mukaan tämän päivän maksimisykkeet (157, violetti viiva) tuli tauluun noin klo 16-16.30 jolloin lähinnä istuskelin tietokoneella. Hieman sen jälkeenkin esiintyy joku kumma piikki sykkeessä. Kevyellä tasavauhtisella lenkillä kävin hieman kuuden jälkeen enkä sielläkään missään vaiheessa saanut tauluun aerobisen kynnyksen ylittäviä sykkeitä. Eilisessä graafissa oli sama juttu. Normaalisti kävellessäkin syke pyörii hieman alle sadassa niin joku 150+ lukema on jo ihan hullun korkea.

Tällä softalla en itse ainakaan ole yhtään vakuuttunut siitä että käsissä olisi kaikista tarkin optinen sykemittari sillä jos jopa käytännössä levossakin tulee näin isoja virheitä niin kuinka luotettavia ne lenkin aikaiset lukemat voi olla?

Lauantai 3.11. lukemia:

image.thumb.png.f948f0a5ce6d2cb3210b082eef479692.png

Perjantai 2.11. lukemia: Aikavälien 7.45 - 10, 11.45 - 12.45 ja 19.45 - 20.15 sykelukemat on liian korkeita sillä en tehnyt mitään edes etäisesti raskasta.

image.thumb.png.0a4433c76b1287bca85ec32c1a7873b0.png

Osallistu keskusteluun

You are posting as a guest. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy