Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Seppo

Polar Vantage V ja Polar Vantage M

Recommended Posts

Toi on kuitenkin sellanen kello, mikä tullee mulle vain lenkkikäyttöön. En oikein keksi, mihin tarvitsen ylimääräisiä mekaanisia lasinsuojia tai muuten vaan raskaampaa rakennetta. Kertaakaan en ole turvalleni juostessa mennyt. Mulla on edelleen toi Spartan, jota ajattelin edelleen käyttää patikoilla, joilla se on alttiimpi kolhuille. Siinäkään ei ole mitään suojareunuksia, jotka olisivat lasin yläpuolella. Eipä tuossakaan ole vuoden ahkeran käytön jälkeen pienintäkään naarmua, kuten ei edeltäjissäänkään. Varmaan seuraavalla patikalla siis tuhoan sen jossain kivikossa. Se on hiukan massiivinen mun makuun, eli tykkäisin kyllä hiukan sirommasta mallista. Tai ei mulla sen ulkonäöstä ole huomauttamista, mutta hihojen kanssa on aina hiukan hankalaa. Mitä tulee Vantagen muuhun mekaaniseen kestävyyteen, uskon sen piisaavan mulle sen kolmisen vuotta, missä ajassa tulee seuraava hetimullenytkello.

Kellohan ostetaan käyttötarkoituksen mukaan ja siihen on kullakin henkilökohtaiset vaatimukset ominaisuuksien ja mekaanisen rakenteen osalta. Jos tuo on jollekin olemukseltaan liian heppoinen, en tietenkään väitä vastaan. Lenkkikäyttöön mulle on tärkeää siis vain featuret, jos nyt oletetaan, että kello on edes auttavasti kosteudenkestävä eikä ole muutenkaan ihan täysi lelu.

Tänään saapui uusi Polar Vantage V Keskisen Kellon kautta. Täytyy sanoa että olipa hieno toimitus eilen 30.10 lähti ja tänään 31.10 klo 14:00 oli jo perillä. Nyt on laite synkronoitu ja päivitetty , pitää vielä odottaa latautumista niin pääsee testailemaan.

• Like 3

Tänään oli ohjelmassa 10 x 60sek vetoja. Sehän on hyvä tilaisuus testata miten Vantage pärjää kiihdytyksistä:

Sykekäyrä.jpeg

Oranssi käyrä Garminin sykevyöstä ja sininen on Vantage. Toinen, neljäs ja seittemäs veto meni vähän sinnepäin, mutta muutenhan tuo pärjäsi melko hyvin. Toki maksimisykkeissä yms on eroja sykevyöhön. En ollu muistanu säätää tietokenttiä niin eihän vauhdissa saanut mitään selvää Vantagen näytöltä millon vedon olisi pitäny alkaa yms. Nyt on kentät säädetty ja pitää koittaa toinen päivä uudestaan joko nyt näytöstä saisi selvää. 

• Like 1

Jännää että rannemittaus on välillä edellä vaikka verenkierrosta tulee viive sydämestä ranteeseen. Vantagessa näyttäisi olevan enemmän keskiarvoistamista käyrässä, eli ehkä mittausdata ei ole yhtä tarkkaa ranteesta.

Herääminen uuteen Polar aamuun. Dc Rainmaker kertoili videossaan kuntotestin häipymisestä, mutta uusi VOmax arvio löytyi fyysisistä tiedoista. Pitääköhän nyt ottaa iisimmästi? Mittari ilmeisesti hyödynsi aikaisemmilla mallilla tehdyt suoritukse nyt näkyvän arvion tehdessään. Kello vaikuttaa laadukkaalta ja istuu hyvin ranteeseen, joka minulla ei ole suurikokoinen.

20181101_082738.jpg

20181101_082747.jpg

20181101_082757.jpg

9 minuuttia sitten, risto_uolevi kirjoitti:

Herääminen uuteen Polar aamuun. Dc Rainmaker kertoili videossaan kuntotestin häipymisestä, mutta uusi VOmax arvio löytyi fyysisistä tiedoista. Pitääköhän nyt ottaa iisimmästi? Mittari ilmeisesti hyödynsi aikaisemmilla mallilla tehdyt suoritukse nyt näkyvän arvion tehdessään. Kello vaikuttaa laadukkaalta ja istuu hyvin ranteeseen, joka minulla ei ole suurikokoinen.

Kellon viesti kertoo siis mahdollisesta riskistä jne.

Onko tuo riski mielestäsi todellinen, ts. oletko kiristänyt esim. treenaamisen määrää tai laatua ? 

1 minuutti sitten, joukor kirjoitti:

Tuon kellon antama viesti kertoo siis mahdollisesta riskistä. 

Onko tuo riski mielestäsi todellinen ? Eli oletko kiristänyt esim. treenaamisen määrää tai laatua ? 

Olen harrastanut juoksua nyt vuoden. Kyllä tuo voi olla todellista, nyt loppukesästä ja syksystä tuli halu vauhdin parantamiseen ja olen tehdyt runsaasti treenejä anaerobisella alueella. Viime viikolla 4 kertaa. Verrokkina GarminForerunner 935, jonka harjoitusvaikutukset liikkuneen 3,5 ja yli 4 ja sanallinen seloste anaerobisen kynnyksen parannus. Minusta tuo voi olla oikea ilmoitus.

Mitkä kaikki ominaisuudet eivät toimi optisella HR:llä? Osa palautumisjutuista jää ilmeisesti kokonaan pois jos ei osta tuota H10:iä? Pitääkö sykesensoria käyttää treenien aikana vai koko ajan että optisella sensorilla toimimattomattomat palautumisominaisuudet toimivat täysin?

Ilmeisesti tuo on siitä kiinni ettei optinen HR vieläkään ole riittävällä tasolla että sillä saisi mitattua HRV:tä? Toimisikohan vanha H7 noiden palautumisjuttujen käyttöön saamiseen vai pitääkö kellon kelkeen ostaa myös H10?

Aika iso hintaero M:n ja V:n välillä jos V:ssä tulevat uudet ja mullistavat palautumisominaisuudet eivät edes toimi ilman tuota sykesensoria.

13 minuuttia sitten, Arsi 69 kirjoitti:

Tuo kardio kuormitus taitaa vaatia noin 3 viikon käyttöä ko. laiteella ennen kuin on luotettavaa.

Voi olla niin. Sain kellon eilen ja hetihän se piti testata. Minulla on aikaisempi Polar-profiili ja olen käyttänyt polarin kelloja. Kun kytkin tietokoneeseen kellon niin siihen tuli uusi ohjelmapäivitys ja aika kauan jotain asenneltiin ja vaikutti niinkuin se olisi hyödyntänyt aikaisempia Polar suorituksia arvioissaan. Voin tietysti olla myös täysin väärässä asiassa. En niin syvällisesti asiasta tiedä. Laitoin kuitenkin kuvat esiin, koska info tuntui mielenkiintoiselta.

• Like 1