Jump to content
Juoksufoorumi.fi




Parempaa kuunneltavaa lenkeille:

Polar Vantage V ja Polar Vantage M


Recommended Posts

On 14.7.2020 at 17.24, Hakumpul kirjoitti:

Löytyy ainakin selaimella kun menee sieltä Raportit ja treenin alta. Voi valita mitkä lajit näyttää ja ajanjaksot yms.

Vaihdoin vastaavaan kelloon aikanaan V800:sta ja passiivisuus varoitukset melkein loppui siihen. Esim. kotona ei tule koskaan varoitusta itselläni, mutta jos olen töissä läppärillä työskentelemässä yhtäjaksoisesti riittävän pitkään (1-2h), niin silloin tulee.

 

Ei yhen yhtä passiivisuusleimaa tuollakaan. Vaikka ottaa 2 tunnin unet keskellä päivää niin ei siltäkään ajalta tule passiivisuudesta merkintöjä.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 1,7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Unen seuranta on tässä Polarissa aika mielenkiintoinen ominaisuus, verrattuna Garminiin. Garmin aikana en seurannut unikäppyröitä ikinä, vaikka kai ne olisi sieltäkin jostain löytänyt. Polar kyllä ker

Tuli sittenkin hommattua Vantage V vaikka uhosin toisin. 😅   Ensimmäisiä huomioita 24 h käyttökokemuksella ja yksi 30 min lenkki tehtynä: (satunnaisessa järjestyksessä)   - Näyttö

Vastaan vielä kerran kommenttiisi 😣 Vantage Vee on ollut kohta vuoden ranteessani ja liikkumistunteja olen ottanut ylös noin 500. Esim. vaellukselta kertyy helposti tunteja, jos hiihdät/kävelet päiväs

Posted Images

59 minuuttia sitten, pepe2k kirjoitti:

Minkälaisia tuloksia teillä on tuo kellon kuntotesti antanut vo2max-arvoksi? 

Itselläni antoi viime viikolla 65. Tasaisesti on vuoden mittaa tulos noussut alkaen n.54:stä.

En usko että vastaa kohdallani oikeaa vo2max-tulosta, vaan näyttää ennemminkin liikaa. Toisaalta voi verrata edellisiin mittauksiin ja sitä kautta tietää kuntotestin tuloksen nousseen. Olen huomannut, että vaikuttaa fitspark-treeniohjelmassa harjoitusten kestoon tuo kuntotesti.

Link to post
Share on other sites

 

2 tuntia sitten, Hakumpul kirjoitti:

Itselläni antoi viime viikolla 65. Tasaisesti on vuoden mittaa tulos noussut alkaen n.54:stä.

En usko että vastaa kohdallani oikeaa vo2max-tulosta, vaan näyttää ennemminkin liikaa. Toisaalta voi verrata edellisiin mittauksiin ja sitä kautta tietää kuntotestin tuloksen nousseen. Olen huomannut, että vaikuttaa fitspark-treeniohjelmassa harjoitusten kestoon tuo kuntotesti

Itsellä antoi 69. En usko kyllä tippaakaan 😄

 

Tuli muuten tuon kuntotestin valmistumisen jälkeen ensimmäinen passiivisuusilmoitus, eli jotain hyötyä oli siitäkin. 

Link to post
Share on other sites

60 näytti lukema juuri äsken. Kuortaneen urheiluopistolla multa mitattiin tuo pari vuotta sitten niin tulos oli silloin 55 (pyörätesti, jäi hieman vajaaksi omasta mielestä silloin, olin treenannut kovaa ja paljon ennen testiä. Sain tietää vasta testipäivänä että ei mielellään treeniä ollenkaan paria päivää ennen testiä). Ei näköjään kovin paljoa heitä tuo Polar gritin tekemä testi.

Link to post
Share on other sites

Itse sain kuntotestistä viiden testin keskiarvoksi: "Jokin meni pieleen. Kellon on oltava napakasti ranneluun takana". Polarin rannemittaus on edelleen täysin alkutekijöissään, kuten kaikilla muillakin merkeillä.... Päivä päivältä tämä Vantage V ärsyttää enemmän ja enemmän... Ominaisuuksia on, mutta yhdistävänä tekijänä on se, että mimikään ominaisuus ei toimi ilman sykevyötä....

 

No, päätin tehdä testiä kunnes se meni läpi, 11 kertaa ainoastaan joutui yrittämään, eli onhan toi kuitenkin hyvin kätevä ja toimiva. Tuloksen Polar kaiketi arpoi aika hyvin kohdilleen, kun 51 tuli tulokseksi. Pajulahdessa mitattiin maskin kanssa 58ml/kg, mutta olin silloin noin kymmenen kiloa kevyempi ja paremmassa kunnossa.

Link to post
Share on other sites
tunti sitten, ErAh kirjoitti:

Polarin rannemittaus on edelleen täysin alkutekijöissään

Vika on kyllä miehessä, ei kellossa. Täällä Vantage M mittaa ranteesta hyvin, kunhan sen viitsii kiristää sopivaksi. Ei ole ikävä pantaa. Mutta ihmiset ovat erilaisia, myös ranteistaan.

Link to post
Share on other sites

Testien tekeminen jäi itelläkin kyllä siihen, kun (ihan vyön kanssa) raivostuin siihen ettei testi onnistunut tarpeeksi luotettavasti. En myöskään kokenut saavani vaivan eteen hirveän paljon lisäarvoa.

 

Rannesykemittaus on sen sijaan toiminut mulla jopa luotettavammin kuin sykevyön kanssa. Ei juuri tule ihme piikkejä ja selkeitä virhemittauksia nykyään.

Link to post
Share on other sites

Itse tein tuon testin ilman vyötä ja ekalla onnistui, pitää kokeilla seuraavaksi mitä antaa tuolla vyöllä arvoksi.

1 tunti sitten, ErAh kirjoitti:

Itse sain kuntotestistä viiden testin keskiarvoksi: "Jokin meni pieleen. Kellon on oltava napakasti ranneluun takana". Polarin rannemittaus on edelleen täysin alkutekijöissään, kuten kaikilla muillakin merkeillä.... Päivä päivältä tämä Vantage V ärsyttää enemmän ja enemmän... Ominaisuuksia on, mutta yhdistävänä tekijänä on se, että mimikään ominaisuus ei toimi ilman sykevyötä....

 

No, päätin tehdä testiä kunnes se meni läpi, 11 kertaa ainoastaan joutui yrittämään, eli onhan toi kuitenkin hyvin kätevä ja toimiva. Tuloksen Polar kaiketi arpoi aika hyvin kohdilleen, kun 51 tuli tulokseksi. Pajulahdessa mitattiin maskin kanssa 58ml/kg, mutta olin silloin noin kymmenen kiloa kevyempi ja paremmassa kunnossa.

Sulla on selkeästi liikaa ruista ranteessa 🤣

Link to post
Share on other sites

Grit x näyttää manuaalisesti kierrosta vaihtaessa kierroksen ajan. Tänään juoksin vetoja niin että aina vaihdoin kierrosta. Aikaisemmin suunnolla yksi veto oli minulla aina yksi harjoitus, jos grit x:llä tekee niin harjoitus on kellon mukaan kevyt yms. Grit x laitoin yhteen näyttön manuaalisten kierrosten ajan, keskisykkeen yms. Ongelma on vaan se, että kun vaihtaa kierrosta niin, edelliseen kierrosta ei pääse näkemään. No tuo kierrosaikakin on ihan riittävä. Rannesyke pelaa mielestäni ihan ok.

Link to post
Share on other sites
  • 5 weeks later...

Minä uskon että tuo korkea kuormitus johtuu sydän ja verenpainelääkkeistä mitä minulle on määrätty.
Olen puolittanut lääkemäärän lääkärin määräämistä ja omasta mielestäni verenpaineeni huitelee monesti turhan alhaalla.
Syke ei nouse esim. rullasuksilenkilläkään monesti yli 120. Meikäläisen maksimi on 145. Joskus jos rytmihäiriötä pukkaa niin saattaa hetkellisesti käydä 160. Olen kuitenkin tullut hyvin toimeen tämän rytmihäiriön kanssa jos oireita ilmenee niin aspiriini suuhun ja vähän vettä päälle. Yleensä häiriö alkaa sillä helpottamaan ja koko lenkin voi mennä hieman hölläten. Jos syke jää ylös ja puhti loppuu niin sitten pitää soittaa kuljetus sairaalaan.

 

kardiokuorma.jpg

Link to post
Share on other sites

Osallistu keskusteluun

Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Ketjua lukevat   0 members

    Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä


  • Tästä mainospaikka alkaen 30e+alv/kk. 

     

    Yli 10 000 kävijää/kk

    n. 350 000 sivulatausta/kk

  • Sivulataukset 13.11.2020 alkaen: Web Hits

    Yksittäiset kävijät 13.11.2020 alkaen: Web Hits
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy