Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Seppo

Polar Vantage V ja Polar Vantage M

Recommended Posts

57 minuuttia sitten, Mosse kirjoitti:

Mulla näkyy joku kuu-ukko kellotaulussa klo 12 alapuolella. Mikähän se mahtaa olla? Se on aika lailla tän 🌜 näköinen ilman silmiä ja nenää... 

Mahdollisesti Do not disturb -ikoni? quick-settings_150x138.png

On 13.3.2020 at 15.34, VPLAH kirjoitti:

Minä luovutin, ostin garminin. 

Myydään siis Vantage V YV:llä jos kiinnostaa 

Mikä rupesi V:ssä veettämään? Jos käytit terveys/palautumistestejä,niin oliko niistä mitään iloa?Mulla on ollu muutaman vuoden FR 235 sykevyöllä ja olen ollut todella tyytyväinen.Nyt ruvennu toi terveys/palautumisdata kiinnostamaan,joten katellu vähän uutta mittaria.Minkä garminin ostit?Paljon kysymyksiä,mutta olisin kiitollinen jos vastaisit 😃

Veessä toimii ainakin itsellä tosi hyvin Nightly Recharge palautumisen seurannassa. Yöajalta antaa keskisykkeen, sykevaihteluvälin sekä hengitystiheyden 4h aikajaksolta.  8h tunnin ajalta tulee myös käyrät kaikista nuista, mutta 4h ajalta saa vertailun omaan kk keskiarvodataan. Sen pohjalta sitten unitulokset, palautumispojot ja liikuntasuositukset päivälle.

Voi olla, että itselläni Nightly Recharge toimii siksi erittäin hyvin, koska vuorokausirytmini on samankaltainen ympäri vuoden. Ortostaattisen testin jätin kokonaan pois tuon ominaisuuden ilmaantuessa kelloon. Eipä ole myöskään tarvinnut sairastaa viimeisen vuoden aikana oikeastaan kertaakaan. 

47 minuuttia sitten, Pyörämees kirjoitti:

Veessä toimii ainakin itsellä tosi hyvin Nightly Recharge palautumisen seurannassa. Yöajalta antaa keskisykkeen, sykevaihteluvälin sekä hengitystiheyden 4h aikajaksolta.  8h tunnin ajalta tulee myös käyrät kaikista nuista, mutta 4h ajalta saa vertailun omaan kk keskiarvodataan. Sen pohjalta sitten unitulokset, palautumispojot ja liikuntasuositukset päivälle.

Voi olla, että itselläni Nightly Recharge toimii siksi erittäin hyvin, koska vuorokausirytmini on samankaltainen ympäri vuoden. Ortostaattisen testin jätin kokonaan pois tuon ominaisuuden ilmaantuessa kelloon. Eipä ole myöskään tarvinnut sairastaa viimeisen vuoden aikana oikeastaan kertaakaan. 

Oletko muuten ollut tyytyväinen V:hen?Mulla ollu garminin kelloja kaksi peräkkäin,joten on melko korkea kynnys vaihtaa merkkiä,kun ovat toimineet niin hyvin.Sykevyötä tulen käyttämään kellosta riippumatta niin kauan kunnes keksivät jonkun paremman ratkaisun,mikä toimii yhtä varmasti tilanteesta riippumatta.Aika huonoja kokemuksia on tälläkin foorumilla tuosta rannesykemittauksesta treenin aikana.Voiko olla mitään ärsyttävämpää ,kun sekoileva mittari kesken lenkin?

• Like 1

6 minuuttia sitten, Kekkonen kirjoitti:

Oletko muuten ollut tyytyväinen V:hen?Mulla ollu garminin kelloja kaksi peräkkäin,joten on melko korkea kynnys vaihtaa merkkiä,kun ovat toimineet niin hyvin.Sykevyötä tulen käyttämään kellosta riippumatta niin kauan kunnes keksivät jonkun paremman ratkaisun,mikä toimii yhtä varmasti tilanteesta riippumatta.Aika huonoja kokemuksia on tälläkin foorumilla tuosta rannesykemittauksesta treenin aikana.Voiko olla mitään ärsyttävämpää ,kun sekoileva mittari kesken lenkin

Olen ollut kyllä todella tyytyväinen.. Kello on ollut nyt käytössäni vuoden ja neljä kuukautta. Eli heti ennakkotilasin kellon.  Aikaisempi kelloni oli V800, joten oli luontevaa jatkaa saman puljun tuotteella. 

Itse tarvin treeneissäni pitkää akunkestoa (vaellusreissut) ja luotettavasti toimivaa kelloa. V800 oli sitä ja samaa sarjaa on myös Vantage Vee.  Keskimäärin viikossa tulee liikuttua 15h, eikä yksikään treeni ole jäänyt tallentamatta eli kello on toiminut 100% luotettavasti. 

Ainoastaan muutaman päivityksen yhteydessä akunkestossa on ollut eroavaisuuksia, mutta uusimman viime perjantain päivityksen jälkeen akku kesti taas normaaliin tapaan 6 vuorokautta, ja tuo ajanjakso sisälsi15h treeniä, joista 13h GPS päällä. Eli hyvin pelittää edelleen.

Rannesyke toimii itselläni tietyissä lajeissa täysin yhtä hyvin kuin vyömittauskin. Esim. työmatkat ajan pyörällä. Kilsoja viikossa 200km. Ensimmäiset 1000km ajoin Vantagella V800:n kanssa kimpassa, ja vertailin syketietoja keskenään, eikä niissä ollut mitään poikkeavuutta. Maksimisykkeissä silloin tällöin pieniä eroja. Myös juoksussa rannesyke toimii hyvin. Tietysti kylmällä säällä hiha tulee olla visusti kellon päällä koko ajan, jos haluaa luotettavaa syketietoa rannemittauksella. Pitkillä vaelluksilla on vapauttavaa edetä ilman vyötä.

Voimalajeissa rannemittauksella ei tee mitään. Kova puristus ranteeseen esim. leuanvedossa saa mittauksen heti sekaisin. Toinen on kylmyys tai oikeastaan lämpötilavaihtelu ranteessa, mistä mittaus ei tykkää. Viime syksynä juoksin Karhunkiekkaa vähissä kamppeissa ja 5h juoksun jälkeen sain kylmän vesisateen niskaani ja muutenkin oli energiavajetta, niin tuostakaan kombosta rannemittaus ei pitänyt. Eli voin sanoa, että kyllä potuttaa, jos juokset 120 sykkeillä ja mittari näyttääkin yhtäkkiä 160 lukemia. 😇 Keskisykkeisiin ei hetken piikeillä ollut mitään vaikutusta, mutta taisin silti muutaman ruman sanan suustani päästää.

Polar Vantage V:n ja käyttöönotossa kello näytti omaksi sietokyvyksi 10 pistettä. Ensimmäisellä viikolla tuli reippaasti "ylirasitusta" ja samalla sietokyky nousi niin että lopussa rasitus huiteli päälle 40 ja sietokyky 26. Nyt yhtäkkiä viikon käytön jälkeen kello tuntuu tajuavan että sietokyky on liian alhainen ja korjasi rasitukseksi  39 sekä sietokyvyksi saman 39 pistettä

Toimiiko Vantage V siis niin että käyätännössä ensimmäisen kuukauden ajan rasitus ja sietokyky on sama (koska aikaisempaa dataa ei ole tarjolla) ja sen jälkeen vertaa viikkoa edelliseen kuukauteen? Eli käytännössä ensimmäisen kuukauden ajan kello on sokea, koska ei tiedä vielä mikä on kellon käyttäjän ns. normaali treenirasitus / sietokyky? Eli käytännössä omaa rasitusta kannattaa varmaankin ekat pari kuukautta seurailla lähinnä omien tuntemusten ja ortostaattisen testin kautta, koska training pro:lla ei ole vielä tarpeeksi dataa taustalla, jotta rasittumisen arviointi sen kautta olisi järkevää? 

9 tuntia sitten, Henrik Mäki kirjoitti:

Polar Vantage V:n ja käyttöönotossa kello näytti omaksi sietokyvyksi 10 pistettä.

Treenat kk omien tuntemusten perusteella ja myös siitä eteenpäin.. Kellon tulokset tukee sitten omaa oloa. 👍 Itellä tällä hetkellä rasitus 124 ja sietokyky 145. 😊 Ja juuri viikon keskiarvoa verrataan kk takaisiin pohjiin.

Palautumisen seurannassa pääset kaikista helpoimmalla kun käytät Nightly Rechargea. Toki riippuu miten säännöllinen elämäsi rytmi on. Joillakin esim. yövuorot voi sekoittaa tulosten tulkintaa. 

5 tuntia sitten, Sählyilijä kirjoitti:

Onko muilla ranneke aiheuttanut reaktioita ranteeseen? Minulla alkanut nyt 1kk jälkeen kutiamaan ja lähtemään nahka ranteesta, lisäksi punoitus erittäin kova.

Veikkaan että kyse on nikkeliallergiasta. Mulla on samaa vaivaa Igniten kanssa. Aiemmin ei ole ollut oireita, mutta ilmeisesti sietokyky on ylittynyt, kun kello on koko ajan ranteessa. 

https://support.polar.com/fi/support/does_my_polar_product_contain_nickel

16 minuuttia sitten, Pyörämees kirjoitti:

Mitähän ominaisuuksia tossa on VV:hen verrattuna?  En saanut linkkiäsi auki.. 

Eipä vissiin hirveästi muuta kuin että noi reittihommat on leveliä paremmat kuin V:ssä. Itse niitä just haaveilen, tällä hetkellä kun on vain M ranteessa. Katsotaan nyt jahka tuolta jotain virallista tulee ulos joskus. 

• Like 1