Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Seppo

Polar Vantage V ja Polar Vantage M

Recommended Posts

MInkäköhän takia PE3000:n vyö kesti käyttöä varmaan 3000 tuntia rikkoontumatta ja nyt vyö kestää vuoden??? Jonkun 3 vuotta ja 1500 tuntia ymmärtäisi käyttöiäksi, mutta kerran vuoteen uusittava sykevyö on kyllä aika huono esitys valmistajalta. Eihän 32 euroa ole kovin paljon, mutta kyllähän nykyvärkkien kestävyys on aika huono. Itse sensorihan tuossa ei varmaan hajoa näin nopeasti.

Jos ei halua maksaa 32 euroa niin Kiinasta noita saa noin 2.50 eurolla. Tilasin pari vuotta sitten useampia. Ensimmäiset kaksi kesti noin vuoden ja vielä on kaapissa vöitä muutamaksi vuodeksi. Kannattaa tilata kerralla useampi, ALV raja on 22 euroa ja siihen mahtuu 8 kpl.

https://www.aliexpress.com ja hakuun "polar chest strap"

Mulla M teki tänään H7 sykevyön kanssa tota että tiputteli sykkeitä ja kerran nosti tappiin, vaikka syke pysyi oikeasti samana. Vyötä on käytetty vasta pari kertaa. Ranteesta mitatessa ei ole sekoillut, tosin en ole montaa lenkkiä päässyt tekemään viimeisimmän päivityksen jälkeen. 

Autostoppi on mulla päällä, mutta ei se oikein toimi tuon viimeisimmän päivityksen jälkeen. Ensin pysäytti mutta ei jatkanut kun jatkoin matkaa ja viimeksi testatessa ei stopannut enää ollenkaan. 

Eniten mua ärsyttää epävarmuus. Vaihdoin A370:stä pois koska gps luurin kanssa temppuili. Käytin myös M430 mutta aina ei jaksanut vaihdella kahden kellon välillä ja synkkauskin takkuili kahden laitteen kanssa sekaisin. Vantagen kanssa meni alkuun niin kivasti, kunnes tää jonkin asteinen sekoilu taas alkoi ja epäilen sen johtuvan tuosta uudesta päivityksestä. Voi aargh. 😅

Tänään meni Vantage Vee takaisin tyytyväisyystakuun piiriin. Hitto että harmittaa kun muuten pirun hyvä kello, mutta ihme juttu kun ei lippulaivamalliin saa selkeää näyttöä. Varsinkin näinä pimeinä syysiltoina, niin onhan se turhauttavaa kun pitää tihrustella että näkisi mitä kellotaulussa lukee. Pakko jäädä odottelemaan seuraavaa mallia jos ne saisi tämän heikkouden oikaistua. Garminin näytöt on ihan eri luokkaa ja silti niissä on jopa pidempi akunkesto kuin Veessä. Ignitellä pitää nyt porskutella eteenpäin.

On 29.10.2019 at 20.58, Kristiina kirjoitti:

Mulla M teki tänään H7 sykevyön kanssa tota että tiputteli sykkeitä ja kerran nosti tappiin, vaikka syke pysyi oikeasti samana. Vyötä on käytetty vasta pari kertaa. Ranteesta mitatessa ei ole sekoillut, tosin en ole montaa lenkkiä päässyt tekemään viimeisimmän päivityksen jälkeen. 

Autostoppi on mulla päällä, mutta ei se oikein toimi tuon viimeisimmän päivityksen jälkeen. Ensin pysäytti mutta ei jatkanut kun jatkoin matkaa ja viimeksi testatessa ei stopannut enää ollenkaan. 

Eniten mua ärsyttää epävarmuus. Vaihdoin A370:stä pois koska gps luurin kanssa temppuili. Käytin myös M430 mutta aina ei jaksanut vaihdella kahden kellon välillä ja synkkauskin takkuili kahden laitteen kanssa sekaisin. Vantagen kanssa meni alkuun niin kivasti, kunnes tää jonkin asteinen sekoilu taas alkoi ja epäilen sen johtuvan tuosta uudesta päivityksestä. Voi aargh. 😅

Autostoppi näköjään ainakin oli tänään jo korjaantunut toimivaksi.Nyt tuntuu, että oma vv titan toimii moitteetomasti ja unen seuranta on jotenkin toimivampi kuin esim garminin oma(945).

En muista nähneeni että Vantage veestä olisi nähnyt treenin jälkeen palautumisajan tunneissa tai päivissä. Tykkäsin kun V800 ilmoitti heti treenin jälkeen palautumisajan. Samaa teki myös Fenix 5. Onko Polar poistanut tämän ominaisuuden uusimmissa kelloissa? 

tunti sitten, Steg kirjoitti:

En muista nähneeni että Vantage veestä olisi nähnyt treenin jälkeen palautumisajan tunneissa tai päivissä. Tykkäsin kun V800 ilmoitti heti treenin jälkeen palautumisajan

Mun mielestä VV:n kardiokuorma on paljon parempi kuin  V800sen ilmoittama palautumisaika. V800 ei tainnut ottaa huomioon esim. viikon ajalta kertyneitä treenejä. Nyt myös unimittaukset antaa vielä tosi hyvin tietoa palautumisesta. 👍

tunti sitten, Pyörämees kirjoitti:

Mun mielestä VV:n kardiokuorma on paljon parempi kuin  V800sen ilmoittama palautumisaika. V800 ei tainnut ottaa huomioon esim. viikon ajalta kertyneitä treenejä. Nyt myös unimittaukset antaa vielä tosi hyvin tietoa palautumisesta. 👍

Joo pitää paikkansa. Mielestäni oli vaan niin selkeä tieto kun sai heti tiedon treenin kovuudesta kun se ilmoitti heti palautumisajan tunneissa. Unenmittaus on Polarissa hyvä, eli mielestäni parempi kuin Garminissa. Veessä näyttö on vain hämärässä mielestäni liian epäselvä. Kirkkaus kun olisi Igniten tasoinen, niin se olisi todella jees juttu. Himmeä näyttö antaa vähän halvan oloisen fiiliksen kellosta.

• Like 1

12 minuuttia sitten, Steg kirjoitti:

Veessä näyttö on vain hämärässä mielestäni liian epäselvä. Kirkkaus kun olisi Igniten tasoinen, niin se olisi todella jees juttu. Himmeä näyttö antaa vähän halvan oloisen fiiliksen kellosta.

Omaan silmääni VV on ollut hyvä alusta saakka, mutta varmasti monen muun kohdalla ihan eri tilanne.

Igniteä en oo nähnyt muuta kuin mainoksissa, niin eikö se ole riittävän hyvä treenikelloksi? Mitä tärkeitä ominaisuuksia siitä puuttuu, jotka löytyvät Vantage Veestä? Ainakin kardiokuorma taitaa puuttua, mutta ilmankin pärjää hyvin 👍

49 minuuttia sitten, Pyörämees kirjoitti:

Omaan silmääni VV on ollut hyvä alusta saakka, mutta varmasti monen muun kohdalla ihan eri tilanne.

Igniteä en oo nähnyt muuta kuin mainoksissa, niin eikö se ole riittävän hyvä treenikelloksi? Mitä tärkeitä ominaisuuksia siitä puuttuu, jotka löytyvät Vantage Veestä? Ainakin kardiokuorma taitaa puuttua, mutta ilmankin pärjää hyvin 👍

Siinä ei ole jatkuvasti näyttö päällä, eli se on ominaisuus joka ei ole minua miellyttänyt. Muuten sillä pärjää mainiosti, mutta tämä näytön herättäminen jatkuvasti on ollut ainakin minulle ärsyttävä piirre.

• Like 1

No niin millään yrityksellä ei ole varaa tälläisen pelleilyyn mitä Vantage-sarja on ollut. Potkuja olinkin tämän takia antamassa ja nyt ne realisoituu: https://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/kempelelainen-sykemittariyhtio-polar-electro-aloitti-yt-neuvottelut-toimitusjohtajan-mukaan-toita-tulee-loppumaan-ja-uusia-aukeaa/829500/

Tälläin päästään niistä "huonoista" työntekijöistä Suomessa eroon helposti. Ja sitten vielä sanotaan, että työmarkkinat on joustamattomat. Ei ole. Täällä on jo liian helppoa työntekijöiden kohtelu miten vain.

Tästä toiminnasta on hienompi nimityskin- uudelleenorganisointi. Ei kuulosta niin pahalta kuin potkut.

edit. Mitenkähän nyt Pyörämeehen käy? En usko, että noin hyvillä lobbauksilla hommat loppuu.

• Like 2