Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Polar Vantage V ja Polar Vantage M

Recommended Posts

Patteri vaihdettu sykevyöhön ihan hetki sitten, joten siitä ei ole kyse. Ja tuon mittaushäiriön aikana tarkistin mittarin alle kurkkaamalla, niin rannemittausvalot oli pimeänä ts vyöstä mittasi. Ja tätä samaa ongelmaa ollut siis käytännössä uudesta asti satunnaisen säännöllisesti, eli mistään yksittäisestä kerrasta ei ole kyse.

• Replies 1,7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Unen seuranta on tässä Polarissa aika mielenkiintoinen ominaisuus, verrattuna Garminiin. Garmin aikana en seurannut unikäppyröitä ikinä, vaikka kai ne olisi sieltäkin jostain löytänyt. Polar kyllä ker

Tuli sittenkin hommattua Vantage V vaikka uhosin toisin. 😅   Ensimmäisiä huomioita 24 h käyttökokemuksella ja yksi 30 min lenkki tehtynä: (satunnaisessa järjestyksessä)   - Näyttö

Ok. Siinä siis tuli jo toinen syy, miksi tuota kelloa ei voi hankkia kun ei ole urhelija. Harmi. 

Posted Images

Myös kuiva iho voi aiheuttaa että sykevyö ei tunnista sydämen sykettä eikä myöskään silloin pysty lähettämään signaalia.. Eli kannattaa koittaa kostuttaa sykevyö kun sen laittaa päälle, ettei ainakaan tuosta ole kyse. Siihen olemassa omia geelejä mutta tuon voi kostuttaa myös vedellä, syljellä tms.

Tuosta uusimmasta päivitykseksestä tuli ainakin meikäläisen V:n pari ongelmaa. Alkuun toimi ihan normaalisti, mutta nyt alkanut lenkillä useampaan kertaan  keskeyttämään harjoitusta ihan omia aikojaan. Lisäksi välillä kaikki muut painikkeet lakkaavat toimimasta paitsi valikkopainike ja sitä painaen  painikkeet heräävät taas käyttöön. 

55 minuuttia sitten, jp/68 kirjoitti:

Tuosta uusimmasta päivitykseksestä tuli ainakin meikäläisen V:n pari ongelmaa. Alkuun toimi ihan normaalisti, mutta nyt alkanut lenkillä useampaan kertaan  keskeyttämään harjoitusta ihan omia aikojaan. Lisäksi välillä kaikki muut painikkeet lakkaavat toimimasta paitsi valikkopainike ja sitä painaen  painikkeet heräävät taas käyttöön. 

Ongelma liittyy suoraan automaattisiin kierroksiin mitä oon netistä lukenu. Polarille laitoin viestiä asiasta ja sieltä ymmärsin että hot fix tulossa. Itse otin automaattiset kierrokset pois, niin kello on taas toiminu ongelmitta. Aina nimittäin sammu randomisti välittömästi jonkun automaattisen kierroksen täytyttyä. Mulla oli 1km kierrokset.

Laitan sitten noi takas päälle kun hot fix tullut.

Silti kyllä erittäin nolo bugi..

49 minuuttia sitten, Storba kirjoitti:

Ongelma liittyy suoraan automaattisiin kierroksiin mitä oon netistä lukenu. Polarille laitoin viestiä asiasta ja sieltä ymmärsin että hot fix tulossa. Itse otin automaattiset kierrokset pois, niin kello on taas toiminu ongelmitta. Aina nimittäin sammu randomisti välittömästi jonkun automaattisen kierroksen täytyttyä. Mulla oli 1km kierrokset.

Laitan sitten noi takas päälle kun hot fix tullut.

Silti kyllä erittäin nolo bugi..

Mun mielestä jo asiakkaista piittaamattomuutta. Noille pitäisi jo kenkää antaa, jotka mokasivat. 

Kumma, että keskustelupalstoilla viat löydetään heti, mutta pääkallo paikalla vasta, kun sinne informoidaan? 

Muutenhan näistä tiedotettaisiin Polarin sivuilla. 

Edelleen en ole saanut harjoitustietoja siirrettyä. Vuoden loppu jo häämöttää. 

Polar, kun ei tunnista omia vanhempia ohjelmiakaan. 

Calibrate the stride sensor by setting the calibration factor:

1. Browse to the running sport profile you want to use.
  2. Press LIGHT to enter the Quick menu and choose Calibrate stride sensor > Calibration factor.
  3. Set the calibration factor and press OK. Calibrated. Calibration factor: X.XXX is shown.

En ole onnistunut tekemään tätä ohjeiden mukaan Veellä. Kun menen yllä mainittuun valikkoon, niin minulle ei tule näkyviin mitään kalibrointi näkymää. Tosi outoa? Haluaisin kalibroida juoksusensorin kelloon, sillä viimeksi se näytti että olisin juossut puoli minuuttia per km kovempaa kuin mitä juoksumaton kone näytti nopeudeksi. Onko ainoa vaihtoehto kalibroida se gps:n avulla?

4 tuntia sitten, Storba kirjoitti:

Tällä viikolla hiihtoa tullut noin 100km ja juoksua 20km. Hiihdossa itellä 5km välein autokierros ja juoksussa 1km välein. Eipä oo ollut onneksi mitään murhetta Vantage Veen kanssa. Itselläni ei ole päällä automaattista pysäytystä.. Voisiko toi "nolo bugi" liittyä jotenkin tuohon ja kierroksiin eli yhteiskombona menis sekaisin. 🤔

18 minuuttia sitten, jp/68 kirjoitti:

Liikuskelin aamulla 18 km automaattiset kierrokset kilometrin välein päällä, mutta autostop pois päältä. Toimi kuin junan vessa entisaikaan eikä edes painikkeet ole "jäätyneet" tänään.

Eli autostop aiheutti ongelman? Näin ei myöskään  saisi olla. 

On 26.10.2019 at 00.35, MarikaB kirjoitti:

Muilla vastaavaa ongelmaa Vantagen kanssa? Itselläni Vantage M, ja alusta asti (viime helmikuussa ostettu) säännöllisen epäsäännöllisesti tiputtaa sykkeen pohjalukemiin lenkillä.

Jep, juuri samaa teki itselläkin, tosin taisi välillä mennä sykkeet 10-30bpm ylös tai alas... Polarin tuen kanssa selviteltiin asiaa ja todettiin että mahdollisesti itse H10 vyö tullut tiensä päähän (kulutustavaraa). Tilasin uuden vyön joka maksoi muutaman kympin ja ongelmat hävisivät. Hieman ihmetytti kun vyö kesti käyttöä alle vuoden, mutta toisaalta tuleehan sitä käytetty reilu 10h joka viikko ja pestyä koneessa pari kertaa viikossa. Epäilen että juuri pesukoneessa saanut vyö kipeää, mennyt solmuun tms. ja siksi mennyt rikki.

• Like 1