Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Seppo

Polar Vantage V ja Polar Vantage M

Recommended Posts

17 minuuttia sitten, veskur kirjoitti:

Mulla on ollu käytössä jo kolmena yönä, joten pitäis olla vertailuarvoja. Ite ajattelin tuon niin, että tuo ei nyt jostakin syystä osaa ottaa unitulosta, niin se on silloin 0/100 ja sen perusteella myöskään Nightly Recharge ei saa tuloksia, joista voisi päätellä mitään.

Jos ei näy mitään unitulosta ja nightly recharge näyttää nollaa, niin kannattaa mennä vilkaisemaan Polarflowsta aktiivisuusvälilehden alta niitä sykearvoja yön aikana. Tämä unitoimintohan mittaa lukemat ensimmäisten 4 tunnin aikana siitä kun on nukahtanut. Jos olet unen aikana jotenkin liikkunut, niin että rannesykemittaus ei ole toiminut jonkun aikaa unesta, niin se voi myös olla syynä että  et saa lukemia näytille. Minulle on käynyt näin moneen otteeseen, mutta pääosin olen saanut lukemia unen laadusta.

7 minuuttia sitten, Steg kirjoitti:

Jos ei näy mitään unitulosta ja nightly recharge näyttää nollaa, niin kannattaa mennä vilkaisemaan Polarflowsta aktiivisuusvälilehden alta niitä sykearvoja yön aikana. Tämä unitoimintohan mittaa lukemat ensimmäisten 4 tunnin aikana siitä kun on nukahtanut. Jos olet unen aikana jotenkin liikkunut, niin että rannesykemittaus ei ole toiminut jonkun aikaa unesta, niin se voi myös olla syynä että  et saa lukemia näytille. Minulle on käynyt näin moneen otteeseen, mutta pääosin olen saanut lukemia unen laadusta.

Sepä tässä onki, ku ihan kaikki muut unitiedot näkyy ja myös syke koko yöltä. Ainoastaan unitulos on 0.

9 tuntia sitten, Mosse kirjoitti:

PS: kuka referoisi tuon Serene-hengitysharjoituksen idean parilla virkkeellä, ei jaksa alkaa perehtymään...

Turha. Älä turhaan perehdy ellet erityisemmin halua rentoutua ohjatusti. 

7 tuntia sitten, Juoksuontylsaa kirjoitti:

Hmm. Miksi ihmeessä Recovery pro ja Nightly recharge ovat poissulkevasti toisilleen vaihtoehtoisia?

Villi arvaus: Algoritmi pyrkii hieman toisistaan poikkeavien mittausten perusteella arvioimaan elävän olennon varsin monimutkaista fysiologista prosessia (palautumista). Väistämättä tulisi tilanteita, joissa RP ja NR antaisivat keskenään ristiriitaisen palautteen, mitä Polar halunnee välttää tekemällä vain jommankumman käytön mahdolliseksi kerrallaan. 

Ortostaattisen testinhän voi V:llä edelleen tehdä NR:akin käytettäessä, mutta mikään mittaus tai mittari ei poista oman fiiliksen arvioinnin merkitystä palautumisen seurannassa. Pelkkä fiilis vain joskus kertoo asioista turhan myöhään... tai sitten sitä ei ole tullut rehellisesti kuunneltua. Mittaukset ovat siis hyvästä päätöksenteon tukena ja siksikään ei ole ollut mitään tarvetta vaihtaa merkkiä.

• Like 3

Nightly recharge vaikuttaa ihan hyvältä 👍 tai oisko vaan alkuintoa seurata uutta dataa.  Tuohon vielä ortoa tueksi ja tietysti oman olotilan kuuntelu, niin voi jo heikompaa pyörryttää. 😇

Tiistain päivityksen ja nightly rechargen käyttöönoton jälkeen akku tyhjeni yllättävän nopeasti 🤔  Fillaripalstalla muutama oli kokenut samaa, ja sieltä tulikin ohjeeksi käynnistää kello uudelleen. Perjantai-iltana latasin akun taas täyteen ja eilisen 3h pyörälenkin jälkeen akkupalkki näyttää vielä 85%. Jospa tämä taas kestäisi sen viikon omissa touhuissani. 👍

• Thanks 1

Eka lenkki päivityksen jälkeen tehty ja ei ihan maaliin mennyt. Pysähdyin muutaman kerran ottamaan maisemakuvia ja kerran kaivoin kiven pois kengästä. Hienosti keskeyttää treenin kun pysähdyn, mutta eipä enää jatkakaan tallennusta kun lähden liikkeelle. Oon nyt teleportannut reilu 10min verran, matkaa en vielä tiedä kun en ole kaivellut historiasta kuinka pitkä toi lenkki oikeasti on ollut. Onko muilla tehnyt tätä?

Luottaako kukaan noihin Polarin unenlaadun mittauksiin/ nightly rechargeen? Olen helmikuusta asti käyttänyt mittaria ja saan aina unen yhtenäisyydestä huonoimmat mahdolliset arvosanat. Joo, kyllähän meitsi herää ainakin kerran yössä vessaan ja pyörin myös sängyssä unen aikana eri asennoissa. Myös tuo nightly recharge lannisti ensimmäisellä tuloksellaan..."erittäin heikko". Kyllä koen, että voisin nukkua huomattavasti paremminkin, mutta toisaalta herään aina aamuisin kuitenkin suht levänneenä..masentavaa.

Minulla nightly recharge on toiminut tosi hyvin. Kyllähän jotain floppeja on tullut mutta noin 90%sti kellon ilmoittama unen laatu täsmää omaan vointiin/fiilikseen. Herään myös kerran yössä, mutta ei se ole tuloksiin juurikaan vaikuttanut. Hyvin huomaa myös sen, että jos juo alkoholijuomia viikonloppuna ja menee vieläpä myöhään nukkumaan, niin keskipulssi on korkeampi ja unen laatu yleensä huono.  Jos olet hereillä mutta makaat liikkumattomana, niin eihän se kello välttämättä ilmoita että olis ollut hereillä.