Odster Lähetetty 13. joulukuuta , 2018 Share Lähetetty 13. joulukuuta , 2018 Päivitin eilen perheen molemmat M:t (ei lausuta "ämmät"). Oma meni suht kivuttomasti, mutta rouvan kello jumitti ja piti irrottaa välillä letkusta. Läppärin kautta siis ajoin päivityksen, kun oli vielä tuoreessa muistissa ikuisuuden kestänyt luurin kautta päivittäminen käyttöönoton yhteydessä. Mikä muuten on järki siinä, että Flow'n kautta personoiduissa lajiprofiileissa on bonusvaihtoehtona aina se Multisport? Flow'ssa se ei näy, mutta harjoitustilan listaa selaamalla se tarjoaa sen pyytämättä ja yllätyksenä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seppo Lähetetty 13. joulukuuta , 2018 Author Share Lähetetty 13. joulukuuta , 2018 Eipä tuo päivitys onnistunut edelleenkään Bluetoothin kautta. Sitkeästi yritti, mutta lopulta laitoin mittarin piuhalla koneeseen kiinni. Taustavalo vihdoinkin parempi. Pahoittelut ettei kameran tarkennus halunnut tehdä yhteistyötä... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pyörämees Lähetetty 13. joulukuuta , 2018 Share Lähetetty 13. joulukuuta , 2018 36 minuuttia sitten, ErAh kirjoitti: Rohkeasti annat mennä vaan 👍 itselläni pakkopäivitys sujui luurini kautta noin 10 minuutissa. Nyt oli ainakin Polarilta se edeistys tehty päivitykseen, että luurin näyttö eli koko päivityksen ajan, joten näyttö ei mennyt missään vaiheessa mustaksi. Päivitys onnistui ilman katkoksia alusta loppuun saakka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ErAh Lähetetty 13. joulukuuta , 2018 Share Lähetetty 13. joulukuuta , 2018 (edited) Yli tunnin yritin päivitystä ja lähetin kohtuu kipakan palautteen Polarille. Mielestäni on täysin asiaan kuulumatonta pakottaa päivityksiä, varsinkin jos ne eivät toimi, toisin kuten esim Garminilla toimii. Asiakaslähtöisyys on ainakin pikkuisen alle nollan Polarilla, joka saattaa palauttaa mut takaisin Garminin käyttäjäksi. Sääli koska aloin jo pitämään laitteesta ja Flowsta. Esimerkiksi tämä ☆☆ska hukkasi kaikki edellisen synkkauksen jälkeiset datat, kun päivityskiima oli niin kova. Voi perse sentään näitä laitteita. ..... Edit, kaksi tuntia mennyt, päivitys ei onnistu.... Alkaa vitututtamaan koko laite...... Muokattu 13. joulukuuta , 2018 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baltsu Lähetetty 13. joulukuuta , 2018 Share Lähetetty 13. joulukuuta , 2018 mun kokemukseni mukaan Garminin asiakaspalvelu se vasta huonoa onkin, jos tulee jotain ongelmia. Sähköposteihin ei tule ikinä vastausta ja puhelimessakin siellä oli vastaaja päällä, jossa sanottiin, että ovat auki klo 8 (vai 9) - 16 ja kello oli jotain 14.30, kun soitin. Olen kaksi Garminia heittänyt takuuaikana roskikseen, kun niitä ei saa huoltoon järkevästi. Ehkä se kohtelu on asiakaskohtaista, mutta jotenkin itselläni ei ole ikinä ollut Polarin kanssa mitään ongelmia. Itseasiassa kolmessa Polarin mittarissa ei ole ollut yhtä ainoaa vikaa, kun taas Garminit ovat jokainen alkanut hajota sieltä sun täältä siinä vuoden ikäisenä. Sen lisäksi lataaminen ja tiedon siirtäminen mittarista tietokoneelle tuntuivat olevan Garminilla ylitsepääsemättömän vaikeata. Sai aina jännittää, kun lähti lenkille, että onko se ladannut ollenkaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jraf Lähetetty 13. joulukuuta , 2018 Share Lähetetty 13. joulukuuta , 2018 17 minuuttia sitten, ErAh kirjoitti: Yli tunnin yritin päivitystä ja lähetin kohtuu kipakan palautteen Polarille. Mielestäni on täysin asiaan kuulumatonta pakottaa päivityksiä, varsinkin jos ne eivät toimi, toisin kuten esim Garminilla toimii. Asiakaslähtöisyys on ainakin pikkuisen alle nollan Polarilla, joka saattaa palauttaa mut takaisin Garminin käyttäjäksi. Sääli koska aloin jo pitämään laitteesta ja Flowsta. Esimerkiksi tämä ☆☆ska hukkasi kaikki edellisen synkkauksen jälkeiset datat, kun päivityskiima oli niin kova. Voi perse sentään näitä laitteita. ..... Sama homma, omat kokemukset Polar asiakaspalvelusta aika huonot, vastaukset on ollut, "voivoi, harmi kun sinulla on ollut ongelmia" eikä mitään ehdotusta miten edetään, että homma saadaan toimimaan. Mulla on mennyt vähän toisinpäin, mitä enemmän käytän Vantagea, niin sitä enemmän Garmin vetää takaisin puoleensa. On tässä hyvääkin, rannesyke toimii juoksulenkeillä itselläni loistavasti. Jatkuvaa jaakopin painia itsensä kanssa, lähteekö Vantage myyntiin vai ei. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ErAh Lähetetty 13. joulukuuta , 2018 Share Lähetetty 13. joulukuuta , 2018 Kolme tuntia ja sain firmiksen päivitettyä. Kummallista että onnistui hyvin kun teki sen englannin kieli laitteessa?? Voiko kieliasetus vaikuttaa siihen, vähän kumma homma..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arsi 69 Lähetetty 13. joulukuuta , 2018 Share Lähetetty 13. joulukuuta , 2018 Päivitys puhelimen kautta on aina hieman vaikea asia koska puhelimia on niin monia malleja ja puhelimen softaversioita myös. Vanhimmat softat eivät ole enää tuettuna jne.. Lisäksi vaikuttaa verkon kuormitustilanne ja verkossa kiinni olevien laitteiden määrä. Päivittäjä saattaa menee hetkeksi liian kauas puhelimesta ja yhteys pätkii. Olen kyllä kuulut että maaseudulla jotkut ovat onnistuneet jopa Windows 10 päivityksen tekemään mökillään olemattomien yhteyksien päässä, silloin päivitykseen pitää varata koko päivä aikaa. Eli sanoisin että muuttujia on liikaa jonka johdosta asia on hyvin hankala Polarin tuen ratkaistavaksi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jp/68 Lähetetty 13. joulukuuta , 2018 Share Lähetetty 13. joulukuuta , 2018 Se 1. Vantage M:n päivitys ei onnistunut Honor 8 puhelimella bt:n kautta, joten tein sen piuhan kautta tietokoneella. Sama juttu tämän uuden päivityksen kanssa, ei Honor puhelimella onnistunut. Kokeilin sitten Samsungin tabletilla bt:n kautta ja hienosti meni n. 15 minuuttiin. Kovasti on näköjään laite eroja millä onnistuu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pyörämees Lähetetty 13. joulukuuta , 2018 Share Lähetetty 13. joulukuuta , 2018 Laitoin Nokia 8 ja Vantagen sopuisasti viereikkäin sohvalle pötköttään ja päivitys onnistui kertalaakista. Kellon käyttöönoton ja ensimmäisen päivityksen yhteydessä piti puhelimen näyttöä itse pitää hengissä, jotta päivityksestä alkoi minuutit vähentyä. Nyt tosiaan ei tarvinnut kuin ihmetellä sujuvaa päivitystä. 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mölli Lähetetty 13. joulukuuta , 2018 Share Lähetetty 13. joulukuuta , 2018 Huihaitten ja muitten kiinan puhelimien käyttäjien kannattaa laittaa virransäästö asetukset pois päältä flow sovellukselle. Erittäin agressiivisia ovat sammuttelemaan prosesseja varsinkin jos laittaa sovelluksen taustalle päivittämään. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vieras Lähetetty 13. joulukuuta , 2018 Share Lähetetty 13. joulukuuta , 2018 Itsellä huawei, puhunut puhelimella ja käyttänyt muita sovelluksia. Päivitys onnistui kerrasta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aki_H Lähetetty 13. joulukuuta , 2018 Share Lähetetty 13. joulukuuta , 2018 On 12.12.2018 at 06.09, ErAh kirjoitti: Taisi siinä olla 4 pykälää keskisykkeessä eroa 10km ja 30km välillä, mutta olympialaisissa 30km hiihdettiinkin aika reippaasti alusta lähtien. Ainakin hiihto-lehdessä jutussa lähinnä tuotiin esiin eri matkojen luonnetta ja tietysti hieman analysoitiin myös onnistumista. Garminin 920xt ja 735xt olivat mulla aiemmin käytössä ja niihin verrattuna Vantage ei tunnu lelulta. Oikeastaan ainoa lelumainen noista on 735xt, mutta kyllä sekin normaalia käyttöä kesti kun ei pitänyt sitä ranteessa, kun teki kunnossapito- tai asennustöitä. Sinänsä Vantage on täyttänyt odotukset, mutta se onkin helppoa jos ei odota liikoja. Toimivat sykkeen-, matkan- ja korkeudenmittaukset riittää lisättynä pitkähköllä akunkestolla. Tässä lainaus Kristan omasta instagram-postauksesta liittyen syke-grafeihin. Sykegrafit löytyvät tästä Kristan instapostauksesta, 2- ja 3-alakuva, samassa postauksessa: @kristaparmakoski "Palataanpa hetkeksi olympialaisiin. Kuvissa on sykedataa olympialaisten 10km ja 30km kisoista. Molemmissa kisoissa maksimisyke on lähellä toisiaan 187 ja 186. Merkittävä ero on kuitenkin keskisykkeessä. 10km kisassa keskisyke oli 180, kun 30km kisassa se oli 176. Tämä myös näkyy prosentteina (kuvan oikeassa reunassa). 10km hiihdin 5 alueella (eli yli anakynnyksen) 68% kisasta, kun taas 30km samainen 5 alue oli vain 28%. Tämä siis kertoo siitä, kuinka erityyppisestä kisasta on kyse ja myös siitä, että itseltä ei vielä löydy ruutia hiihtää 30km koko ajan anakynnyksellä. 10km kisassa hiihdimme 2x5km lenkkiä. Latuprofiilista näkee, että toisella kierroksella syke ei enää laske laskuissa niin alas kuin ensimmäisellä kierroksella. Parhaiten sen huomaa pisimmässä laskussa. Ensimmäisellä kierroksella syke laskee n. 160 tuntumaan ja toisella se jää jo selvästi vk-alueelle, eli siihen n. 173. Yksi syy siis siihen, että käytän sykemittaria kisoissa on se, että näkee miten syke on käyttäytynyt kisojen aikana. Joskus datasta näkee selvästi, että alussa on mennyt liian lujaa (esim. tourin loppunousu) ja se kostautuu kisan loppuvaiheessa." Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aki_H Lähetetty 13. joulukuuta , 2018 Share Lähetetty 13. joulukuuta , 2018 Uutta päivitystä en ole vielä ehtinyt lenkillä testaamaan. Mutta olen jo asennuksen jälkeen erittäin pettynyt, kun lukittavia sykealueita ei tuotukaan tuotteeseen ainakaan vielä. Mahtavatko olla tulossa? Ei ainakaan ole listattu tuleviin Firmwareihin. Perusominaisuus, joka pitäisi löytyä mielestäni jokaisesta vakavasti harjoitteluun tarkoitetusta sykemittarista. Sylettää, kun muuten olen Vantage V:hen ollut tyytyväinen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now