Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Lurgi

NUTS Ylläs-Pallas 2018

Recommended Posts

Yllättäen veden heittämisestä ei voi kyllä tulla rangaistusta, mutta hmmm.... aika vaikeahan noita on sitten erottaa sovitusta veden heitosta. Miesten voittaja otti asian kyllä hienosti, vaikka ei varmaan varttia siitä hyötynytkään. Itse olisin antanut varmaan pienemmän rangaistuksen, ei siinä ole varmaan tullut sääntörikkomus mieleen, kun on sovittu "vedenheitosta" ennen kisaa. Pajunen olisi kuitenkin voittanut kisan mennen tullen, mahtoikohan hyötyä tuosta vedenheitosta minuuttiakaan.

Tuosta Western statesin maaliin tulosta kyllä tulee mulle mieleen se, ettei ehkä olisi kannattanut yrittää ylisankarillista maaliintuloa, varmasti juoksija olisi jaksanut viimeisen 100m maaliin ilman apuakin. Siinä osui paska tuulettimeen aika hyvin.

KK80 heitin itse kerran "vettä", mutta onneksi en kenenkään päälle 🙄.....

• Like 2
  • Haha 3

Riippuu varmasti tilanteesta milloin kylmän veden heittämisestä on hyötyä ja että riittääkö sankollinen viilentämään. 

Itse hoipertelin toissapäivänä jokeen kesken lenkin kun meinasi taju lähteä. Siitä oli ainakin hyötyä. Muutama minuutti joessa ja pystyi taas jatkamaan juoksemalla matkaa kotiin. 

3 tuntia sitten, ErAh kirjoitti:

Tuosta Western statesin maaliin tulosta kyllä tulee mulle mieleen se, ettei ehkä olisi kannattanut yrittää ylisankarillista maaliintuloa, varmasti juoksija olisi jaksanut viimeisen 100m maaliin ilman apuakin. Siinä osui paska tuulettimeen aika hyvin.🙄.....

Tuskin olisi jaksannut. Kaveri oli sairallassa jonkin aikaa, ennen kuin tuli tolkkuihinsa. Oli oikeasti ihan karseassa kunnossa. Ilman raahaamista olisi jäänyt makaamaan siihen, kunnes lääkärihenkilökunta olisi tullut auttamaan. Ainakin tuo oli nopein tapa saada kaveri hoitoon, kun lääkintähenkilöiden ei tarvinnut jäädä miettimään, hoitavatko heti vai eivätkö. Brian Morrison muuten juoksi maaliin vihdoin kymmenen vuotta myöhemmin päästyään kisaan special considerations -lipulla. Aiheesta on Ginger Runnerin (Ethan Newberry) tekemä filmi YouToubessa. Kannattaa katsoa, jos tapaus kiinnostaa.