Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Suunto 9 Baro

Arvostele ketju:

KurJa
 Share

Recommended Posts

5 tuntia sitten, Seppo kirjoitti:

Ja sitten alkaa tulemaan näitä eri värejä kellosta. Alkaa valkoisella.53323103-A3CE-4EF4-8038-BFE916A4FDB6.png

Näyttääkö Suunto 9 arviota vo2max? Olen ollut käsityksessä, että ei näyttäisi ja muutenkin softapuoli vajaampi kilpailijoihin nähden?

Mitä tärkeitä juttuja tuosta puuttuu vs Garmin Fenix 5x? Vai onko Garminissa paljon turhakkeita? Miten rannesykkeen mittaus toimii verrattuna Fenix 5x?

Suunto 9 näyttää hyvälle kellolle, mutta missään ei ole päässyt sitä fyysisesti hypistelee.

Seuraava mittari on joko 5x, Suunto 9 tai Polarin Vantage V. 

• 2 months later...

Heipähei! Suunnitelmissa olisi ostaa suunnon spartan tai ehkä 9.. Aloin tossa miettimään että mikä sen titaanisen kehän hyöty siinä ympärillä on vs. ruostumaton teräs. Painoa on toki ina vähemmän mut muuten.. Pintakäsittely on kuitenki päällä joten käytössä se kuluu varmasti jokatapauksessa vaikka renkaan materiaali on eri. Solki ja näppäimet ovat ilmeisesti titaaniversiossa silti terästä..
Eli saanko mä vastineeksi suunto ysin kohdalla laittamalla 100€ lisää rahaa pari grammaa painosta pois, tiedon siitä että se kehä siellä pintakäsittelyn alla ei naarmuunnu sekä hyvän mielen ku tiedän että samaa materiaalia käytetään hävittäjässä sekä mun kellossa😎

3 tuntia sitten, Kumiankk4 kirjoitti:

Heipähei! Suunnitelmissa olisi ostaa suunnon spartan tai ehkä 9.. Aloin tossa miettimään että mikä sen titaanisen kehän hyöty siinä ympärillä on vs. ruostumaton teräs. Painoa on toki ina vähemmän mut muuten.. Pintakäsittely on kuitenki päällä joten käytössä se kuluu varmasti jokatapauksessa vaikka renkaan materiaali on eri. Solki ja näppäimet ovat ilmeisesti titaaniversiossa silti terästä..
Eli saanko mä vastineeksi suunto ysin kohdalla laittamalla 100€ lisää rahaa pari grammaa painosta pois, tiedon siitä että se kehä siellä pintakäsittelyn alla ei naarmuunnu sekä hyvän mielen ku tiedän että samaa materiaalia käytetään hävittäjässä sekä mun kellossa😎

Väittävät foorumeilla titaanisen päästävän gps-signaalit paremmin läpi, mikä tuottaisi tarkempaa dataa. Tiedä häntä. Eikö tuo titaani ole ihan pintakäsittelemätön, eli ei tulisi naarmuja, ja saisi ehkä myydessä osan hintaerosta takaisin.

Omassa ranteessa kello on toiminut hyvin ja sykkeetkin olleet paremmat kuin vyöllä. Mutta ihmiset ovat erilaisia ja joillakin on ollut isoja ongelmia rannesykkeen kanssa.

Tosin nyt olen aloittanut "vyökauden" kun ilmat on kylmenneet.

Gps tarkkuus on parantunut vakiolenkillänikin päivitysten myötä. Pieni ero A3P:n nähden toki on edelleen, mutta tuo vanha kello näytti aina hieman alimatkaa ainakin poluilla.

28 minuuttia sitten, Tarkki kirjoitti:

Väittävät foorumeilla titaanisen päästävän gps-signaalit paremmin läpi, mikä tuottaisi tarkempaa dataa. Tiedä häntä. Eikö tuo titaani ole ihan pintakäsittelemätön, eli ei tulisi naarmuja, ja saisi ehkä myydessä osan hintaerosta takaisin.

Omassa ranteessa kello on toiminut hyvin ja sykkeetkin olleet paremmat kuin vyöllä. Mutta ihmiset ovat erilaisia ja joillakin on ollut isoja ongelmia rannesykkeen kanssa.

Tosin nyt olen aloittanut "vyökauden" kun ilmat on kylmenneet.

Gps tarkkuus on parantunut vakiolenkillänikin päivitysten myötä. Pieni ero A3P:n nähden toki on edelleen, mutta tuo vanha kello näytti aina hieman alimatkaa ainakin poluilla.

Käsittääkseni titaanista versiota saa ainoastaan mustana eli sitte siinä on joku pinnote päällä.. Tietty kellon myydessä menee varmasti paremmin kaupaksi ku ruostumaton oli naarmuja tai ei..

5grammaa tulee painoeroa Suunnon sivujen mukaan noille :D Pistin mielenkiinnosta Suunnolle vielä kysymystä ni kattoo mitä ne vastaavat 😂 Ihme että ne napit siinä kyljessä ei sit vissii oo titaania eikä solki. Tai näin se Suunnon kellon kustomointisivu ainakin väittää. Toki titaani voi solkikäytössä olla muutenki ominaisuuksiltaan väärä aine...

Riippuu paljon millä vauhdilla/sykkeellä kävelet ja millaisessa maastossa, 800 kcal/h voi olla kovatehoisessa kävelyssä tottakin sun painoisella mutta keskimääreisessä kävelyssä varmaan aika reilusti liikaa. Muutenkin nuo laskut on aina arvioita joiden pohjana on mittariin annettujen tietojen (lepo- ja maksimisyke, paino) paikkaansapitävyys. Kun laskujen taustalla on todennäköisesti tuo syke niin sekin voi vaihdella melko lailla eri tekijöistä riippuen. Itsellä menee mittarin mukaan keskitehoisessa  juoksussa vajaa 1000kcal/h ja painoa ja kokoa on, joskaan ei ihan noin paljon kuin sulla. Suunnon lukema vastaa mulla melko hyvin esim. tuon laskurin lukuja https://www.brianmac.co.uk/energyexp.htm juoksulle. Enpä kyllä kalorioita hirmuisesti laskeskele, ovat sen verran teoreettisia ja epäluotettavia laskuja joka tapauksessa.

Vauhti on ollu keskimäärin 4.1km/h ja maasto perus kaupunkiasfalttia, eli melko löntystelyä. Keskisyke n.140. Lääkitys nostaa sykettä melko paljon. Kaippa tuo energiakulutus sitten voi pitää paikkansa? Toki suuntaa antavasti.. Kuulosti vaan todella yliampuvalta. 

Edit: Tuon linkkaamasi laskurin avulla 420kcaloria kuluis.

Muokattu

Kyllä tuo vauhti huomioiden hieman kovalta luvulta kuulostaa, minkälainen sulla on maksimisyke ja onko se siellä kellossa syötettynä henkilötietoihin?  Jos esim. lääke nostaa sykettä ilman ylimääräistä lihastyötä niin kellon arvio voi mennä pieleen mikäli se perustuu juuri siihen että sykkeestä päätellään minkätehoista liikuntaa on kyseessä. Kelloon asetettu maksimisyke saattaa myös vaikuttaa kun lasku saattaa perustua juuri siihen montako % maksimista/ns. sykereservistä liikunnan teho on. Tuntuisi kyllä että luotettavampi pohja laskuille olisi huomioida liikuntamuoto ja matkan pituus, sillä tiettyä massaa kun tietty matka liikutetaan niin kuluu suht vakio määrä energiaa, toki silloinkin hieman etenemisen taloudellisuudesta, mäkisyydestä yms. riippuen. Eli myös liikuntamuoto jolla harjoitus on käynnistetty voi vaikuttaa. Mutta tarkalleen en itse ole edes perehtynyt mistä kaikesta mittari sen arvioi. Omassa käytössä Suunto (Spartan) mittaa tosiaan itselläni vähän matalampia lukuja per kilsa noin suhteellisesti, joskaan en ole kävelyä koskaan edes mitannut.

Todennäköisesti juuri näin, kuten sanoit. Todennäköisesti ottaa minun tapauksessa kcalorikulutukseen huomioon liikaa tuon sykkeen, kun lääke on sitä nostamassa. Koko päivän kulutus Samsung Healtin mukaan 2650kcal, kun kellon mukaan on 3300kcal. Väittäisin S Healtin olevan lähempänä totuutta. 

Maksimisyke on laitettuna 197, ja leposyke 60. Lääke nostaa leposykettä päivän aikaan kuitenkin reilusti, joten taidan korjata leposykkeen paljon korkeammaksi ja katsoa onko sillä vaikutusta. Ainakin näin testiksi.

6 tuntia sitten, Mikko Kärnä kirjoitti:

Todennäköisesti ottaa minun tapauksessa kcalorikulutukseen huomioon liikaa tuon sykkeen, kun lääke on sitä nostamassa. 

Jos olet uusi Suunto movescountin käyttäjä, korjaa aktiivisuusluokka vastaamaan aktiivisuuttasi tai kuntoasi. Aktiivisuusluokka on sama kuin METS, ja saat sen myös jakamalla arvioidun VO2max arvosi luvulla 3,5.

Osallistu keskusteluun

You are posting as a guest. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy