Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Bornholm Ultra 5.-6. toukokuuta 2007

corner
 Share

Recommended Posts

Avataanpa uusi ketju ensi kevään Bornholmin 24/12/6 tunnin juoksulle, viimevuoden kisasta löytyy keskustelua täältä. Olen itse lähdössä 24h juoksuun, mutta ajattelin säästää matkojen ja majoituksen varaamisen Lohjan kisan jälkeiseen aikaan.

Kisan kotisivu http://www.ultramarathon.dk/ näyttää olevan tällä hetkellä nurin, mutta kyllä Kim Rasmussen kisan järjestää tänäkin vuonna. Ilmoitelkaapa kaikki Bornholmille lähtijät täällä palstalla tai viimeistään Lohjalla aikeistanne, niin voidaan hoitaa majoituksen varaaminen keskitetysti. Kisastahan löytyy tietoa tuolta viime vuoden juoksua käsittelevästä ketjusta sekä Ultrajuoksija -lehdestä 2/2006, kaksi kertaa paikan päällä käyneenä voin vain sanoa että kannattaa lähteä!

• Replies 133
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Imottauduin jo Joulukuun alussa. Maksun laitan tuotapikaa.

Joo, Lohjan jälkeen pitää alkaa pöpisemään enemmän. Nyt pitää varata äkkiä mökki siitä alkupäästä lähimpää rataa, numerointihan alkaa sieltä portin suunnasta. Viimensi katselin että no 1 ei ole kulun kannalta paras, mutta no:t 2-5 (viimeksi oli 5) on hyvällä hollilla. Se voipi olla pienestä kiini, jos oikein tarkalle menee tavoitteen kanssa, ja joutuu käymään mökissä kesken juoksun. Viimeksi missasin 12 min, kun en tajunnut ottaa juoksupukua yötä varten radan varteen valmiiksi! 200 km jäi joka tapauksessa 4 km:n päähän, mutta silti! (nyyh).

Hienoa Hanna, Corner ja Numeroukko! Teiltä tulen varmasti utelemaan tunnelmia kisan jälkeen tarkemmin, sillä ehkäpä uskaltaudun ensimmäiseen 24 tunnin kisaani juuri Bornholmissa 2008 - varsinkin, jos silloinkin on Endurancen porukkaa menossa. Kääk, siihen on enää vähän päälle 15 kuukautta.

Joten varatkaapa mullekin mökkipaikka vuodeksi 2008, kun kerran paikan päällä käytte.

(Espoon kisa tulee mulle liian aikaisin, joten sinne olisi jollekin hyvä (kröhöm!) huoltaja tarjolla. Sähläämässä ja katsomassa olen siis ehdottomasti.)

Päästähän se on kiinni, eikä roskakilometreistä. Mä sitä pelkäsin, että mua yritetään puijata osallistumaan, mutta pysyn lujana. Varsinkin, kun pitää iskeä tauluun "kova" aika 800 metrillä 31. joulukuuta.:grin:

Käsittääkseni roskakilometrejä ei ole olemassakaan...

Saa toki korjata, jos olen väärässä ja siinä tapauksessa minulla ei muita olekaan...

Eikös tuo 800 metriä ole aika lyhytaikainen nautinto tuohon vuorokauteen verrattuna, että harkitsisin vielä toisemmankin kerran...

Siellähän voi juoksennella ilman mitään suurempia paineita sen minkä juuri silloin jakselee...

Käsittääkseni mitään tulosvastuuta ei ole, joten uskallan itsekin lähteä mukaan ja ilmottaudun heti, kun seuraavan kerran käyn tuolla pankkiasioita hoitamassa...

• 3 weeks later...

Hep, hep. Kaksi juoksijaa lähtee reissuun meidän huushollista kokeilemaan kaksnelosta.

Eli viisi lähtijää on ilmoittautunut täällä palstalla, ja ilmeisesti pari muutakin on Suomesta lähdössä. Tarvitaan siis ainakin kaksi neljän hengen mökkiä. Palataan asiaan ensi viikolla, voin hoitaa mökkien varaamisen koko porukalle.

Sen verran pitää vielä mainostaa Bornholmia, että 12h juoksuun (startti lauantain ja sunnuntain välisenä yönä klo 24.00) osallistuva ehtii pistäytymään Bornholmissa kiireisemmälläkin aikataululla. Vaikkapa lähtö lauantaina klo 12.50 Helsinki-Vantaalta, ja takaisin ollaan sunnuntaina klo 20.10. Huonomminkin voisi viikonlopun käyttää!

Hieno juttu että saadaan iso joukkue tanskanmaalle. Huoltaja olisi kova sana, mutta kun kaikki juoksevat, joutuu itse jonkun verran huseeraamaan huotopöydän kimpussa.

Pitää ottaa se Cornerin viimevuotinen kannellinen mukisysteemi taas käyttöön. Niiden avulla säästyy paljon aikaa, ja voi palautella kävellen juoden ja syöden. Paljon vaan aamulla ladataan niitä valmiita juoma- ja pastamukeja pöydälle ja pöydän ympärille maahan, niin voi keskittyä olennaiseen kisan aikana.

Muista corner mökkejä vuokratessa kysyä pienimpiä numeroita jotka on vapaana, lähinnä rataa kun ovat.