Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Guest TTG

Tampere Maraton 25.8.2018

Recommended Posts

Guest TTG

Ensimmäistä kertaa ko. tapahtumaan! Joku viisaampi osaa varmaan kertoa tapahtumasta enemmän. Itseä kiinnostaisi reitti noin kokonaisuudessaan, onko tasainen, pikitietä koko reitti yms. Ja onko puitteet noin muuten olleet kunnossa.

Tapahtuma lähenee, joten herätelläänpä tätä ketjua! Sivuthan löytyvät osoitteesta http://www.tamperemaraton.fi/ .

Reitti lähtee Ratinasta ja kiertää Arboretumin kautta Härmälään, josta parin mutkan kautta palataan takaisin. Se on profiililtaan kohtalaisen tasainen, mutta joitakin pienehköjä nousujakin mahtuu mukaan. Alusta on enimmäkseen asfalttia, mutta noin 1/3 mennään hiekkateitä pitkin. Edit: Reittikierros kierretään puolikkaalla kaksi ja maratonilla neljä kertaa.

Puitteista olen ehkä jäävi sanomaan, koska olen järjestävässä seurassa jäsenenä. Aina on kuitenkin tullut kiitosta hyvistä ja sujuvista järjestelyistä sekä kannustavasta ilmapiiristä. Tapahtumaahan ovat järjestämässä juoksijat toisille juoksijoille.

Itse olen menossa puolikkaalle jänikseksi jo viidettä kertaa, se on mukavaa talkoohommaa. 🙂

• Like 2

Puolikas suoritettu. Järjestelyt toimivat hienosti. Saavuin paikalle 45 min ennen lähtöä ja hyvin jäi silti aikaa puhallella ennen lähtöpaukkua. Suihkut & palkintojen jaot kisan jälkeen onnistuivat mainiosti. Keittokin maistui oikein hyvälle.

Oma juoksu oli takkuista. Hiukan aavistelinkin, että kevään vedossa en ole. Kesän helteissä tuli laiskuuttaan skipattua/kevennettyä useampia kovempia treenejä + outo vaiva vähensi kokonaismääriä. Tänään tuloksena 3 minuuttia huonoa kevääseen. Minuutin voi ehkä laittaa reitin (parit mäet, hiekkaosuus) & tuulisen sään piikkiin. Keväällä reitti oli täydellinen flat ja sää optimaalinen. 2 minuuttia menee peilin kautta näkyvälle henkilölle. Oikein hyvä alku, kevyesti kulki 3km ja olin kärkikahinoissa mukana. Sitten alkoi tuntua kuin olisi pala kurkussa (hieman kurkkukipua viimepäivinä). Tuskin se vaikutti muuta kuin henkisesti. Vauhti alkoi hidastua kuin itsestään. Kärki karkasi ärsyttävän hiljaa horisonttiin. Kohtalainen väliaika kuitenkin puolivälissä ja 1:20 alitus vielä kinthaalla. Toisen kierroksen alkupuolisko oli hiipuvaa vääntämistä. Pahimmillaan Garmin raportoi yli puoli minuuttia keskivauhtia hitaamman kilometrin. Pari muutakin yli 4 minuutin kilometriä. Masensi, kun tajusin lähteneeni päivän kuntoon nähden hiukan liian kovaa - joka nyt kostautui. Puserrusta ei vaan irronnut hiekalla ja niissä pienissä nousuissa, vaikka kuinka yritti. Reitin kääntyessä enimmäkseen myötätuuleen & alamäkeen/tasaiseen, sain onneksi selvästi pirteämpää menoa lopun 4-5 km - ja aikakin hieman pyöristyi paremmaksi kuin miltä pahimmillaan näytti.

7 viikkoa maratonille. Nyt pitää fundeerata millä maratonkunto pomppaisi pari napsua. Kevään taso riittäisi mulle, mutta siihen on nyt 4-5 minuutin vuori kiivettävänä.

• Like 7