Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Veteraanien halli SM ja EM

Recommended Posts

Että tuommoiset olis tulossa kevään korvilla, SM kisat Kuortaneella ja EM kisat Helsingissä. SM kisoissa pisin juostava matka on 3000 m ja EM kisoissa 5000 m:n maastojuoksu niin ja tietty molemmissa sitten noista lyhyempiä matkoja ja muita lajeja. Kysyisinkin, että onko seppolaisista moni lädössä noihin kisoihin kokeilemaan kuntoaan? EM kisoihin on viimeinen ilmottautumispäivä huomenna.

• Replies 45
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mielellään olisin tullut SM kisoihin juoksemaan 400m ja 800m. Halli-SM kisat järjestetään taas siten ettei etelän mies pääse kun mennään ko. viikonloppulla hiihtolomaa viettämään perheen kanssa. No, oma valinta tietysti...

Eka vuosi M45-sarjassa, olisi ollut oiva sauma iskeä "junnuna" ko. sarjassa.

Tsemppiä teille jotka osallistuvat!

Aion osallistua sarjassa M45 sekä 800m että 1500m:lle

Ens viikolla teroitetaan kyynäpäitä valmennusleirillä Tanhuvaaralla....

Kuinkas Tanhuvaaran leiri onnistui?Inski on hyvä tyyppi ja kova innostamaan.... ja tietää mielettömästi urheilusta,kun on pitkä pesti takanaan hieman nuorempien kanssa.SVU:lla oli tuuria saadessaan hänet valmennuspäälliköksi!Itse olin Kuortaneen leirillä vuosi sitten,hieman ennen SM-halleja.Leiri kesti tuolloin melkein viikon.Kovasti treenattiin ja itse ainakin onnistuin siinä tosi hyvin.Halleista oli saaliina kolme hopeaa. 45:ten sarja on kova,vaikka yksi kovimmista,Hauhon mies,siirtyi 50:iin.Onneksi itse pääsin heittäytymällä 55:iin.Nyt"juniorina"voisi olla saumoja,vaikka kirkkaimpiin.Tsemppiä halleihin Sinulle ja kaikille muillekkin!!

Tanhuvaaran leiri oli todella onnistunut!

On tosiaan lähes lottovoitto SVU:lle kun Inski tuli mukaan kuvioihin.

Hänen kokemus ja asenne urheiluun on todella uskomattoman upeata.

Meidän leiri kesti 4 päivää ja sen aikana uskon että sain semmoisen tieto/taito annoksen että näillä eväillä päästään vielä pitkälle...

Tämän hetken tuloksillani olen Suomen tilastoissa M45 sarjassa hiukan "pistesijojen" ulkopuolella (8-12) mutta ens kesänä tarkoitus päästä kuuden sakkiin... siitä sitten pikkuhiljaa ylöspäin...

Sen verran leiri muutti suunnitelmia Kuortaneellä että 1500m sijasta juoksenkin "alimatkan" eli 400m. Sunnuntaina sitten 800m.

Toukokuussa on seuraava leiri kestävyysjuoksijoilla Pajulahdessa. Lähdetkö vm-52 mukaan?

• 2 weeks later...

No niin. Oltiin tänään todistamassa hyvän kaverimme JH:n taistelua veteraanien SM-kisojen 800 metrin mitaleista ja hopeamitalin arvoinen suoritushan se oli!

JH tuli Seinäjoelle junalla, josta haimme hänet ja veimme Kuortaneelle. Ei ollut etelän poika aikaisemmin käynyt näillä lakeuksilla. Ihmetteli vaan, että millä asemalla pitää junasta pois jäädä... maantietoa ei vissiin siellä pääkaupunkiseudun kouluissa ollenkaan opeteta? Ja sitten ihmetteli myös, että missä ne kuuluisat pellot on... Lauri Tähkän sanoin - pitkät pellot?

Veteraanikisoissa on aina oma ainutlaatuinen tunnelmansa, josta saimme heti kahville mennessämme nauttia erään pöytäseuralaisemme muodossa, joka ehti varmaan 10 minuutissa kertoa koko elämäntarinansa ja vähän muidenkin... Hauska heppu oli. Niilos ei ollut myöskään koskaan käyny minkäänlaisissa yleisurheilukilpailuissa, että uusi kokemus hänellekin.

JH:n juoksu meni mun näkökulmasta paremmin kuin uskalsin odottaa, eli aikakin 2.08.86 oli tosi hyvä. Velmun taktiikkaneuvoja noudattamalla hopeasija oli helppo ja kultakin alko silmäkulmassa siinä 150 m ennen maalia häämöttään, mutta ehkä voittajalla ei siinä vaiheessa ollut vielä kaikki pelissä. Juoksun jälkeen katsoin, että JH nilkutti vähän ja kiiruhdin noutamaan hallin toisesta päästä hänelle jääpussia. Huoltajana pitää aina pysyä tilanteen tasalla. Toivottavasti saan JH:lta samanlaisen huollon sitten kun hänen tulee aika antaa minulle se minun vedonlyönnissä voittamani huolto. Pitää katsoo oikein kunnon kisa, missä tuo vedonlyönnin palkinnon lunastaminen tapahtuu... toi 24 tunnin kisa joulukuussa kuulostaa houkuttelevalta. Toisaalta olen jo saanut tavallaan palkinnon jo, siis mitä tuohon samaiseen vedonlyöntiin tulee... Se palkinto on parasta aikaa matkalla tämän tuoreen hopeamitalistin kanssa autolla kohti pääkaupunkia (poikkeavat vaan Hähillä mennessään kahvilla, kun kuulivat että Hähi oli just laittanu pullataikinan kohoomaan!!!!)

Että ihan mukava sunnuntaipäivä täällä lakeuksilla ja taidanpa heittää minäkin jonkun lenkin tässä vielä...