Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Spud

Helsinki Half Marathon 9.6.2018

Recommended Posts

Guest Baltsu

Paska juoksu, paska kunto, mutta minuutin parempi loppuaika kuin olin funtsinut. Sijoitus häpeällinen 63, miehistä 59. ja M45 6. Ei tässä auta päätä laittaa pensaaseen. Oli itseasiassa ihan kiva päivä ja oli mukava saada vuoteen edes joku startti. Nyt pitää miettiä kuinka ajasta lähtee 6 minsaa pois. Saa nähdä alkaako elimistö ottaa taas vauhtia vastaan kuten oli talvella ja alkukeväästä tilanne. 

Lähdin itse hakemaan 2h alitusta, treenaaminen jäi tosin sekä määrässä että laadussa heikoksi, joten 2h4min. Vähän jäi pettynyt olo mutta fiksummin juostuna ja ja muulla viilauksella väittäisin että olisi alle 2h olisi ollut tehtävissä

• Like 7

Täältä myös täydet pisteet järjestelyistä. Reitti oli aiempaa parempi ja aamustartti bueno, niin ei päässyt tulemaan liian kuuma. Tuloksena oma ennätys suht helpolla juoksulla. Ensi vuonna uudestaan!

• Like 8

en tajunnut miten editoin tuota ensimmäistä viestiäni mutta itsekkin kyllä kiitän jäniksiä, 2h5min jänisten seudulla juoksin kokoajan (toisen jopa tunnistinkin) ja aika tarkastihan ne sen vauhdin piti oikeana. 

Reitti oli omasta mielestä hyvä vaikka olisin halunnut nuo rajummat nousut halunnut selättää aikaisemmin. Toisaalta, järjestelystä annan hieman risua, ainakin yhdellä pisteellä ei ilmeisesti ollut tarpeeksi ihmisiä kaatamassa juomia mukeihin kun oli täysin loppu ja vaikka kuinka yrittivät kahdestaan kaataa niin kyllä siinä hetki seistiin jonossa. Lisäksi sen yhden ison tien ylitys missä seistiin 30s kun piti liikennettä päästää oli myös ainakin itselleni aika hirveätä myrkkyä. tuntui että lihakset jäähtyi täysin ja liikkeellelähtö oli raskasta.

Muuten kyllä hyvä tapahtuma ja tuo aamulähtö oli mukavaa vaihtelua.

Guest Baltsu
On ‎10‎.‎6‎.‎2018 at 01.55, hoppana kirjoitti:

About 16kilsan kohdalla ennen lopun pahat nousut päätin lähteä kun voimia vielä riitti loppukiriin ja maaliin pääsin hiuksenhienosti alle 1:24:n , siinä meni samalla myös puhki toinen haamuraja eli puolikas alle 4:00/km keskarin 👍 

sulla on paljon parempi kunto sitten kuin mitä tuo tuloksesi antaa ymmärtää. Se vaatii nimittäin ihmettä kiristää ylämäissä. Itse kun juoksin 1.23 jotain niin silloin eka kymppi oli käsijarru päällä 38.49, mutta heti kun tuli loppumatkasta ylämäkiä, vauhtini hidastui selkeästi.

5 tuntia sitten, Guest Baltsu kirjoitti:

sulla on paljon parempi kunto sitten kuin mitä tuo tuloksesi antaa ymmärtää. Se vaatii nimittäin ihmettä kiristää ylämäissä. Itse kun juoksin 1.23 jotain niin silloin eka kymppi oli käsijarru päällä 38.49, mutta heti kun tuli loppumatkasta ylämäkiä, vauhtini hidastui selkeästi.

Mahdollista ja todennäköistä että tuosta olisi nipistänyt vielä useita sekunteja pois täydellisellä vauhdinjaolla, mutta näitä voi jossitella ihan loputtomiin. Olin täysin tuntemattomilla vesillä jo nyt kun lähdin tuohon 1:25 junaan mukaan ja tuosta jos olisin lähtenyt yksin höntyilemään lujempaa se olisi todennäköisesti ollut kamikazejuoksu ja olisin saanut todistaa miten 1:25 juna ohittaa minut noissa samoissa ylämäissä.