Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Sign in to follow this  
Guest Iiduska

Märkäpuvuista

Recommended Posts

Guest Iiduska

Moikka! 

Suunnitelmissa oman märkäpuvun hankinta käytetty tai uusi. 

Mitä pitää ottaa huomioon pukua hankkiessa? Mistä hankkia ja mikä? Mistä tiedän oman kokoni?

Olen 172cm pitkä nainen painoa n 80 kg jos itselläsi on myynnissä käytettynä näihin mittoihin sopiva niin laita viestiä! iida.frilander@hotmail.com

Ilman muuta kannattaa sovittaa pukuja ekalla kerralla jos se vain on mahdollista, tuo istuvuus on aika tärkeä. Puvunhan pitää olla maalla hieman tiukan oloinen (kainalot tai haarat eivät saa roikkua tai ne keräävät vettä) mutta ei mikään kuristuspuku siten että se rajoittaa esim. käsien liikkeitä. Myös pukeminen tulee tehdä huolella em. osin kuitenkin varoen tekemästä siihen kynsillä vaurioita. Itsehän en nyt oikein ole perillä mistä niitä Suomessa nykyisin edes saa, mutta käytetty voi hyväkuntoisena olla ihan varteenotettava vaihtoehto.

Kysytääs täältä ehkä hieman tyhmäkin kysymys, mutta eihän SwimRun-puvussa ole mitään sellaista miksi sitä ei triathlonissa voisi käyttää perinteisen märkäpuvun sijasta?

Mulla olisi siis mahdollisuus ostaa hyvään hintaan hyvä SwimRun-puku.

5 tuntia sitten, iibor kirjoitti:

Kysytääs täältä ehkä hieman tyhmäkin kysymys, mutta eihän SwimRun-puvussa ole mitään sellaista miksi sitä ei triathlonissa voisi käyttää perinteisen märkäpuvun sijasta?

Mulla olisi siis mahdollisuus ostaa hyvään hintaan hyvä SwimRun-puku.

Itse asiassa on.

useinkin swimrunsissa on paksumpaa neopreeniä esim. Reisissä, kun ei pohkeissa ole = kelluttaa paremmin. Triathlonissa on rajoitus, kunka paksu neopreeni saa olla, swimrunista en tiedä, mutta tiedän, että monissa puvuissa on paksummin sitä, kun triathlonissa sallittu (muistaakseni 5mm).

en tiedä, olisiko jotain muuta selkeästi kiellettyä, en ole perehtynyt swimrunin pukuihin sen tarkemmin. Erilaisia taskuja ymv voi olla, erilaista materiaaliakin(?), joka voisi olla kiellettyä?

2 tuntia sitten, Spica kirjoitti:

Itse asiassa on.

useinkin swimrunsissa on paksumpaa neopreeniä esim. Reisissä, kun ei pohkeissa ole = kelluttaa paremmin. Triathlonissa on rajoitus, kunka paksu neopreeni saa olla, swimrunista en tiedä, mutta tiedän, että monissa puvuissa on paksummin sitä, kun triathlonissa sallittu (muistaakseni 5mm).

en tiedä, olisiko jotain muuta selkeästi kiellettyä, en ole perehtynyt swimrunin pukuihin sen tarkemmin. Erilaisia taskuja ymv voi olla, erilaista materiaaliakin(?), joka voisi olla kiellettyä?

Okei, no sitten ei ainakaan neopreenin paksuuden suhteen tule ongelmia, kun tuossa puvussa sitä on 4mm reisien kohdalla. Mistään ei kyllä löytynyt tietoa, estääkö noi taskut jotain, veikkaan itse että ei.

Täytyy käydä nyt testaamassa ensin tuota pukua ainakin.