Jump to content
Juoksufoorumi.fi

RistoT

Mikä olisi erittäin hyvä sykemittari?

Recommended Posts

tunti sitten, Reenaaja kirjoitti:

-80 luvun alus olin joku 10+...en käyttäny syke mittarii...liikuin ,,,

en vielä vetänyt vk ta -vetoja säännöllisesti....1km meni 3 m pintaan 

reenaamatta sen kummemmin...eli ei oikein mitään 

lahjakkuutta lajiin...

Ei niitä ollut ehkä. 1985 saatiin eka Polar Electro minkä faija osti. Oli kuullut, että pitäisi hiihtää alle 120 sykkeellä. Ei siitä mitään apua ollut. Hiihdettiin broidin kanssa aina täysiä, kun Lapissa oli rankat maastot. Ei tajuttu, miksi pitäisi hiihtää hiljempaa kuin mitä osataan. Ei silloin harjoiteltu, vaan hiihdettiin. Pk höpön opin vasta joskus 35-40 vuotiaana. 

6 tuntia sitten, Baltsu kirjoitti:

Musiikissa on nyt paras ratkaisu Garmin Fenix 5 Plus yhdistettynä Spotifyihin. Tullee joihinkin muihin malleihin myöhemmin.
Seppo, oletko saanut testiin tuon Garmin Fenix 5 Plus ja Spotify -yhdistelmän? Minusta tuollaista nykyisen kaltaista 645 ratkaisua ei kannata hankkia, missä Spotify ei ole saatavilla.

Spotify tulee myöhemmin 645 musiciin. Pitää odotella päivitystä ja sitten pääsen testailemaan. 

Omassa pähkäilyssä musiikki painoi päätöksen Garminin puolelle. Vantage kyllä kiinnostaa, mutta aika usein etukäteen ylivertaisina pidetyt uutuudet muuttuvat peruslaitteiksi kunhan saapuvat yleiseen käyttöön. Olemassa olevien valmiihkot firmwaret otin myös huomioon, erityisesti notifikaatiot ovat mukava lisä 24/7 käytössä.

FR645M alkuvaikutelmat ovat positiivisia; musiikki toimii ilman katkoja ja optinen sykemittaus testijuoksulenkillä (fartlek) oli erittäin lähellä sykevyöllä mitattua. Sykevyö jää kyllä kylmää aikaa lukuunottamatta kotiin. Koko on passeli, matalahko ja kevyt (ei hölsky) eikä kauluspaidan hiha ei kinnaa kelloon kiinni. F3 on tähän verrattuna aivan mielettömän kokoinen möntti!

Spotifyä odotellessa kannattaa pitää mielessä se, että sillä ei ole koko 4GB muistia käytettävissään vaan vain 250 vai oliko se 500 MB. Joutuu siis useammin säätämään soittolistoja, mikäli vaihtelua haluaa.

Mitenkäs tuo spotify noissa kelloissa on hoidettu? Ladataanko sinne musaa offline tyyliin?

Itellä on tuollainen erillinen minisoitin jolla musat hoituu lenkillä huomaamattomasti. Tuohon toki ei spotifyita saa mutta ei rajoita kellovalikoimaa.

https://www.sandisk.com/home/mp3-players/clip-sport-plus

Forerunner 645 kiinnostaa kyllä kovasti kun vaikuttaa nimenomaan koon puolesta passelilta.

2 tuntia sitten, Kale kirjoitti:

Forerunner 645 kiinnostaa kyllä kovasti kun vaikuttaa nimenomaan koon puolesta passelilta.

Mulla on viime aikoina ollu käytössä tuo 645 ja oon ollu siihen tyytyväinen. Musiikkia en ole koitellu. On ihan hyvä budjetti versioi noista kalliimmista Garmineista. 

Hyvä, uskaltaa siis hankkia. On vain tainnut jäädä hieman välimalliksi kun hintakin on lähempänä kalleimpeja malleja kuin perusmalleja. Mitään järkisyytähän kellon vaihdolle ei ole mutta jos tuosta hyvän tarjouksen onnistun bongaamaan niin vaihtoon menee. FR630 on kyllä palvellut todella luotettavasti mutta on kyllä ulkoasultaan melko lelumainen. Rannesykemittaus olisi myös mukava lisä arkisempaan liikuntaan johon ei erikseen viitsisi vyötä laittaa 

On ‎28‎.‎10‎.‎2018 at 01.49, Seppo kirjoitti:

Mulla on viime aikoina ollu käytössä tuo 645 ja oon ollu siihen tyytyväinen. Musiikkia en ole koitellu. On ihan hyvä budjetti versioi noista kalliimmista Garmineista. 

Spotify tuli viime viikolla. Ootko jo kokeillut?

Olen käyttänyt Polar Vantage M mittaria nyt tasan vuoden. Mittarini on ollut ranteessani koko ajan 24/7.

Mittari on tyylikäs ja toiminnoiltaan peruskamaa. Laitteessa on ärsyttävä vika unen sisällön mittaamisessa. Se jättää säännöllisesti useita kertoja viikonkin aikana unianalyysin tekemättä väittäen, että mittarin pitää olla unen aikana väh. 4 tuntia ranteessa. Merkillinen ja ärsyttävä piirre. Polar ei ole korjannut vikaa. No sen toisaalta ymmärtää, koska heillä alkoivat yt-neuvottelut. Harkitsin pitkään Garmin fenixin ostoa ja olen nyt katunut etten hankkinut sitä. Kotimaisuus painoi liikaa vaakakupissani. Osta siis Garmin Fenix!

Toi on kyllä outoa, koska mulla ei ole jäänyt kuin yksi yö mittaamatta Vantagella. Yhdistän sen itse korkeaan sykkeeseen. Samoin kuin jos tulee otettua enemmän alkoholia, mun leposyke hakkaa satasta tai yli ja silloin kello luulee mun istuvan eikä nukkuvan (tämä useammalla Polarin kellolla aiemmin). Mitä ne sun sykkeet on niiltä öiltä kun ei ole mitannut unta?

Mulle tulee kyllä yt-neuvotteluista enemmän fiilis että haluan tukea ko yritystä jatkamaan toimintaansa, sen sijaan että syytäisin rahani ulkomaiselle kilpailijalle ja yritys mahdollisesti kuolisi kokonaan. Ehkä siksi mä tilaan kananmunatkin tuottajalta ja suosin kotimaista palashampoopuljua, haluan tukea kotimaista tuotantoa pienillä roposillani sen minkä voin. 🙂

• Like 3

On 3.11.2019 at 16.45, Kristiina kirjoitti:

Mulle tulee kyllä yt-neuvotteluista enemmän fiilis että haluan tukea ko yritystä jatkamaan toimintaansa, sen sijaan että syytäisin rahani ulkomaiselle kilpailijalle ja yritys mahdollisesti kuolisi kokonaan. Ehkä siksi mä tilaan kananmunatkin tuottajalta ja suosin kotimaista palashampoopuljua, haluan tukea kotimaista tuotantoa pienillä roposillani sen minkä voin. 🙂

Samalla ajatuksella ostin aikanaan sen Nokian ensimmäisen windows puhelimen, Lumian. Sen kanssa oli sama fiilis kuin Polarin mittareiden, että jäin innolla odottamaan tulevia päivityksiä ja voittokulkua. Ei tullu kumpaakaan. 

2 tuntia sitten, Reenaaja kirjoitti:

ite pähkäilly et mikä syke mittari ois hyvä...hinta laatu suhde..kahel tutul on polar 430...

Ainakin Garmin FR45:sta on vaikea ylittää hinta-laatu -suhteessa.

https://www.dcrainmaker.com/2019/04/garmin-forerunner-45-45s-gps-watch-in-depth-review.html

Jos taas hintaluokka avoin, FR945 on mielestäni tämän hetken paras mittari - löytyy omasta ranteesta.